Alfredo Seafood, una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare, a inițiat un parteneriat cu Alaska Seafood Marketing Institute (ASMI) pentru promovarea directă a peștelui și derivatelor din pește sălbatic pescuit în Alaska, în marile lanțuri de magazine din România. ASMI este o asociație al cărei scop este sprijinirea și dezvoltarea exportului de pește din Alaska către țări din toată lumea, prin stabilirea unor colaborări cu reprezentanți ai marilor distribuitori de produse alimentare, lanțuri de retail, restaurante, institute de artă gastronomică etc.
Alfredo Seafood comercializează pește din Alaska începând din anul 2010, produsele pescărești din această zonă fiind recunoscute la nivel global ca cele mai bune pe anumite segmente. Noutatea acestui parteneriat constă în acordul comercial cu anumite companii de pescuit din Alaska și stabilirea unei strategii de promovare cu ASMI pe piața românească. Alfredo Seafood se va ocupa de procesarea produselor și distribuția la nivel național, iar partenerii vor furniza materialele de promovare și vor asigura suportul financiar pe partea de promovare.
Gama de produse aduse de Alfredo Seafood din Alaska prin intermediul acestui parteneriat, cuprinde specialități pe bază de somon și icre de somon. Alfredo procesează carnea de somon în diferite produse: rondele de somon sălbatic (cotlet de somon), filé de somon, somon afumat etc. Crabul imperial și codul negru de Alaska sunt noi produse din portofoliul mărcii care sunt aduse din această zonă. Produsele din Alaska au mai multe caracteristici care le încadrează în categoria premium: peștii sunt sălbatici, au glazură minimă, nu sunt tratați chimic și nu conțin polifosfați, iar bazinul din care sunt pescuiți este Pacificul de Nord, ale cărui ape reci și curate asigură o calitate deosebită a cărnii. Peștii sunt congelați imediat după ce au fost prinși, direct la bordul pescadorului, sau la țărm, în fabrici de procesare, păstrându-și astfel savoarea, textura și prospețimea, precum și valoarea nutritivă. Datorită calității cărnii, a apelor de unde sunt pescuiți și a metodelor de prelucrare, aceste produse sunt denumite de către Alfredo Seafood: produse curate! La final, acestea sunt aduse în țară în containere ce ajung la destinație într-un interval ce variază între șase și opt săptămâni.
Circa 10% din portofoliul de produse congelate al Alfredo Seafood este reprezentat de peștii proveniți din Alaska, iar pe viitor este prognozată o creștere a acestui procent, reprezentanții mărcii vrând să promoveze mai mult această categorie de produse în rândul consumatorilor români.
“Peștii pescuiți din Alaska sunt printre cei mai buni în ceea ce privește calitatea cărnii, de la valoarea nutritivă, la gust. Discutăm despre soiuri de apă sărată, pești care sunt superiori celor de apă dulce datorită acizilor Omega 3 și Omega 6 conținuți în cantități foarte mari. Produsele pe care noi le aducem printr-o linie directă, prin intermediul acestui nou parteneriat, sunt de o calitate deosebită și nu sunt tratați chimic, find un aliment extrem de sănătos”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.
România – creștere semnificativă a importurilor de somon de Alaska, în 2016. În România, la fel ca în toată Europa de Est, importurile de somon de Alaska sunt la un nivel scăzut, dar tendința este de creștere față de anii de trecuți. Astfel, conform datelor ASMI, în timp ce în anul 2015 țara noastră a importat doar 6 tone de somon sălbatic, în 2016 a înregistrat un salt major, la 154 tone.
Potrivit aceleiași surse, importurile de somon sălbatic din Alaska efectuate în Europa, plasează țările din Europa de Est, printre care și România, la coada clasamentului. Astfel în timp ce Europa Centrală a importat 9.463 tone în 2016, Europa de Vest 6.074 tone și Europa de Sud 3.694 tone, Europa de Est a cumpărat din Alaska doar 1.196 tone.
“Consumatorii români încep să descopere aceste produse premium și sper că vom reuși să le facem din ce în ce mai cunoscute în următoarea perioadă. Cred că motivele care au stat la baza creșterii consumului de pește din Alaska sunt: preocuparea unei categorii a consumatorilor pentru o dietă cât mai sănătoasă, în care să predomine produsele sălbatice, ecologice, obținute prin procedee care nu distrug mediul înconjurător și care excelează și în ceea ce privește gustul. Nu în ultimul rând, cred că și povestea din spatele acestor produse care provin de la pescari ce trăiesc din această îndeletnicire de generații întregi, are o anumită pondere”, a completat Mihai Cristian Dărmănescu.
Campania de promovare a produselor sălbatice din Alaska, realizată de Alfredo Seafood în parteneriat cu ASMI se desfășoară în lanțurile de hypermaketuri Carrefour și Kaufland, începând cu trimestrul 1 al lui 2018. Produsele se vor găsi la raft și vor avea semnalizarea ALASKA SEAFOOD pe lângă brandul Alfredo Seafood.