Cu peste 70,000 de vizitatori unici in ultima luna si aproximativ 15,000 in ziua alegerilor Europarlamentare, Alegeri.TV s-a clasat in primele cinci cele mai importante cresteri ale traficului web, conform Trafic.ro, depasind site-uri importante, cum ar fi www.tvr.ro. Interesul vizitatorilor este justificat prin existenta unui segment de electorat care voteaza strict pe baza ofertei politice, segment care este imun la traditionalii fluturasi costisitori care nu spun nimic, la bannerele publicitare care impanzesc strazile oraselor si fatadele cladirilor, sau la clasicele talk-show-uri TV a caror popularitate este in cadere libera.
Interesul manifestat in jurul proiectului valideaza un nou concept, modern si civilizat, de schimbare a modului clasic de campanie electorala. In mod traditional, unul dintre principalii factori de absenteism la vot este perceptia lipsei de interes a candidatilor asupra problemelor reale ale cetatenilor. Perceptie sau realitate, de acum inainte, cel mai puternic site de dialog politic din Romania va sta la dispozitia alegatorilor. Prin intermediul Alegeri.TV toti alegatorii au posibilitatea sa cunoasca viitorii candidati, sa adreseze intrebari directe si ulterior sa voteze in cunostinta de cauza.
Alegeri.TV ofera primele concluzii privind atat calitatea candidatilor la Europarlamentare, cat si perceptia electoratului asupra unor partide politice, in urma publicarii interviurilor Alegeri.TV. Astfel, oficialii proiectului estimeaza ca esecul PNTCD era de asteptat datorita interesului scazut fata de oferta si candidatii acestui partid. Cu numai 108, respectiv 409 vizualizari, Ovidiu Tomescu, respectiv Mircea Schean nu au reusit sa trezeasca interesul electoratului. Pe de alta parte, Cristian Preda, candidat din partea PD-L, a inregistrat peste 35,000 de vizualizari, totalizand aproape 500 de ore de prezentare video (statistici oferite de www.VideoPublishing.com). O alta tendinta este interesul crescut spre candidatii noi, Ionel Muscalu de la PNL inregistrand de aproape 5 ori mai multe vizualizari a profilului decat Norica Nicolai, surprinzator daca ne gandim ca aceasta era pe primul loc pe lista partidului. Elena Basescu a inregistrat peste 12000 de vizualizari, mai putine insa decat concurentul ei de la PRM, Gigi Becali, care s-a prezentat catre 18,600 de utilizatori ai site-ului.
Cele aproximativ 100,000 de vizualizari ale interviurilor filmate, productie proprie Alegeri.TV, demonstreaza ca exista o tendinta crescatoare a alegatorilor activi, care intra regulat pe diverse surse de informare, isi formeaza o opinie si voteaza in consecinta. Pe de alta parte, majoritatea respondentilor la intrebarile adresate prin intermediul Alegeri.TV, au fost alesi sa reprezinte Romania in Parlamentul European.
“Interviurile filmate de Alegeri.TV cu candidatii la Europarlamentare au avut in medie peste 3000 de vizualizari, dar au fost si interviuri cu peste 30,000 de vizualizari. Ne bucura ca unii candidati au folosit interviurile Alegeri.TV pe blogurile proprii sau in propriile pagini de campanie electorala. Cu siguranta exista o nevoie de dialog politic cu electoratul, o asa-zisa negociere a votului intr-o maniera civilizata, occidentala, care nu este satisfacuta de canalele traditionale de comunicare. Suntem hotarati sa acordam si in viitor tuturor politicienilor sansa se se prezinte prin intermediul Alegeri.TV, precum si electoratului, posibilitatea sa intre in dialog direct cu politicienii. Potential exista. In ultimii doi ani am inregistrat 600,000 de vizite si o crestere constanta. In ciuda scaderii gradului de participare la vot, Alegeri.TV si-a dublat numarul de vizitatori fata de Europarlamentarele din 2007.” declara Alexandru Lapusan, CEO Zitec, compania sustinatoare a proiectului.
Alegeri.TV centralizeaza si prezinta impartial forumuri de discutii si dezbateri politice, prezentari video si bloguri, stiri din presa politica, comunicari ale oamenilor politici sau ale partidelor politice, analisti si comentatori din domeniul politic, dar si dialoguri si interviuri intre electorat si oamenii politici. In plus, utilizatorii site-ului pot urmari istoricul candidatilor si informatii statistice privind activitatea fostilor europarlamentari, care au candidat pe 7 iunie pentru un nou mandat. Raspunsurile pretendentilor la un fotoliu in Parlamentul European sunt postate, in format video sau text, in paginile dedicate fiecarui candidat in parte.
{mosloadposition user10}