Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Alina Galeriu – Olteanu, managing director & owner Galeriu & Partners PR: Autenticitatea nu a fost nicicând mai la modă decât este acum

Alina Galeriu - Olteanu, managing director & owner Galeriu & Partners PR

Interviu cu Alina Galeriu – Olteanu, managing director & owner Galeriu & Partners PR

Alina Galeriu - Olteanu, managing director & owner Galeriu & Partners PR
Alina Galeriu – Olteanu, managing director & owner Galeriu & Partners PR

Ce îți place cel mai mult la domeniul comunicării și relațiilor publice?

M-a cucerit încă din facultate efervescența acestei industrii, care îmbină cu măiestrie creativitatea de a construi povești și grija pentru a pregăti strategic pașii unei campanii. Îmi place foarte mult că domeniul comunicării este despre un mix de lucruri, este foarte mult despre diplomație, dar și despre a clădi și consolida relații, și nu în ultimul rând despre a imagina și desena (uneori la propriu, dar desigur și la figurat) povești.

Dar cel mai mult îmi place cum mă face să mă simt! Nu ai cum să te plictisești în acest domeniu, nicio zi nu seamănă cu alta, iar pentru firile competitive cum sunt si eu, faptul că fiecare zi vine cu noi provocări este fix acea doză de adrenalină care te face să vrei să continui și să demonstrezi că poți găsi soluții la orice problemă.

Ce s-a schimbat în ultimii trei ani?

În 2019 offline brand activations erau la putere, inclusiv activări la festivalurile de muzică, branded corners, touchpoints cu ”always on-the-go consumer”. Și noi am avut o componentă importantă de proiecte BTL atunci, de la caravana în 5 orașe din țară – ”Water power by SEPHORA!” și până la un consumer activation în anticiparea lansării Victoria’s Secret România.

Doar că celebrul lockdown din 2020 a frânat brusc acest trend pentru toată lumea. Așa că ne-am recalibrat cu toții, către online brand activations sau activări hibrid.

În 2020 online-ul a înregistrat în absolut toate domeniile o creștere uriașă pentru segmente ce erau considerate anterior drept fiind exclusiv offline: de la interacțiune umană (întâlniri de business, cursuri online, conferințe sau chiar concrete online), la călătorii (tururi virtuale) și până la shopping online la puterea a zecea, pentru absolut orice produs.

Brusc, bariera a căzut și orice părea dificil de realizat prin mijlocirea ecranelor a devenit posibil, prin forța împrejurărilor.

Pe măsură ce ne obișnuim cu pandemia globală, dar ne și reluăm parte din obiceiurile dinainte de pandemie, apar așa zisele evenimente hibrid, cu o component restrânsă offline și amplificare online, ceea ce ne reconfirmă că avem posibilități infinite de a recalibra procesele de comunicare pe măsură ce contextul social se transformă. Procesele sunt în continua schimbare, dar rămâne constantă nevoia de interacțiune, de conectare autentică. Indiferent cum ajungem la acest rezultat, acesta e țelul.

Ce strategii au funcționat cel mai bine în 2021?

Autenticitatea nu a fost nicicând mai la modă decât este acum. Dialogul onest dintre branduri și consumatori nu a dat nicicând roade mai viguros decât acum. Pe măsură ce ecranele sunt pretutindeni în viața noastră, ele acționează ca niște oglinzi în care se reflectă orice mișcare, astfel încât totul se derulează în văzul tuturor, la un click distanță.

Au căzut aproape toate cortinele și s-au dărâmat toate zidurile. Totul este public, așa că asumarea este singura strategie viabilă. Brandurile care au înțeles asta, cele care au renunțat la limbajul corporatist și la mesajele unidirecționale, cele care au renunțat la a mai dori să controleze conversația, acelea au făcut salturi reale către consumator. Păstrând acest dialog autentic își vor consolida reputația și în continuare.

Din ce domenii sunt cei mai activi clienți ai agenției?

Ecxpertiza noastră împletește ariile: FMCG, health & wellness, fashion & beauty, culture & entertainment, retail & deco. Cei mai activi clienți la început de an fac parte din din categoria health & wellness.

Ce se caută în PR acum?

Se caută povești bine scrise, dar mai ales povești bine spuse într-un format engaging, de preferat dinamic.

5 lucruri care au dispărut sau și-au diminuat importanța/impactul în ultimii ani?

PR-ul s-a transformat, a evoluat odată cu vremurile, dar nu cred că au dispărut elemente esențiale. S-au rafinat abordările, s-au perfecționat procesele și s-au reprioritizat platformele cheie, dar esența a rămas.

Din păcate, dispar revistele tipărite – un subiect dureros pentru noi ca industrie, dar acest trend este cumva subsumat switch-ului de platforme de care aminteam, pentru că poveștile se mută în online.

Este cumva o consolare, faptul că nu dispare nevoia de povești complet, bucuria pentru cuvântul scris, ci doar forma pe care o ia textul și mijloacele prin care ajunge în mâinile consumatorului.

Altfel, aș mai putea nota pe lista disparițiilor, faptul că pare să dispară atenția prelungită, concentrarea cititorului pe un subiect. Acum totul trebuie să fie succint, să capteze atenția instant și să stimuleze mai multe simțuri, de exemplu și cel vizual și cel auditiv simultan.

