- În primul semestru (S1) al anului în curs, compania a avut o creștere a cifrei de afaceri de 18% față de aceeași perioadă din 2019
- Profitul net raportat la finele S1 2020 a atins valoarea de 1,75 milioane euro, cu 58% peste S1 2019
- În prima jumătate din 2020, Agroland a înregistrat un profit net de peste 3,5 ori mare decât pe tot parcursul anului precedent
- Aceste rezultate se datorează, parțial, diversificării gamei de produse, deschiderii mai multor magazine, dar și tendinței oamenilor de a se reîntoarce la tradiții și a temerii față de o posibilă criză alimentară, pe perioada de izolare
Agroland, compania care deține cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a încheiat primul semestru (S1) din 2020 cu o cifră de afaceri de 25,5 milioane de euro, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă din 2019. Profitul net s-a situat la 1,75 milioane euro, o valoare de aproape 4 ori mai mare decât cea înregistrată pe parcursul lui 2019.
Agroland a raportat, în S1 2020, unele dintre cele mai bune rezultate din cei peste 20 de ani de existență pe piața locală. Potrivit reprezentanților companiei, tendința ascendentă se datorează atât oportunităților generate de criza COVID-19 pe acest segment de piață, cât și a investițiilor realizate de Agroland în 2019, care au vizat diversificarea gamei de produse și deschiderea de noi magazine.
În primele șase luni ale anului curent, indicatorul EBITDA, care include profitul operațional și cheltuielile de amortizare, s-a situat la 2,2 milioane de euro, în timp ce același indice aferent celor două semestre din 2019 a fost de 1,5 milioane de euro.
De asemenea, vânzările Agroland s-au majorat cu 18% în S1 2020, în comparație cu S1 2019, cele mai importante creșteri fiind: 80% pentru categoria produselor de grădinărit; 50% pentru segmentul produselor de hrană și de îngrijire a animalelor de companie; respectiv 15% pentru gama de produse destinate fermelor. Numărul de clienți în mediul online s-a majorat cu 400%, iar în offline cu 5%.
„Pentru noi, 2020 a fost cu siguranță unul dintre cei mai buni ani de până acum. Pot afirma deja acest lucru, pentru că afacerea noastră este una sezonieră, astfel că primul semestru este întotdeauna un barometru pentru întregul an. Am folosit această criză ca o oportunitate de a ne dezvolta, am reușit să atragem fonduri de la investitori și să finanțăm noi deschideri de magazine, precum și mărirea și renovarea celor existente. Rezultatele din primul semestru al anului au la bază atât investițiile pe care le-am făcut în special în semestrul al doilea din 2019, când am deschis 22 de magazine, care anul acesta au început să genereze profit, cât și diversificarea gamei de produse.
Cred că perioada de izolare și lunile de după ridicarea stării de urgență i-au determinat pe cei care au case în afara marilor orașe să se întoarcă mai mult spre natură, spre îndeletnicirile tradiționale, spre o alimentație mai sănătoasă și mai puțin procesată. Un alt factor care a contribuit la creșterea vânzărilor de pe segmentul produselor agricole a fost și teama de o posibilă criză alimentară”, consideră Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland.
Rețeaua Agroland numără 247 de magazine, situate în 28 de județe și concentrate în Banat și în zonele de sud și est ale țării. Dacă în primii ani de activitate, compania vindea doar produse pentru creşterea animalelor către micii fermieri, treptat gamele s-au diversificat. Planurile de dezvoltare includ inovații pe segmentele de fermă, îngrijire a animalelor, grădinărit și deschiderea mai multor magazine rurale de tip mall – pe suprafețe mai mari, cu îmbunătățirea experienței consumatorilor și triplarea totalului produselor oferite.
„În prezent, asistăm la un reviriment al sectorului agricol, care nu a fost frânat de pandemie, ci dimpotrivă, segmentul pe care activăm și noi a fost impulsionat și mai mult. Observ că apar tot mai mulți investitori în zona agrară, că tot mai mulți manageri care vin din mari companii sau antreprenori se îndreaptă spre acest sector. Cred că progresul economic al României depinde foarte mult și de revitalizarea agriculturii. Oamenii dispuși să aloce resurse și care înțeleg importanța unui mod de viață sănătos, în mijlocul naturii, așa cum sunt și clienții noștri, sunt motorul acestei evoluții”, conchide Horia Cardoș.