Agenția Națională de Presă AGERPRES împlineşte astăzi, 27 martie, 126 de ani de funcţionare. AGERPRES are rolul de a oferi informaţii echilibrate, cu caracter imparțial, şi de a fi principala sursă de informare pentru cetățenii şi instituțiile din țară, dar şi cea mai importantă sursă de ştiri despre România, în exterior.
Din toamna anului 2013, AGERPRES a început un proces de rebranding şi aliniere la noile standarde ale jurnalismului, în era digitală. Noua identitate vizuală a însemnat şi o îmbunătăţire a platformei on-line pentru cititorii site-ului www.agerpres.ro, dar şi a celei pentru abonaţii fluxurilor de ştiri. Agenţia a continuat apoi să îşi consolideze imaginea atât în plan naţional, cât şi internaţional, prin diverse acţiuni şi evenimente. Printre acestea amintim: în 2014, lansarea aplicaţiei pentru mobil şi tabletă, organizarea unor cursuri în parteneriat cu Fundaţia Thomson Reuters, precum „Jurnalism de investigaţie – evaziunea fiscală” şi „Social Media şi Jurnalismul Digital”, organizarea unei expoziţii de fotografie la Londra împreună cu agenţia de presă Reuters, în sediul central al acesteia, decorarea agenţiei de către Casa Regală a României cu distincţia „Nihil Sine Deo”, marcarea aniversării de 125 de ani printr-un eveniment ce a reunit conducerile a peste 25 de agenţii de presă din întreaga lume, dar şi lansarea primului e-book al Agenţiei, „AGERPERS 125. Evoluţie după Revoluţie”. Cartea electronică cuprinde 125 de fotografii, alese din arhiva AGERPRES, fotografii care vorbesc despre Revoluţia din 1989, dar surprind şi etape ale evoluţiei ulterioare, peisaje extraordinare din ţară, cadre din Bucureşti, figuri emblematice, dar şi momente importante din lumea sportului românesc.
Totodată, în perioada decembrie 2013 – noiembrie 2014, AGERPRES a deținut președinția Asociaţiei Agenţiilor de Presă din Balcani (ABNA-SE). În acest timp, ABNA-SE și-a schimbat identitatea vizuală, prin crearea unui nou website și a unei pagini de Facebook, și a fost organizat cursul „Social Media și Jurnalismul Digital”, în colaborare cu Fundația Thomson Reuters, pentru jurnaliștii agențiilor membre ale asociației, inclusiv AGERPRES. În prezent, AGERPRES, prin directorul general, Alexandru Giboi, deține funcția de secretar general al ABNA-SE și este membră a board-ului Asociaţiei Agenţiilor Naţionale de Presă din zona Mării Negre (BSANNA).
De asemenea, Agenția Națională de Presă AGERPRES este parteneră cu peste 40 de agenţii de presă din întreaga lume, precum: AZERTAC (Azerbaidjan), AFP (Franța), ANADOLU (Turcia), ANA-MPA (Grecia), ANP (Olanda), ANSA (Italia), ANTARA (Indonezia), AP (SUA), APA (Austria), ARMENPRESS (Armenia), ATA (Albania), Belga (Belgia), BTA (Bulgaria), CTK (Republica Cehă), Ukrinform (Ucraina), dpa (Germania), EFE (Spania), HINA (Croația), Kazinform (Kazahstan), KUNA (Kuwait), Kyodo (Japonia), Mena (Egipt), MAP (Maroc), Mehr News Agency (Iran), Moldpres (Republica Moldova), MIA (Macedonia), MTI (Ungaria), PAP (Polonia), Petra (Iordania), Prensa Latina (Cuba), Radiobrasil (Brazilia), Reuters (Marea Britanie), Sana (Siria), STA (Slovenia), TANJUG (Serbia), Tap (Tunisia), TASR (Slovacia), TASS (Rusia), Yonhap (Coreea de Sud), Xinhua (China).
Tot în 2014, AGERPRES a lansat Fluxul Documentare, dar şi diverse proiecte editoriale, precum „ORAȘUL MEU, BUCUREȘTI”, „STRĂIN, IUBESC ROMÂNIA”, „Ştiri cu gust”, „Destinaţie: România”, şi a acoperit media evenimente la nivel înalt, precum Summitul UE al Europei de Sud-Est „Pe drumul spre stabilitate și creștere”, organizat de The Economist, sau Festivalul George Enescu.
În continuare, indiferent de împrejurări, Agenţia Naţională de Presă AGERPRES îşi va îndeplini misiunea pe care o poartă de 126 de ani, aceea de a informa corect, rapid şi obiectiv, şi îşi propune o continuare a evoluţiei începute, prin consolidarea relaţiilor cu partenerii interni şi externi, prin creşterea vizibilităţii şi prin sporirea şi diversificarea conţinutului de informaţii scrise, foto şi video, puse la dispoziţia cititorilor săi.