Producătorul de cafea Atinkana depune eforturi pentru a-și reduce amprenta de carbon. Boabele de cafea sunt transportate cu nave cu vele peste Atlantic către Europa, iar livrarea la destinația finală este asigurată de camionul cu hidrogen de la Gebrüder Weiss.
Santa Marta / Basel / Lauterach. Producătorul de cafea Atinkana urmărește o viziune centrată pe sustenabilitate: pe termen lung, își propune să restaureze structura originală a pădurii virgine din Columbia și să îmbunătățească fertilitatea solului. Compania elvețiană finanțează acest proiect prin cultivarea de cafea, cacao și a unei diversități de fructe în Sierra Nevada, Columbia. Plantele sunt cultivate într-un ciclu natural, cu aproape nicio emisie produsă, datorită metodelor de recoltare și prelucrare manuală. Pentru fiecare kilogram de cafea vândut de Atinkana, compania plantează doi copaci în Columbia.
Pentru a realiza transportul de 8.500 de kilometri până în Europa cât mai sustenabil posibil, producătorul se bazează pe mijloace de transport ecologic: boabele de cafea sunt transportate cu nave cu vele peste Atlantic până la Amsterdam, apoi cu camionul până la Antwerp și ulterior cu trenul până la Basel. De acolo, Gebrüder Weiss livrează boabele de cafea la uzina de prăjire, folosind camionul său cu hidrogen.
„Datorită colaborării cu partenerii noștri inovatori în logistică, Fairtransport și Gebrüder Weiss, suntem în măsură să acoperim 98% din traseul de la Columbia până în Elveția, folosind mijloace de transport sustenabile. Acest lucru face ca produsul nostru să fie aproape la fel de sustenabil precum un produs regional din Europa”, spune Andre Conte, Manager de Logistică la Atinkana. Sunt necesare aproximativ 10 săptămâni pentru ca două nave cu vele să transporte cafeaua în Europa. Astfel, 14 tone de cafea sunt transportate în Elveția o dată pe an.
Pe lângă refacerea pădurii virgine, Atinkana stabilește standarde ridicate și în alte domenii. Producătorul oferă salarii mai mari fermierilor de cafea comparativ cu alte companii. Pentru fiecare kilogram de cafea vândut, rămân în țară opt dolari – cinci pentru boabele de cafea și trei pentru refacerea pădurii -, ceea ce reprezintă aproximativ 22% din venituri. În principal, columbienii ar trebui să beneficieze de profit.
Oskar Kramer, Country Manager la Gebrüder Weiss Elveția, este fascinat de proiect: „Abordarea ecologică a Atinkana în ceea ce privește producția și logistica se potrivește perfect cu Gebrüder Weiss. De mulți ani, investim în tehnologii alternative de propulsie pentru camioane și urmărim obiectivul de a face transportul cât mai sustenabil posibil. Utilizând camionul nostru cu hidrogen pentru a livra cafeaua, asigurăm o livrare fără emisii în Elveția”.
De peste doi ani, Gebrüder Weiss utilizează cu succes camionul său cu hidrogen (H2) pentru transport local în Elveția. Compania intenționează să pună în funcțiune încă trei camioane H2 în Germania până în 2024.