Pe 3 februarie 2011, Ambient a împlinit 18 ani, ajungând la maturitate şi probând durabilitatea unei afaceri româneşti orientate spre parteneriatul pe termen lung.
„În afaceri, ca şi în viaţa zilnică, prietenia este cel mai valoros dar pe care îl împărtăşim. Cu prilejul aniversării a 18 ani de existenţă, vreau să vă mulţumesc fiecăruia pentru implicare şi vă asigur de faptul că încrederea dumneavoastră mă onorează”, a declarat Ioan Ciolan, directorul general şi fondatorul Ambient.
Urmând o strategie demarată în cursul anului 2009, Ambient a încheiat în anul 2010 procesul de repoziţionare a propriului business. În prezent, Ambient este o companie organizată în două divizii, adresate celor două tipuri principale de clienţi: Retail şi Distribuţie.
Dacă piaţa de referinţă a anului 2010 a consemnat o reducere a valorii cu 15%, faţă de cea din anul în 2009, cifra de afaceri prevăzută pentru 2010 a companiei Ambient este de 104 milioane de euro, cu un milion de euro mai mare decât cea a anului 2009. În timp ce în anul 2009 profitul operaţional al companiei a fost de 2 milioane de euro, în anul 2010 acesta a fost de 5 milioane de euro.
Obiectivul pentru anul 2011 este o păstrare la nivelul anului 2010, în contextul unei tendinţe generale de scădere a nivelului pieţei. Toate aceste date evidenţiază faptul că afacerea Ambient este sănătoasă şi că viitorul acesteia este sigur.
Pentru Ambient anul 2010 a fost unul foarte bun, compania atingând obiectivele propuse. Acest fapt arată că maturizarea spre care compania tindea a devenit realitate.
Anul 2010 este cel în care compania a arătat că ştie să fie cu adevărat responsabilă, competitivă şi receptivă faţă de parteneri şi clienţi. În plus, Ambient a ştiut să privilegieze comunitatea din care face parte. A obţinut, astfel, o bază solidă pe care a putut construi împreună cu ceilalţi.
Ambient va continua această evoluţie şi în anul 2011, oferind prin toate acţiunile sale proba propriei maturităţi.