Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultura convențională și organică, raportează venituri din exploatare de 32,3 milioane de lei pentru anul 2021, în creștere cu 75% față de 2020, EBITDA de 2,7 milioane de lei, o apreciere cu 83% comparativ cu 2020 și un profit net de 2,2 milioane de lei profit net, cu 77% în plus față de 2020.
„Rezultatele pentru anul 2021, precum și evoluția dinamică înregistrată față de 2020, ne oferă un bun indiciu asupra potențialului pe care Agroland Agribusiness îl are pe piața din România. Ne bucurăm că pe parcursul anului trecut am reușit să ne mărim portofoliul de fermieri și gradul de acoperirea teritorială, ceea ce pentru noi se traduce printr-o creștere a încrederii în consultanții noștri din teren, precum și în tehnologiile propuse de compania noastră. Deși anul acesta ne așteptăm să înfruntăm o serie de provocări, precum cele legate de inflație și creșterea costurilor în toate industriile, ambițiile noastre de dezvoltare rămân la cote înalte. Așa cum am anunțat la începutul acestei luni, ne dorim ca până în 2023 să devenim furnizorul principal pentru piața agriculturii ecologice din România. Vom continua să investim în dezvoltarea companiei, prin extinderea echipei, deschiderea a două noi birouri și depozite regionale, în București și Timișoara, precum și prin lansarea unei game de produse ecologice pentru fermierii mici și gospodării. Le mulțumim acționarilor pentru încrederea acordată și le transmitem că deși suntem satisfăcuți de rezultatele livrate în 2021, avem în vedere să creștem și mai mult în 2022, dar și în anii ce urmează,” a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.
Creșterea cu 75% a veniturilor din exploatare a fost determinată în primul rând de o majorare cu 67% a veniturilor din vânzarea de mărfuri care au ajuns la 37,9 milioane lei, și a fost compensată de 6,4 milioane lei în reduceri comerciale care au fost acordate clienților pentru produsele care au fost achitate la timp.
În ceea ce privește împărțirea veniturilor pe categorii, îngrășămintele au contribuit cel mai mult la vânzările totale, în valoare de aproximativ 17 milioane de lei, o creștere de 156% față de 2020. Vânzările de pesticide au crescut cu 36%, la 12,9 milioane de lei, în timp ce vânzările de semințe au crescut cu 12% ajungând la 6,9 milioane de lei. Celelalte categorii, precum combustibil, alte produse și trading de cereale au furnizat venituri totale cumulate de 1 milion de lei.
Pentru anul 2022, Agroland Agribusiness vizează vânzări nete de 47,9 milioane de lei, EBITDA de 4,2 milioane de lei și un profit net de 3,3 milioane de lei. Pentru realizarea acestor cifre, compania se bazează pe mai mulți piloni de dezvoltare, precum mărirea echipei, extinderea geografică, realizarea de parteneriate cu furnizori din România și din străinătate și lansarea unei game de produse din categoria pesticidelor, îngrășămintelor și nu numai. În prezent, Agroland Agribusiness activează în zona de Sud-Vest a țării, respectiv în județele Dolj, Olt, Mehedinți, Argeș, Teleorman, Vâlcea și Gorj.
Acțiunile Agroland Agribusiness SA sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. Compania are o capitalizare de piață de peste 35 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AAB sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO.