În sezonul 2014 din DTM, BMW Motorsport are opt modele BMW M4 DTM, dar este reprezentat şi de noul automobil din fruntea grilei, bazat pe modelul de serie BMW M4: BMW M4 Coupé DTM Safety Car. Acesta se alătură BMW M6 Safety Car pentru Moto GP în gama de automobile care reglează tempoul pe circuitele din întreaga lume.
Noul BMW M4 Coupé îşi va face debutul ca safety car cu ocazia cursei de la Nürburgring (Germania), care va avea loc pe 17 august 2014. BMW M4 Coupé combină genele din motorsport cu calităţile utilizării pe drumuri publice, totul într-un concept plin de emoţie şi bine echilibrat. Motorul complet nou – cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi caracteristici de a urca în turaţii – dezvoltă 431 CP şi generează un cuplu maxim de 550 Nm pe un interval larg al turaţiilor. Aceasta permite ca BMW M4 Coupé să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,1 secunde.
"După ce am decis să luăm startul în sezonul DTM 2014 cu un nou model, sub forma BMW M4 DTM, era pasul logic ca BMW M GmbH să creeze BMW M4 Coupé DTM Safety Car", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Pentru a conduce plutonul DTM cu eleganţă, safety car-ul trebuie să fie şi extrem de sportiv. Fără îndoială, BMW M4 Coupé ne-a oferit baza pentru îndeplinirea acestui deziderat."
Pentru a conduce în siguranţă cele 23 de modele DTM pe circuit, modelul Safety Car trebuie să demonstreze sportivitatea supremă. Un sistem de propulsie puternic, un şasiu de înaltă performanţă şi o manevrabilitate perfectă în orice condiţii meteo sunt cerinţe obligatorii. În consecinţă, BMW M4 Coupé cu numeroase componente BMW M Performance se află la nivel maxim în numeroase secţiuni – şi este mult mai uşor datorită designului ultrauşor inteligent. Puterea BMW M4 Coupé DTM Safety Car este generată de motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi capacitatea de a urca în turaţii.
Încă din iarna anului 2013, o echipă de angajaţi BMW M a început munca de transformare a modelului coupé, care deja era impresionant, într-un safety car capabil să preia rolul de lider în DTM. Versiunea de bază a fost asamblată la uzina BMW din München. De acolo, BMW M4 Coupé a fost trimis la uzina BMW M din Garching, unde asamblarea şi modificările au fost continuate manual. Acestea au inclus îndepărtarea de către tehnicieni a scaunelor din spate şi instalarea celulei de siguranţă şi a scaunelor sport Recaro cu centuri de siguranţă Schroth necesare unui safety car. În plus, automobilul a fost echipat cu proiectoare LED în bara faţă, sistem de comunicare radio, lumini LED pe acoperiş şi un design special.
Peste toate acestea a fost utilizarea vastă a componentelor BMW M Performance – de la sistemul de amortizare a evacuării, spliterul faţă, grila radiatorului de culoare neagră, capacele oglinzilor retrovizoare, panoul cu comutatoare şi spoilerul spate până la difuzorul spate, tehnicienii au pregătit BMW M4 Coupé pentru apariţiile sale pe circuit. Pentru realizarea tuturor modificărilor au fost necesare aproximativ două luni. Componentele BMW M Performance montate au dovedit cât de atractive sunt aceste componente, care sunt disponibile pentru toţi clienţii BMW.