Grigorescu Mihai, Specialist Marketing Online la promovareaonline.ro
Difuzarea anunturilor catre un public relevant se afla intr-o legatura foarte stransa cu tipul de potrivire folosit pentru cuvintele cheie adaugate in cont. Modul in care utilizati cuvintele cheie va determina in mare parte reusita campaniilor dumneavoastra, precum si veniturile obtinute de pe urma lor.
AdWords va pune la dispozitie 5 tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie, create in asa fel incat dumneavoastra sa puteti strage informatii despre publicul tinta si sa intelegeti cum gandeste si ce anume cauta pentru a obtine produsele sau serviciile dorite.
1. Potrivirea ampla (broad match)
Acest tip de potrivire este prestabilit, iar utilizarea lui determina afisarea anunturilor pentru cautari care includ greseli de scriere, sinonime, cautari similare si alte variante relevante.
De exemplu:
- Cuvant cheie utilizat in campanie: rochie de dama
- Exemplu de cautare a utilizatorului: rochie pentru femei
Acest tip de potrivire este cel mai putin folosit si nu este recomandat din cauza controlului redus pe care il ofera asupra afisarii anunturilor. Este foarte eficient daca doriti sa strangeti informatii sau in cazul in care nu aveti un punct de plecare, insa acest tip de potrivire va face ca anunturile dumneavoastra sa se afiseze si pentru cautari ce nu sunt relevante pentru business-ul pe care il detineti.
2. Modificatorul potrivirii ample (broad match modifier)
Acest tip de potrivire se obtine prin adaugarea semnului plus inainte de fiecare cuvant cheie. Inceperea campaniilor cu acest tip de potrivire reprezinta din start o economie si un plus de relevanta pentru anunturile utilizate. Acestea pot aparea pentru cautarile care includ cuvinte cheie cu potrivire ampla modificata ( sau variante apropiate, insa nu sinonime), in orice ordine.
- Simbol: +cuvant cheie
- Exemplu de cuvand cheie: +rochie +dama
- Exemplu de cautare: rochie de dama sau dama rochie ieftina
Recomandarea noastra este sa incepeti fiecare campanie cu acest tip de potrivire pentru a fi relevanti si pentru a nu irosi bugetul pe care il aveti la dispozitie.
3. Potrivirea expresiei (phrase match)
Folosirea acestui tip de potrivire restrange numarul cautarilor pe care va veti afisa. Anunturile vor fi afisate doar pentru cautarile care corespund unei expresii sau care reprezinta variante apropiate ale acesteia, cu termeni suplimentari inainte sau dupa.
De retinut faptul ca anunturile nu se vor afisa daca un termen este adaugat in mijlocul expresiei sau daca termenii apar intr-o alta ordine.
- Simbol: “cuvant cheie”
- Exemplu de cuvant cheie: “rochii dama”
- Exemplu de cautare: cumparati rochii de dama
Recomandam acest tip de potrivire dupa ce ati acumulat suficiente informatii si doriti sa restragenti numarul cautarilor pe care va afisati.
4. Potrivire exacta (exact match)
In acest caz anunturile pot aparea pentru cautarile care corespund termenului exact sau care reprezinta variante apropiate ale acestuia. Tot aici poate fi inclusa si reordonarea termenilor, insa cu conditia sa nu se schimbe sensul si adaugarea sau eliminarea unor cuvinte functionale (prepozitii, conjunctii, articole si alti termeni care nu influenteaza scopul cautarii).
- Simbol: [cuvant cheie]
- Exemplu de cuvant cheie: [rochii dama]
- Exemplu de cautare: rochii de dama
Prin utilizarea acestui tip de potrivire veti avea controlul total asupra modului in care sunt afisate cuvintele cheie. Veti fi relevanti si veti plati doar pentru cautarile pe care doriti sa va ajusati.
5. Potrivirea negativa
Prin adaugarea cuvintelor cu potrivire negativa, anunturile nu se vor afisa pentru cautari ce contin termenul respectiv. Sa presupunem ca dumneavoastra vindeti doar rochii pentru dame, nu si rochii pentru fetite. Pentru a elima acele cautari puteti adauga “-rochii fetite”, drept cuvant cheie negativ. In acest fel anunturile dumneavoastra nu se vor mai afisa persoanelor ce sunt interesate de achizitionarea rochiilor pentru fetite.
- Simbol: -cuvant cheie
- Exemplu de cuvant cheie: –fetite
- Exemplu de cautare: rochii de dama
Acestea sunt tipurile de potrivire ale cuvintelor cheie pe care le puteti utiliza in AdWords. Recomandarea noastra este sa incepeti fiecare campanie cu potrivirea ampla modificata si sa adaugati cuvinte cheie negatie, urmand la ulterior sa treceti la phrase match si exact match.