Nu în ultimul rând, am observat că s-a diminuat importanța acordată coerenței strategice în rândul unor clienți care se lasă adesea încântați de ”pachete promoționale” cu x articole pe y site-uri, ca și cum s-ar putea cumpăra PR-ul la kilogram, în defavoarea unor strategii pe termen lung. Probabil se întâmpla asta pentru că răbdarea este ceva ce în epoca vitezei pare să fie pentru toată lumea o resursă destul de rară. Iar promisiunea de a vedea rezultate instant devine o iluzie ce pansează rănile ”urgent-ului pe steroizi” sub imperiul căruia trăim.

5 tendințe în PR pentru 2022?

Branded entertainment, content video, activări de brand online și hibrid, press kit-uri creative care să iasă din sfera cadourilor banale cu care sunt asaltați oamenii din presă și influencerii și să producă un ”AHA moment”, influencer relations ca un demers strategic de surprapunere valorică între influencer și brand, nu ca o goană după like-uri și conversie rapidă.

Cât de importanți sunt influencerii în 2022? Se caută bloggeri sau social media influenceri?

Sunt foarte importanți, pentru că asocierea cu ei produce un transfer de imagine către brandul pe care ei îl recomandă. Deci recomandările din sfera influencer marketing trebuie foarte atent gândite. Social media influencers sunt căutați pentru că integrează aceste forme noi de a crea conținut: foto și video.

Bloggerii pot fi și ei relevanți pentru nișele care necesită nuanțări, argumentări elaborate și cuvinte meșteșugite. Deși nu se exclud cele două categorii, social media influencerii sunt mai în vogă acum, pentru că produc un conținut mai atractiv, mai ușor de urmărit, mai engaging. Plus că îi ajută și algoritmii să genereze buzz, dar asta e o discuție mai tehnică.

Care sunt platformele social media folosite cel mai mult de clienți? Unde se află publicul lor cel mai mult?

În cazul clienților agenției noastre Facebook și Instagram rămân platformele cheie. Crește interesul și pentru Youtube și TikTok, dar în cazul TikTok-ului, fiind o audiență foarte tânără coagulată acolo, se exclud automat anumite categorii de produse pentru alte categorii de vârstă, de care noi ne ocupăm.

Ce campanie internațională de comunicare/PR/publicitate ți-a atras cel mai mult atenția?

A atins o coardă sensibilă campania Airbnb – ”There is room for everyone. Made possible by hosts.”, las aici un link.

Pe de o parte, pentru ca și noi avem un cățeluș pe care îl iubim foarte mult și am vrea să îl luăm cu noi peste tot dacă ar fi posibil. Îl considerăm parte din familie și ne căutăm pe cât posibil spații de cazare care acceptă animăluțe, iar pe de altă parte pentru în contextul pandemiei călătoriile noastre s-au rărit, limitat ca arie și așa mai departe și am un dor de ducă și de explorat pe care campania asta l-a atins. Un dor despre firesul de a petrece clipe frumoase peste tot prin lume, cu toți cei dragi aproape… pentru a construi amintiri. Atât de simplu.

Ce nu ți-a plăcut în 2021? – legat de PR/marketing/publicitate

A fost neplăcut să constat în 2021 acutizarea unei tendințe mai vechi, aceea de a subevalua efortul, valorea consultanței în comunicare. E drept că, sunt cazuri când unele soluții oferite ar putea să pară că sunt bazate pe o intuiție de moment, dar pentru secunda aceea în care intuiția să dea răspunsul corect, vorbim de ani în care ai antrenat-o. Iar anii aceia nu se văd, nu sunt un produs palpabil și, de cele mai multe ori nefiind cuantificabili, rămân nebugetați.

Obiective pentru 2022?

Ultimii ani ne-au învățat că planurile sunt deturnate cu ușurință de contextul macro, așa că obiectivul principal este să antrenăm în continuare mușchiul adaptabilității, cel fără de care nu am fi rezistat în acești ani de pandemie. Este cea mai de preț calitate a unui om de comunicare și nu numai, în sceste vremuri în mod special.

Așa că, pot spune câteva direcții către care vom construi în următoarea perioadă, fără să stabilim niște metrici foarte precise pentru această evoluție, dat fiind că vom ajusta permanent planul din mers, așa cum ne-am obișnuit în aceși ultimi doi ani de pandemie. În primul rând ne aliniem la tendințele ce mizează pe conținut foto-video, astfel că ne vom axa tot mai mult pe content dinamic și vom extinde in-house producția de branded videos și de professional photo shootings pentru branduri.

De asemenea, targetăm zona de corporate events, corporate trainings din perspectiva personal growth pentru angajați, în linie cu un alt trend global, axat pe conservarea echilibrului mental și emotional. Am explorat chiar și soluții de teambuilding în format digital, deci suntem pregătiți și pentru acest scenariu.

Cuvântul care descrie 2022 pentru tine?

Consolidare.

Despre Alina Galeriu

Alina Galeriu – Olteanu este un specialist în comunicare cu o experiență de peste 13 ani în jurnalism și PR. A început să lucreze la IQads.ro încă din facultate, ca redactor pe teme de media & advertising, iar în prezent este managing director & owner al agenției Galeriu & Partners PR. A urmat facultatea și masteratul la SNSPA, precum și Modulul I al IAA School of Marketing & Communications, plus o serie de alte cursuri de specializare în creative marketing, public speaking, leadership. În prezent este Doctorand în Științele comunicării. Atunci când nu construiește povești despre și în slujba brandurilor de care se ocupă, îi place să observe oamenii și să le descopere lor poveștile. Din 2018 este cadru didactic asociat SNSPA, FCRP.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.