pentru intrarea pe segmentul brânzeturilor
Compania Albalact Alba Iulia îşi continuă planurile de consolidare pe piaţa lactatelor din România urmând îndeaproape strategia construită pe termen lung. Aflată, în prezent, pe locul 4 în clasamentul producătorilor de lactate din ţară şi funcţionând în noua investiţie greenfield de 13 milioane de euro, Albalact urmează să se extindă acum pe piaţa brânzeturilor, aşa cum a anunţat încă de la începutul anului. Albalact Alba Iulia a semnat achiziţia pachetului de 77% din acţiunile societăţii Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria brânzeturilor. Rarăul Câmpulung Moldovenesc este o societate românească modernizată care comercializează produse tradiţionale precum brânzeturi, unt, lapte bătut şi lapte praf.
“Aşa cum am mai spus, pe piaţa românească a lactatelor există încă multe oportunităţi de expansiune, chiar dacă au intrat mulţi jucători noi în ultimul an. Important este, însă, ca producătorul care doreşte să se dezvolte să-şi adapteze strategia la realităţile pieţei. Acest lucru a făcut şi Albalact. Planurile noastre iniţiale au fost acelea de a construi încă o fabrică nouă pentru producţia de brânzeturi. Dar, după experienţa proiectului greenfield de la Oiejdea care a presupus mult timp, depăşirea bugetului iniţial de investiţii şi costuri operaţionale mari pentru pornirea fabricii, am decis că cea mai bună şi înţeleaptă strategie pentru demararea producţiei de brânzeturi şi expansiunea în piaţă este o achiziţie locală. Aşa am cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al producătorului Rarăul SA”, a declarat Raul Ciurtin, preşedintele Albalact Alba Iulia.
Albalact a ales producătorul Rarăul Câmpulung Moldovenesc pentru că este o societate cu o tradiţie de peste 40 de ani în industria lactatelor care a investit serios în modernizare şi acreditare.
“Am găsit aici oameni cu experienţă în industrie, implicaţi în ceea ce fac şi care ştiu ce înseamnă producţia de brânzeturi româneşti. Expertiza Rarăul în domeniul producţiei de caşcaval şi brânzeturi este construită pe fundaţia unei tradiţii îndelungate care a condus la calitatea şi gustul bun al produselor. În plus, societatea Rarăul se află în Bucovina, într-unul dintre cele mai importante bazine de lapte materie primă din ţară, ceea ce e foarte important pentru dezvoltarea unei producţii de calitate. Sperăm, astfel, să devenim unul din principalii parteneri pentru producătorii de lapte materie primă din regiune. O dată cu intrarea în această zonă vom acorda o mai mare importanţă şi distribuţiei de produse în Estul ţării”, a precizat Raul Ciurtin, preşedintele Albalact Alba Iulia.
“Experienţa şi punctele forte ale celor două companii sunt complementare. Noi suntem foarte buni în domeniul produselor tradiţionale. În plus, suntem unul dintre puţinii producători din România autorizaţi să comercializeze produse în alte ţări ale Uniunii Europene. Albalact aduce cu sine un
puternic aparat de distribuţie şi vânzări care se va constitui într-o platformă de promovare a produselor şi mărcii Rarăul. Sinergiile parteneriatului nostru sunt evidente. Cele două echipe de management vor analiza şi planifica împreună programul de investiţii şi planul de integrare”, a declarat Mihai Vrănău, preşedintele Consiliului de Administraţie al SC Rarăul SA.
Compania Albalact intenţionează să investească peste 2 milioane de euro pentru creşterea producţiei de brânzeturi în fabrica Rarăul.
SC Rarăul SA a fost privatizată în anul 1994 într-una din primele achiziţii de tip MEBO (preluare de către angajaţi şi conducere) din industria românească de lactate. S.C. Rarăul S.A. este specializată în domeniul producţiei de brânzeturi, inclusiv produse tradiţionale tip caşcaval, caş şi urdă, precum şi în producţia de lapte praf, unt şi produse proaspete tip smântână, iaurt, lapte bătut tip sana şi lapte pentru consum. În anul, 2007 SC Rarăul SA a înregistrat o cifră de afaceri de 16.182.876 lei şi profituri nete de 438.351 lei.
SC ALBALACT SA a fost privatizată în anul 1999 şi este listată la categoria a II-a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact se află în acest moment pe locul 4 în topul producătorilor de lactate din România şi produce peste 60 de sortimente de lapte, iaurt, smântână, unt şi brânză sub mărcile sale – Fulga, Zuzu şi De Albalact. În anul 2007, Albalact a înregistrat o cifră de afaceri de 154.647.477 lei şi profituri nete de 3.236.032 lei.
{mosloadposition user10}