În 26 octombrie a avut loc cea de-a doua ediție Agile Tour din România. Evenimentul a fost organizat de către Agora Group împreună cu 3Pro-Lab Consulting și s-a bucurat de prezența unor vorbitori deosebiți, recunoscuți în mediul de dezvoltare Agile.
Alin Dobre (Intel, România) a spus: “Android este sistemul de operare de mobilitate cel mai popular, Intel s-a lansat în piață mobilității, iar portarea Android pe AI este responsabilitatea principală a echipei noastre. Agile oferă o integrare caracteristică rapidă și soluții pentru rezolvarea bug-urilor într-un timp scurt, echipele noastre Scrum fiind formate din 7 până la 9 ingineri”.
Ralph Jocham (trainer Scrum, fondator Effective Agile, Elveția) a atras atenția invitaților asupra faptului că deși munca este organizată în funcție de activitățile specifice, precum planificare, analiză, design, scrierea codului, testare și lansare, pe parcursul dezvoltării 35% din cerințe se modifică, iar 60% dintre caracteristici sunt utilizate foarte rar sau chiar deloc. „De aceea în Scrum se recomandă o abordare empirică – planifică câte puțin întregul proiect și câte puțin pentru fiecare etapă. Scrum este un cadru în care oamenii pot aborda probleme complexe și dezvolta productiv și creativ produse de cea mai mare valoare posibilă pentru utilizatori. În a doua prezentare a sa, Ralph a expus conceptul de release trains, explicând cum poate fi pus în practică şi care sunt beneficiile unei astfel de abordări”.
George Anghelache și Cristian Cazan (Endava, România) au scos în evidență punctele asupra cărora trebuie reflectat atunci când se vrea trecerea spre Enterprise Agile. Obstacolele care vor apărea se datorează evoluției Product Owner-ului, a Scrum Master-ului, a scalării Agile, dezvoltării multiplelor echipe Scrum și planificării activităților ținând cont de diferitele categorii de utilizatori, de toate părțile implicate, agenții de conformare și administratorii de produs.
Oana Juncu (Franța) a vorbit despre catalizatorul transformării Agile, un rol îndeplinit de către Product Owner. Această transformare se produce în cinci pași, după modelul ADKAR: „awareness – prezentați produsul persoanelor cu putere de decizie, desire – percepeți transformarea Agile din perspectiva Product Owner-ului, knowledge – valorificați experiența drept o oportunitate de a învăța și a-și însuși abilități soft și hard, ability – îmbogățiți-vă cunoașterea și percepeți activitatea ca un schimb de experiență , reinforcement – învățați prin interacțiune și creșteți dorința de îmbunătățire a produsului în rândul echipei”.
Nicolae Giurescu (Manager 3Pro-Lab Consulting, România) a amintit manifestulul Agile şi principiile care susţim acest manifest, evidenţiind importanţa factorului uman în reuşita migrării către Agile. A punctat atât aspectele care duc la eşec cât şi pe cele care cresc semnificativ probabilitatea ca migrarea să fie finalizată cu succes.
În încheiere, Ștefan Bârgăoanu (Agile Coach, România) a vorbit despre ce urmează după faza iniţială a migrării către Agile, când există pericolul ca echipele de dezvoltare să se lovească de un zid al greutăţilor de implementare. Un răspuns posibil este trecerea la Agile 2.0, unde accentul se pune pe fluxul de valori aduse clienților și nu pe proiecte.
Imagini si prezentările din timpul evenimentului pot fi accesate la linkul de mai jos: //www.agora.ro/conferinta/agile-tour-bucharest-2012#intro.
Evenimentul a fost promovat cu ajutorul partenerilor media: Ziare.com, HIT.ro, Business24.ro, IT Trends, Digital Trends, AgoraNews, MediaLook, mediaIQ, PRwave și PRwave Directory. Alți parteneri: Indaco Systems, iNES, DigiSign, ARIES, ANIS, BVMW, CIO Council, Byblos.