Miercuri, 25 aprilie 2012, ora 19.00 Orchestra de Cameră Radio vă invită la un concert simfonic ce îl va avea ca invitat pe dirijorul Amaury du Closel, cunoscut publicului român din frecventele sale apariţii la pupitrul mai multor orchestre din România. Solista concertului este pianista Dana Borşan.
În deschiderea programului vor fi interpretate Legendele op. 59 – nr. 6 şi nr. 7, două dintre cele zece mişcări de dimensiuni reduse compuse de Antonin Dvořák, în tonalităţi diverse, pline de prospeţime şi vigoare. În continuare vom putea audia Concertul nr. 1 în do major pentru pian şi orchestră op. 15 de L. van Beethoven, care o va avea ca solistă pe Dana Borşan.
În partea a doua a programului va fi interpretată Serenada nr. 2 în la major, op.16 de Johannes Brahms, datată în 1856 şi prezentată publicului un an mai târziu, la Hamburg. Este o lucrare în care regăsim ecouri mozartiene, creatorul admirat cu consecvenţă de către Johannes Brahms.
Bilete se pot procura prin Eventim, la Casa de bilete a Sălii Radio, magazinele Germanos, Vodafone, librăriile Cărtureşti, Humanitas şi online pe www.eventim.ro.
Amaury du Closel a studiat compoziţia cu Max Deutsch şi dirijatul de orchestră cu Alexandre Myrat la Conservatorul Regal din Mons (Belgia). Ulterior s-a perfecţionat la Viena cu Karl Österreicher şi Sir Charles Mackerras. În perioada 1984-1985 a fost asistentul lui Jerôme Kaltenbach la Orchestra Simfonică din Nancy. Se numără printre laureaţii Concursului Internaţional de dirijat “Masterplayers” de la Lugano. Director muzical al orchestrei Camerata de Versailles şi al Operei de Cameră din Paris, Amaury du Closel a creat în 1988 ansamblul Sinfonietta de Chambord. Aceste formaţii s-au reunit în 1996 sub denumirea de Atelierul Liric şi Orchestral al Regiunii Centrale. În paralel, apare ca invitat în numeroase concerte la pupitrul unor orchestre cunoscute din Franţa. Amaury du Closel şi-a construit şi o carieră internaţională prin colaborări cu orchestre ca „Sinfonia” şi Orchestra Radio Polonia din Varşovia, orchestra Filarmonicii din Lodz şi a celei din Szczecin – Polonia, ansamblul „Kontraste” din Germania, „Camerata” Atena – Grecia, Suwon Philharmonic Orchestra (Coreea) şi alte formaţii din Cehia, Slovacia şi Bulgaria. În România a fost adesea oaspete al orchestrelor de la Iaşi, Cluj, Bacău, Craiova, Târgu-Mureş, Arad, Braşov, Bucureşti – Filarmonica George Enescu, Orchestra de Cameră Radio, Orchestra Naţională Radio. Atras de compoziţie, Amaury du Closel ilustrează şi această vocaţie cu o creaţie de peste 30 de opusuri. Dintre lucrările sale se cuvin amintite Cinq Poèmes Expressionnistes (1993-95), Cinq Poèmes pour Ténor (1995), Six Poèmes de Paul Celan (1996/2002) şi lucrarea simfonică Voiles (prezentată în primă audiţie la Bourges în 1997). Interesul pentru opera barocă s-a concretizat în revizuirea şi adaptarea partiturilor operelor L’Isola disabitata de Haydn şi Il Giasone de Cavalli pentru noi versiuni scenice. A scris şi muzică de film precum şi o operă intitulată La Mort de Tintagiles după M. Maeterlinck. Amaury du Closel dirijează în prezent trupa de operă numită Opéra Nomade. Începând din anul 2000 a produs operele Idomeneo, Lucia di Lammermoor, Il Barbiere di Siviglia, Eugen Oneghin, Wozzeck.
Interesul muzicologic l-a determinat să se ocupe de creaţia compozitorilor deportaţi, exilaţi şi executaţi de nazişti între 1933 – 1945, ceea ce s-a concretizat în câteva apariţii editoriale: Les Voix étouffées du Troisième Reich – Entartete Musik (2005), La politique musicale du nazisme après une lecture d’Hannah Arendt (2006) şi Manfred Gurlitt. L’exil des musiciens persécutés par le nazisme (2006). Pentru întreaga sa activitate Amaury du Closel a fost distins în 1991 cu titlul de Chevalier des Arts et Lettres şi a primit Medalia de Aur a Guvernului Austriac (2006).