in Europa
· În România, o casă primește în medie două pliante pe săptămână
The European Letterbox Marketing Association (ELMA) a publicat cel de-al doilea studiu privind distribuția de pliante în cutiile poștale în 22 de țări din Europa. Studiul arată că în anul 2011 au fost distribuite 112 miliarde de pliante publicitare, valoarea totală a pieței fiind de aproximativ 3.9 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creștere valorică de 4.9% față de 2010.
Germania rămâne lider, România este pe locul 12
Țările care au cunoscut cele mai mari creșteri în 2011 sunt Polonia, Finlanda și Croația, toate înregistrând creșteri în volum de peste 100 de milioane de exemplare distribuite. Germania ocupă totuși poziția de lider, cu o creștere de 600 de milioane de„exemplare distribuite. La polul opus, Danemarca, Grecia și Spania au înregistrat scăderi de peste 100 de milioane de exemplare, în timp ce Ungaria a înregistrat o scădere în volum de 1077 de milioane de exemplare, cea mai mare de până acum.
Cele mai mari volume în distribuția de pliante în cutiile poștale în 2011 au fost înregistrate în Germania (20.600.000.000), Franța (19.000.000.000), Italia (12.000.000.000) și Olanda (11.356.000.000), România ocupând cea de-a douăsprezecea poziție, cu 850.000.000 de exemplare distribuite.
Există diferențe semnificative între țări în ceea ce privește numărul de pliante primite în medie de o gospodărie. Astfel, în Olanda, o gospodărie primește în medie 36 de pliante pe săptămână, comparativ cu Irlanda sau România, unde media este de două pliante săptămânal. La nivelul întregii Europe, media pliantelor primite de o gospodărie într-o săptămână este de 12.
Comentând rezultatele studiului, Mark Davies, președintele ELMA, spune:
“Acest recensământ accentuează rezistența pieței de distribuție de pliante în Europa, într-o eră digitală. Succesul continuu al acestui mediu de comunicare este asigurat de flexibilitatea acestuia în a răspunde nevoilor specialiștilor din marketing. Studiul indică faptul că acest canal de comunicare își revine după presiunea asupra volumelor și prețurilor generată de recesiunea din 2009 și 2010.
Cu o medie de 12 mesaje distribuite săptămânal, distribuția de pliante rămâne un canal de marketing semnificativ în Europa, generând locuri de muncă pentru mai mult de 130.000 de oameni.”
ELMA regrupează principalele companii ce distribuie materiale publicitare, cum ar fi pliante, flyere, cataloage, broșuri, ziare gratuite și mostre de produse. Scopul asociației este să garanteze standardele de calitate pentru membrii asociației și să promoveze industria de distribuție a materialelor publicitare, în special a pliantelor.
În România, compania membră a alianței ELMA, Inbox Marketing, estimează că va distribui în 2013 circa 500 de milioane de pliante în cutiile poștale, reprezentând aproximativ 60% din piața românească. Inbox Marketing are 700 de curieri angajați și acoperă mai mult de jumătate din totalul gospodăriilor din România, și 93% din gospodăriile urbane. Recent, Inbox Marketing a finalizat investiția de 350,000 de euro într-o bază de date geografică ce acoperă peste 80% din gospodăriile urbane din România, și care îi permite o precizie foarte înaltă a serviciilor de distribuție de pliante în cutiile poștale.
Despre ELMA (www.elma-europe.com)
Fondată în octombrie 1990, The European Letterbox Marketing Association (ELMA) este o alianță strategică formată din companii experimentate în distribuția de pliante în cutiile poștale, la nivel pan-european.
Obiectivele ELMA sunt centrate pe două zone de interes: să asigure servicii la un nivel înalt de calitate în domeniul distribuției de pliante în cutiile poștale și, astfel, să mențină un nivel de încredere ridicat în acest tip de modalități de promovare, la nivel european.
Despre Inbox Marketing (www.inboxmarketing.ro)
Inbox Marketing face parte din grupul Mediapost Hit Mail (7.2 milioane de euro cifra de afaceri în 2012), deținut de către Poșta Franceză (21.7 de miliarde de euro cifra de afaceri în 2012) și este membră ELMA din anul 2005.