● 3112 automobile au fost livrate de BMW şi MINI în 2019. Reprezintă un nou record pentru prezenţa BMW Group în România ● Cu 2858 livrări, BMW realizează cea mai bună performanţă din istoria mărcii în România (creştere de 3% faţă de anul precedent). BMW Motorrad, al 11-lea an de creştere şi o nouă cifră-record – 386 de motociclete livrate pe piaţa locală ● MINI, cu 263 unităţi, înregistrează o creştere de 15% şi realizează a doua performanţă din istoria mărcii în România. Evoluţia pozitivă a mărcii a fost susţinută şi de vânzările către companii, care utilizează modelele mărcii pentru activităţi de promovare ● În contextul unei competiţii tot mai importante, BMW i3 atinge cifra-record de 229 de unităţi livrate, ceea ce înseamnă o creştere de 54,7%. BMW i3 este cea mai populară maşină electrică din România, cu peste 530 de modele pe şosele de la lansare ● Cota de automobile cu tracţiune integrală rămâne constantă, mai bine de 3 din 4 automobile vândute în România dispunând de sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive ●
2019 este al treilea an consecutiv în care BMW Group România stabileşte un record absolut de livrări pentru numărul de automobile, atingând cota-record de 3112 automobile. Cu un total de 2858 livrări, şi marca BMW reuşeşte un nivel-record pentru al doilea an consecutiv, cu o creştere uşoară de 3%. BMW Motorrad se află la al 11-lea an consecutiv de creştere, atingând cota de 386 motociclete noi pe piaţa din România. MINI, cu o creştere de 15% faţă de anul precedent, atinge cota de 263 unităţi, a doua cea mai bună performanţă din istoria mărcii în România.
2019 a fost cel mai bun an pentru marca BMW în România din istorie, cu 2858 de livrări către clienţi. România are una din cele mai mari ponderi de modele BMW X din totalul de vânzări, cu o cotă de 60,8% din totalul de vânzări (o creştere de 3,1 puncte procentuale).
După schimbul de generaţii în 2018, BMW X5 redevine cel mai bine vândut model al mărcii, aproximativ 1 din 5 modele livrate de BMW în România fiind BMW X5. În total au fost livrate 567 automobile, în creştere cu 47%, respectiv 181 unităţi faţă de anul precedent.
Sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive şi-a câştigat aprecierea pentru eficienţă, funcţionarea inteligentă şi susţinerea performanţelor dinamice. Cota de modele cu tracţiune integrală s-a menţinut stabilă la aproximativ 80% din totalul de modele vândute.
În ceea ce priveşte sistemele de propulsie, dieselul rămâne dominant pe piaţa din România, într-o uşoară scădere faţă de anul trecut în numărul de unităţi de la 2106 la 1747 unităţi faţă de anul precedent. În acest context, livrările de modele benzină au avut o creştere importantă, justificată şi prin performanţa-record BMW M: 824 unităţi în 2019 faţă de 482 în 2018. Anul 2019 a marcat o schimbare completă a ofertei de automobile plug-in hybrid şi lipsa disponibilităţii unor modele în acest context. Din aceasta cauză, numărul de livrări a înregistrat o creştere uşoară, de la 44 la 58 de unităţi. Chiar şi aşa, acesta a fost cel mai bun an din istoria BMW în România Este de aşteptat, în contextul unei oferte foarte bogate şi mature, ca modelele plug-in hybrid să ocupe un rol tot mai important pe piaţa din România.
BMW i continuat creşterea, an de an, de la lansarea în România. În contextul unei pieţe tot mai disputate, BMW i3 a înregistrat cel mai bun an. Anul 2019 a adus 229 de livrări, un record absolut şi o creştere puternică, de 54,7%. Această performanţă face ca BMW i3 să fie al patrulea cel mai bine vândut model al mărcii în România, după BMW X5, X1 şi X3, în această ordine, şi cu 12 unităţi peste BMW Seria 5.
BMW M a cunoscut o ascensiune fără precedent. În medie, lunar au fost livrate şase modele supersportive, cu un total de 72 livrări BMW M pentru 2019, în creştere cu 50%. BMW M5 şi BMW M2 (care au beneficiat şi de versiunea Competition) au fost în topul opţiunilor clienţilor cu 31, respectiv 12 livrări. Şi familia BMW M este în plină expansiune. La final de an au fost livrate câte de două modele BMW X3 M, BMW X4 M şi BMW M8. La această performanţă se adaugă 223 modele BMW M Performance, ceea ce face ca 10,2% din vânzările BMW în România să reprezinte modele din portofoliul BMW M GmbH, aproape dublu faţă de media globală de 6,3%.
Noile BMW X7 şi gama BMW Seria 8 au încheiat primul an complet de prezenţă pe piaţa din România şi s-au bucurat de un interes excepţional, cu 74, respectiv 23 de unităţi livrate în România.
MINI, cu un total de 263 livrări, a obţinut al doilea cel mai bun rezultat din istoria mărcii în România. Se află într-o creştere importantă faţă de anul precedent, de 15%. Este de aşteptat ca marca să beneficieze de un impuls de vânzări şi imagine, odată cu lansarea noului MINI Cooper SE, primul model electric disponibil la vânzare din istoria mărcii de 61 de ani.
BMW Motorrad a înregistrat un nou record şi al 11-lea an consecutiv de creştere în România, în contextul unei diversificări a portofoliului şi extinderea în categoria sub 500 cmc. Marca a crescut de la 367 unităţi în 2018 la 386 unităţi în 2019, chiar dacă performanţa de acum doi ani a fost susţinută de o flotă de 40 de unităţi către Poliţia Româna. Noile BMW R1250 GS Adventure şi R1250 GS rămân cele mai de succes modele ale mărcii. De remarcat şi faptul că segmentul sub 500 cmc a crescut de la 44 unităţi în 2018 la 69 unităţi în 2019.
2020 marchează, încă o dată, extinderea BMW Motorrad în noi segmente. De această dată,BMW R18 este aşteptat să îşi facă debutul la jumătatea acestui an. Modelul, care va fi unul din vârfurile de gamă ale mărcii, are deja 21 de precomenzi, chiar dacă încă nu sunt cunoscute multe detalii despre noua motocicletă, fiind prezentate numai două concept bikes.
BMW Group s-a remarcat în 2019 printr-o serie de evenimente speciale. Urmând o direcţie globală de tradiţie, compania şi reţeaua de dealeri s-au implicat într-o serie de evenimente culturale, aşa cum este Festivalul Internaţional de Muzică SoNoRo, care a fost gazda specială a lansării noului BMW Seria 8 Gran Coupé. Un alt punct important în agenda de evenimente BMW, care se va regăsi şi în 2020, este Concursul de Eleganţă de la Sinaia, un proiect dedicat pasiunii şi poveştilor din lumea automobilului. Pentru că experienţa de a conduce rămâne elementul definitoriu al mărcilor BMW şi MINI, clienţii interesaţi au avut acces la o serie de evenimente de condus dedicate modelelor BMW X sau MINI John Cooper Works. Aceste evenimente sunt o constantă importantă în calendarul BMW Group în România şi vor fi prezente şi în acest an.