Ruben Cornel Ologeanu
Istoria American Airlines
American Airlines a fost prima companie de aviatie care a folosit pe 25 Iunie 1936 in scopuri comerciale avioane DC-3. Pana la sfarsitul deceniului AA a devenit principalul furnizor de transport comercial si primul care a inceput sa rasplateasca fidelitatea clientilor prin puncte bonus pentru milele zburate. Pe 16 Februarie 1937 AA a transportat clientul cu numarul 1 milion, deja in 1982 AA transporta calatorul cu numarul 500 milioane, iar in 1991 calatorul cu numarul 1 miliard zbura cu American Airlines.
{viewonly=registered,special}Solutie si oferta inedita
Continuand in aceeasi traditie de fidelizare a clientilor AA a decis marirea spatiului dintre scaune oferind mai mult confort pasagerilor. Pentru a ajunge din nou in topul celor mai mari companii aeriene din Statele Unite, American Airlines a decis promovarea noului sistem de valorificare a spatiului dintre fotoliile avioanelor. Este bine cunoscut faptul ca la calatoria cu avionul principalul inconvenient in cazul calatoriei la clasa Economic este lipsa spatiului pentru picioare.
In incercarea de a atrage un segment specific de calatori, de regula pe cei care calatoresc frecvent cu avionul dar nu in scop de afaceri, American Airlines a generat o campanie de fidelizare a clientilor oferind un lucru extem de util: mai mult loc pentru picioare si implicit mai mult spatiu si confort pentru calatori.
Campania a constat in expedierea mesajelor promotionale catre clientii din baza de date a companiei. Originalitatea mesajului a avut doua elemente definitorii. Intai de toate: destinatarul. Scrisoarea era adresata picioarelor domnului X. A contat, in al doilea rand continutul pachetului trimis: o scrisoare in care erau descrise beneficiile celui care era client American Airlines si o pereche de sosete pentru destinatari. Va reamintesc faptul ca materialele erau adresate picioarelor clientului.
Fidelitatea clientilor fata de American Airlines a cunoscut dupa declansarea campaniei o crestere manifestata in cumpararea de servicii de la compania aeriana. Printr-o strategie de marketing direct si implementarea unor idei creative American Airlines a reusit sa raspunda nevoilor clientilor dar sa si creasca fidelitatea lor.
Mai multe cazuri afla la The Big Picture!{/viewonly} {mosloadposition user10}