a testat noul BMW M3 DTM pe Nürburgring
La ora locală 14.22 (15.22, ora României) a venit momentul pe care mulţi îl aşteptau cu interes: pe o vreme specifică pentru toamnă în regiunea Eifel din Germania, Alessandro Zanardi (Italia) a părăsit standurile de la Nürburgring (Germania) şi a intrat în premieră pe emblematicul circuit la volanul unui BMW M3 DTM. În doar câteva tururi, pilotul în vârstă de 46 de ani a reintrat imediat în forma unui pilot de curse şi a părut că se simte foarte bine în maşină pe parcursul celor 32 de tururi.
Această ocazie unică a reprezentat modul în care BMW Motorsport a recunoscut performanţele sportive remarcabile reuşite de Zanardi, care a câştigat două medalii de aur şi una de argint în proba de handcycling la Jocurile Paralimpice de la Londra (Marea Britanie). Pentru a se potrivi acestui eveniment, BMW M3 DTM a fost decorat auriu, un design realizat special pentru Zanardi. Asemenea imaginii purtată de italian pe cască, şi acoperişul maşinii a prezentat cele trei medalii pe care Zanardi le-a câştigat în această vară la Jocurile Paralimpice, două de aur şi una de argint.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 şi campion CART, este eroul unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, după ce şi-a pierdut ambele picioare în urma unui accident petrecut în 2001. Astfel, cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregătit, revenea în Campionatul Mondial de Turisme FIA WTCC deja în 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reuşea prima sa victorie în campionat de la revenire pentru ca până la retragerea sa în 2009 să mai termine de trei ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.
"Sunt încântat că am putut participa la această aventură de succes alături de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW Motorsport şi este un model pentru noi toţi. În ciuda dizabilităţii sale, el a abordat fiecare provocare cu mare optimism şi a trecut fiecare test fără niciun fel de probleme. Medaliile câştigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt un exemplu elocvent, aşa cum sunt şi cele patru curse câştigate alături de BMW Motorsport în FIA World Touring Car Championship. Aşa cum am văzut deja astăzi, pilotarea unei maşini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM, nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru că astăzi am avut această ocazie de a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte specială pentru mine şi una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau să le mulţumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special să fie posibil. A fost o provocare să modifice maşina pentru nevoile mele şi sunt surprins cât de repede au reuşit inginerii BMW Motorsport să gestioneze situaţia pentru a realiza modificările necesare. Băieţii au făcut o treabă excelentă. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost copleşit atunci când am văzut maşina aurie pentru prima dată. Încă am pasiunea pentru curse. Cu toate acestea, nu cred că demonstraţia noastră va fi mai mult decât un test, pentru că nivelul din DTM este posibil să fie prea sus pentru cineva de vârsta mea. În consecinţă, după evoluţia de astăzi, accentul principal îl voi pune pe ceva complet diferit: am simţit că familia BMW mă susţine în continuare şi mă apreciază. Au demonstrat-o din nou astăzi."
După ultima etapă a sezonului DTM de la Hockenheim (Germania), la care BMW a câştigat toate cele trei titluri (piloţi, echipe şi constructori) într-o manieră senzaţională, inginerii BMW Motorsport şi-au îndreptat atenţia spre pregătirea acestei evoluţii speciale. În timp ce modificările făcute la BMW M3 DTM nu ar fi fost potrivite pentru utilizare în regim de cursă, ele i-au permis lui Zanardi să realizeze această demonstraţie unică la Nürburgring. Pedalele de acceleraţie şi ambreiaj au fost eliminate, iar cea de frână a fost mutată în dreapta pentru a-i permite lui Zanardi să frâneze cu proteza dreaptă. Acceleraţia a fost acţionată cu mâna stângă de pe volan, în timp ce schimbarea vitezelor s-a operat prin clapetele pentru viteze. Utilizarea ambreiajului pneumatic-hidraulic a fost localizată pe panoul de schimbare.
Evoluţia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de atracţie în cadrul celor trei zile de sărbătoare care au marcat a 40-a aniversare BMW M. Numeroşi reprezentanţi ai presei internaţionale au fost la Nürburgring, unde au putut experimenta îndeaproape istoria BMW M şi i-au întâlnit pe actualii piloţi BMW DTM – pentru interviuri şi în competiţie directă pe pistă. Jurnaliştii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler (Canada), a coechipierilor acestuia – Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) – şi a pilotului de teste şi dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania). Duelurile au fost în curse de karting şi în competiţia pentru cel mai rapid schimb de pneuri. De asemenea, ziariştii au primit lecţii de pilotaj în monoposturi Formula BMW şi au experimentat demonstraţii cu diferite modele BMW de curse.
Seara de gală "M Night" a fost momentul în care pe scenă au urcat orchestratorii originali ai succesului BMW M, foştii şi actualii piloţi, dar şi conducerea din trecut şi prezent. Cu toţii au întreţinut oaspeţii cu poveşti fascinante din cei 40 de ani de istorie ai celei mai puternice litere din lume.