Pe o piaţă afectată de recesiunea economică, compania Albalact a dovedit că a adaptat realist strategia de dezvoltare la evoluţia generală, înregistrând rezultate financiare foarte bune în anul 2009. Cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut, anul trecut, cu 18,59%, ajungând la 225.975.200 lei, de la 190.546.810 lei cât era în 2008.
Şi profitul net al companiei a crescut în 2009 de 4,29 de ori (cu 330%), ajungând la 2.603.779 lei, faţă de 606.579 lei – profitul înregistrat în 2008.
„Sunt foarte mulţumit de performanţele financiare ale companiei. Chiar dacă bugetul planificat pentru 2009 a fost mai mare, rezultatele obţinute sunt foarte bune în <<peisajul>> economic în care am evoluat. Să nu uităm că anul trecut, piaţa lactatelor a fost dominată de preţurile mici, un consum de bază scăzut ca valoare, lupta pentru promoţii şi pentru spaţiul de pe raft. A fost un an greu, marcat de competiţie acerbă şi ofensive de preţuri, în care mulţi au încercat să câştige cote de piaţă, dar foarte puţini au câştigat. Cei mai mulţi au pierdut şi cotă, şi profitabilitate. La asta s-a adăugat presiunea marilor retaileri care au încercat să-şi impună agresiv brandurile proprii. În aceste condiţii, noi suntem mulţumiţi că am avut şi în 2009 o creştere importantă de business obţinută într-un mod profitabil”, declară Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact Alba Iulia.
Albalact a încheiat perioada dificilă determinată de procesul de consolidare început în anul 2007, când a deschis fabrica nouă de la Oiejdea, în judeţul Alba, şi continuat în 2008, când a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Anul trecut, deţinerea societăţii Albalact în cadrul capitalului social al SC Rarăul SA a crescut până la nivelul de 93,6%. În 2009, compania şi-a concentrat obiectivele în primul rând pe adaptarea cât mai eficientă şi vizionară a strategiei la realităţile economice, lucru care i-a asigurat un ritm de dezvoltare peste cel al pieţei lactatelor – care a crescut cu aproximativ 5%, potrivit estimărilor APRIL.
În a doua jumătate a anului trecut, fabrica Rarăul Câmpulung Moldovenesc a început să funcţioneze la o capacitate extinsă, cu investiţii noi de aproximativ 2 milioane de euro, concentrând producţia pe brânzeturi. Albalact a lansat produse noi pe segmentul brânzeturilor tradiţionale şi a repoziţionat brand-ul Rarăul, cu un nou logo şi un nou design de ambalaj. La sfârşitul anului, Albalact a relansat şi iaurturile Fulga, bogate în proteine, cu ambalaj nou, un portofoliu mai mare şi o nouă campanie de comunicare.
În primul trimestru al anului 2010, Albalact a înregistrat o cifră de afaceri cu 4,44% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009, ajungând la 64.441.706 lei, faţă de
61.699.559 lei cât era anul trecut. Profitul a crescut şi el de 2,2 ori (cu 121%) în primul trimestru din 2010, ajungând la 4.615.222 lei, în timp ce în primul trimestru al anului 2009, profitul înregistrat de Albalact a fost de 2.085.121 lei. Aceasta în condiţiile în care în primele luni din anul 2010, piaţa lactatelor a stagnat.
„Pentru anul acesta, compania Albalact bugetează o creştere de 10% a afacerii, dar o profitabilitate mult mai bună. Şi 2010 va fi un an greu pentru întreaga economie, inclusiv pentru industria lactatelor, care va stagna la nivelul de anul trecut. Nu vom asista la schimbări esenţiale în comportamentul consumatorilor, aceştia îndreptându-se în general tot către produsele de bază. În aceste condiţii preferăm să avem o creştere mai mică a cifrei de afaceri, dar să mizăm pe un profit mai bun. Compania va continua să-şi extindă distribuţia, portofoliul de produse şi reţeaua de clienţi în retail, vom avea lansări noi, dar şi promoţii. Lucrurile bine gândite în acest moment vor da roade şi pot accelera creşterea companiei pe termen lung”, spune Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact Alba Iulia.
Cu o tradiţie de 38 de ani pe piaţa românească a lactatelor, Albalact a ajuns în top 4 producători de lactate din România în 2009. Albalact şi-a câştigat renumele de lider pe piaţa laptelui pasteurizat şi UHT cu brandurile sale Zuzu şi Fulga, cu respectarea standardelor europene de calitate, o politică de preţuri competitivă, ambalaj modern şi inovaţie în laptele cu arome. Zuzu ocupă primul loc pe piaţa laptelui pasteurizat cu 29% cotă de piaţă în volum (MEMRB retail audit, Ian-Dec 2009), iar Fulga este numărul 2 pe piaţa laptelui UHT cu 19.5% cotă de piaţă în volum (MEMRB retail audit, Ian-Dec 2009). Potrivit aceloraşi analize MEMRB, Albalact este lider de piaţă şi pe segmentul untului de masă, cu brandul omonim De Albalact. Cu smântâna Albalact, compania ocupă locul doi pe acest segment. Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu şi Albalact.
Societatea Rarăul Câmpulung Moldovenesc este specializată în domeniul producţiei de brânzeturi, inclusiv produse tradiţionale tip caşcaval, caş şi urdă, precum şi în producţia de lapte praf, unt şi produse proaspete tip smântână, iaurt, lapte bătut tip sana şi lapte pentru consum, sub brandul omonim Rarăul.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}