şi dezvoltă o nouă generaţie de trenuri de mare viteză
În anul care marchează cea de-a 25-a aniversare a trenurilor TGV, Alstom îşi demonstrează încă o dată supremaţia în domeniul tehnologiilor de mare viteză, prin livrarea celei mai noi generaţii de vagoane de pasageri către linia TGV Est a liniilor ferate franceze, realizare la care se va adăuga, în 2007, lansarea mult aşteptatelor trenuri AGV (Alstom Grande Vitesse).
Din 1981, anul lansării TGV, Alstom a acumulat o experienţă unică pe piaţa transporturilor: trenurile TGV au parcurs peste 2 miliarde de kilometri (echivalentul a 50.000 de călătorii în jurul lumii), au transportat peste 1,2 miliarde de pasageri, au înregistrat creşteri ale vitezelor operaţionale de la 260 kph la 320 kph, au stabilit recordul mondial de viteză feroviară – 515,3 kph – şi s-au vândut în număr de peste 560 de unităţi.
Având o experienţă extrem de bogată, Alstom deţine toate premizele pentru a-şi continua cu succes demersurile de cercetare vizând performanţele posibile în transporturile feroviare de mare viteză. În acest moment, provocarea este atingerea unei viteze operaţionale de 360 kph, pentru ca distanţa de 1000 de kilometri să poată fi parcursă în cel mult 3 ore, lucru care va accentua atractivitatea transportului feroviar faţă de alte forme de transport. Atingerea acestui nivel de viteză va fi posibilă datorită mai multor factori: progresele înregistrate în domeniul energeticii electrice (invertoare IGBT) şi al electromecanicii (motoare cu magnet permanent), utilizarea materialelor compozite pentru reducerea masei trenurilor, precum şi modelarea aerodinamică. De exemplu, o călătorie între Paris şi Toulouse ar putea dura doar 2 ore şi 30 de minute, faţă de cele 5 ore necesare în prezent; iar în Rusia, timpul necesar pentru parcurgerea distanţei dintre Moscova şi Sankt-Petersburg s-ar putea reduce de la 8 ore la 2 ore şi jumătate.
Pe lângă atingerea unor performanţe superioare de viteză, ALSTOM trebuie să îndeplinească şi exigenţele crescânde ale pasagerilor: optimizarea spaţiului, un design interior şi exterior foarte bun (creat de devizia specializată de design a companiei Alstom Transport), televiziune cu circuit închis, sistem de informare intern, confort acustic maxim, scaune cu un nivel de confort adaptat pentru călătoriile mai lungi de 3 ore, soluţii de iluminat noi, bazate pe fibră optică etc.
În contextul costurilor ridicate pentru energie şi al unei creşteri urbane exponenţiale, transportul feroviar va continua să-şi extindă cota de piaţă pe parcursul următorilor 10 ani. Decisă să ofere cele mai bune soluţii pentru piaţa trenurilor de mare şi foarte viteză – estimată la 1000 de unităţi în următorii câţiva ani – compania Alstom depune eforturi continue pentru a reduce consumul de energie al trenurilor, prin utilizarea materialelor compozite, care asigură o greutate redusă a vehiculelor, şi prin îmbunătăţirea eficienţei sistemelor de tracţiune şi a arhitecturii de articulare a materialului rulant. Utilizarea acestor metode a condus deja la obţinerea unor produse cu greutate redusă, care consumă cu 10-15% mai puţină energie.
{mosloadposition user10}