ALKA Grup anunţă intrarea sa pe un nou segment de afaceri – producţia de prăjituri şi încheierea primei etape a unei investiţii de peste 1.000.000 Euro.
Fondurile investite au fost direcţionate, în proporţie de 50%, spre achiziţionarea a două noi linii de producţie de ultimă generaţie din Italia, Germania şi Suedia. Cercetarea pentru crearea tehnologiilor şi reţetelor proprii şi pentru sondarea preferinţelor publicului a reprezentat aproximativ 40% din investiţie, iar obţinerea unui ambalaj special pentru noul produs, care să păstreze prospeţimea şi să confere uşurinţă în utilizare a reprezentat 10%.
Prima linie a fost complet instalată iar până la sfarşitul anului se va finaliza şi instalarea celei de-a doua. Volumul total al producţiei estimate pentru 2006 fiind de aproximativ 80 tone.
Grupul Alka este singurul producător autohton de prăjituri în categoria premium, având logistică şi distribuţie la nivel naţional.
“Grupul Alka s-a dezvoltat organic în ultimii ani, înregistrând creşteri succesive de 20-25% anual la nivelul cifrei de afaceri. Această evoluţie constantă ne-a condus în mod natural la ideea de a dezvolta o nouă direcţie de business. Avem convingerea că noua linie de produse se va bucura de un succes real şi va duce la consolidarea mărcii Alka pe ansamblu”, declară Amir Krenzia, Director General ALKA Grup.
Investiţia va permite producţia de checuri şi prăjituri similare celor făcute în casă, în patru variante de arome. Noile produse vor fi lansate sub marca “ALKA – Prăjitura casei”, poziţionată în segmentul superior al pieţei. Produsele au ca target principal femeile active, inovatoare, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 20 şi 45 de ani, educaţie medie / superioară, venituri medii / ridicate, pentru care timpul liber este foarte important. Astfel, “ALKA – Prăjitura casei” reprezintă o gamă de produse, pregătite cu grijă, pentru orice femeie care nu are timp să gătească.
Conform estimărilor, circa 3 milioane de persoane cu vârste cuprinse între 21 şi 54 de ani au cumpărat, anul trecut, produse gen “cake or rolls”, dintre care 61% au fost femei. Procentul bărbaţilor care au achiziţionat astfel de produse a fost de 39%.
Rezultatele studiilor interne Alka au relevat faptul că femeile sunt cele care iau decizia asupra meniului casei sau asupra aprovizionării zilnice (în aproximativ 80% din situaţii). De asemenea, aproximativ 70% dintre femeile active din mediul urban au declarat că au mai puţin timp pentru gătit decât aveau mamele lor şi ar apela la soluţia unor prăjituri gata preparate, dar care au gustul şi aspectul celor făcute în casă. Aproximativ 50% dintre acestea au renunţat la pregătirea unor feluri de mâncare elaborate şi apelează la reţete rapide. Gătitul reprezintă principala activitate pentru 20% , în timp ce restul de 80% consideră că o femeie trebuie să-şi împartă în mod echilibrat timpul între carieră, familie şi activităţi pentru sine. Majoritatea au declarat că, dacă ar avea mai mult timp, ar dedica 60% familiei, 30% activităţilor personale şi 10% activităţilor de socializare.
Procesul de optimizare a reţetelor şi de dezvoltare a tehnologiei de preparare a prăjiturilor a durat 3 ani şi a beneficiat de experienţa unor specialişti din Austria, Elveţia, Suedia şi România.
Cele patru variante ale produsului au fost dezvoltate pe baza unor studii care indică preferinţele consumatorilor autohtoni. Conform acestora, cel mai dorit gust pentru o prăjitură este cel de măr copt, urmat de ciocolată / cacao, fructe diverse şi vanilie. Checul este perceput ca gustare sau trataţie, însoţit sau nu de ceai, lapte, cafea.
“Vrem să demonstrăm că “ready made” poate însemna gustul de acasă, iar acest lucru l-am reuşit prin cercetare, investiţie în dezvoltarea reţetelor şi ingrediente premium”, spune Amir Krenzia, Director General ALKA Grup.
La nivelul ambalajului, s-a optat pentru o formulă inovatoare care conferă prospeţime şi o utilizare uşoară. Tava specială, termorezistentă, care este folosită şi la coacere, păstrează ulterior forma prăjiturii şi permite o desprindere uşoară. Folia metalizată asigură păstrarea calităţilor şi prospeţimii prăjiturii. Acest ambalaj inovator şi atractiv este rezultatul unor cercetări aprofundate care au durat 6 luni şi au avut ca bază de pornire peste 20 de variante.
Grupul Alka a înregistrat la finalul anului 2005 o cifră de afaceri de 24 milioane Euro. În prima jumătate a anului 2006, cifra de afaceri a grupului a crescut cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut, iar vânzările cumulate pe primul semestru au fost de aproximativ 14 milioane Euro. Conform studiilor Nielsen, Alka este lider al pieţei în domeniul fructelor uscate şi face parte din top 3, la categoria napolitane şi biscuiţi glazuraţi.
{mosloadposition user10}