Agenţia SEO monitor lansează astăzi SEO monitor App, singura aplicaţie de SEO dedicată managerilor. Aceasta oferă într-un format integrat datele privind eficienţa financiară a traficului indirect de pe website-urile companiilor şi contribuie direct la identificarea direcţiilor strategice.
În premieră pe piaţa locală, aplicaţia răspunde într-un format unic la întrebările cheie: Cum pot aduce la mine pe site clienţii care nu caută direct brandul? Ce cuvinte cheie mă plasează cel mai repede în top? Cât de dificil este să ajung acolo şi cum mă pot menţine? De unde vin cu adevărat vânzările, dincolo de traficul direct?
Faţă de instrumentele de măsurare disponibile până acum, SEO monitor App aduce îmbunătăţiri substanţiale:
· asigură informaţii pentru căutările non-brand şi not-provided, segmentat pe fiecare în parte
· sugerează cuvinte cheie care sunt mai uşor de adoptat pentru a creşte vizibilitatea, cu resursele cele mai eficiente
· evidenţiază impactul căutărilor în Google privind cumpărarea unui produs, pe tot traseul căutare – vizită – cumpărare.
“Cu SEO monitor App aducem trei inovaţii: claritate în înţelegerea modului în care clienţii ajung pe website, posibilitatea de a vedea care este cea mai rapidă cale de a creşte în căutări, cât şi cum se convertesc vizitele în vânzare. Sunt parametrii care permit o abordare “punct ochit -punct lovit” în privinţa investiţiilor de marketing online”, spune Cosmin Negrescu, CEO al SEO monitor.
Produsul este destinat tuturor celor care îşi doresc înţelegerea mai detaliată a mecanismelor de căutare şi a modului în care pot investi mai eficient resursele pentru a obţine rezultate. Pentru departamentele de marketing din orice domeniu este un instrument strategic pentru a genera vizibilitate în mod eficient. Pentru companiile din segmentul magazinelor online, este o resursă valoroasă de creştere efectivă a vânzărilor.
”SEO monitor App este, în primul rând, un nou instrument pentru creșterea afacerilor și confirmă ideea noastră că tehnologia și inovația sunt un sprijin pentru dezvoltare. Mi-a plăcut ideea integrării parametrilor care pot influența eficiența unor campanii pentru că sunt orientat către rezultate. Munca de cercetare a echipei a adus în plus elemente care fac produsul unic pe piață și sper să avem succes pe piața locală și internațională, punând creativitatea românească în evidență”, a declarat Ion Sturza, președinte GreenLight Invest, fondul de investiții care deține participația majoritară la Bunt Studio, compania care dezvoltă SEO monitor App.
SEO monitor App este rezultatul unui an de cercetare şi dezvoltare în cadrul agenţiei SEO monitor şi se lansează, în prima fază, pe piaţa din România, în exclusivitate pentru reţeaua de clienţi şi parteneri. Produsul se află în stadiu de Beta, urmând ca, în iunie 2013, să fie lansat public şi pentru piaţa internaţională.
Despre SEO monitor
SEO monitor reprezintă una dintre cele mai eficiente soluții de promovare pe motoarele de căutare (n.b. SEO; Search Engine Optimization) pentru afacerile din România, un serviciu revoluționar și o platformă ce permite companiilor să se afirme în piața din online și să genereze noi oportunități de afaceri.
Din portofoliul SEO monitor: F64.ro, Elefant.ro, Catena.ro, TinaR.ro, Elvila.ro, Litera, Best Jobs, Borealy, MiniPrix, Noriel, Edenia.
Website-ul aplicație SEO monitor App: www.seomonitor.com
Website-ul agenție SEO monitor: www.seomonitor.bunt.ro
Fişa descriptivă a funcţiunilor aplicaţiei
1. Pentru prima dată, managerii vor şti clar cât de multă valoare aduce pentru business-ul lor traficul generat de căutările în Google.
Există o percepţie global acceptată că SEO înseamnă cuvinte cheie şi poziţii. De fapt, poziţiile pe cuvinte cheie reprezintă doar un indicator tehnic care se poate traduce în vizibilitate, dar ce interesează cu adevărat în business este rezultatul: adică venituri, comenzi, clienţi noi.
Traficul din Google vine atât pe cuvinte de brand (ex: elefant, tinar, f64) cât şi pe cuvinte non-brand (carti, rochii, aparate foto). Vizitele provenite din căutări de brand se traduc, de fapt, în trafic direct. Dacă aceste vizite pot fi separate destul de uşor în Google Analytics printr-un filtru, următoarea problemă nu are o soluţie atât de uşoară: traficul NOT-PROVIDED. Sunt vizitele care vin din căutări pe care le fac userii logaţi în contul Google şi pentru care Google nu furnizează expresiile pe care le-au căutat, conform politicii de confidenţialitate. Sub acest segment de trafic se află atât vizite din căutări non-brand cât şi de brand.
Provocarea este segmentarea traficului. SEO monitor App o face cu acurateţe.
Toate datele afişate în SEO monitor App vor fi doar pentru acele vizite care NU au provenit din căutări ale brandului, aducând cu adevărat claritate în SEO. Niciun alt instrument de pe piaţă nu mai face această segmentare automat.
La prima vedere, pare uşor de aflat ce impact au căutările din Google asupra afacerii, consultând rapoartele din Google Analytics (cu menţiunea că nu vom avea segmentarea brand / non-brand & not-provided). Însă datele din Google Analytics vor arăta doar comenzile sau conversiile care s-au făcut imediat după ce vizitatorii au căutat o expresie în Google şi au descoperit astfel site-ul. Dar, cel mai des, ei nu cumpără la prima interacţiune cu un site. Consumatorii online au comportamente foarte diferite în procesul de cumpărare. Aceasta înseamnă că foarte mulţi clienţi ajung mai întâi să descopere site-ul cu ajutorul motorului de căutare şi apoi să plaseze comanda prin alte canale: trafic direct, trafic organic pe brand, link-uri sponsorizate în Google, remarketing, newsletter etc.
Aplicaţia traduce toată această informaţie în indicatori uşor de urmărit şi înţeles, într-o interfaţă elegantă.
Beneficii pentru manageri:
· aduce claritate
· ajută la luarea deciziilor de promovare. Pot fi comparate SEO cu Google AdWords şi alte canale de promovare online
· instrumentul realizează automat segmentarea, organizarea şi analiza traficului venit prin Google.
2. După analiza acestor date, SEO monitor App oferă soluţii pentru selectarea cuvintelor cheie, pentru a creşte vizibilitatea şi indicatori privind uşurinţa/dificultatea atingerii obiectivelor stabilite. SEO monitor App va permite utilizatorilor să identifice cele mai mari oportunităţi în SEO pentru a crea şi adapta inteligent strategiile lor.
Beneficii pentru marketing online / specialişti SEO:
· SEO monitor App introduce 3 indicatori noi în industria SEO: dificultatea unui cuvânt cheie, previziuni de vânzari pe fiecare cuvânt cheie şi oportunitatea unui cuvânt;
· Practic, instrumentul poate fi folosit pentru a crea în timp real o strategie de SEO, bazată pe indicatori relevanţi, precum gradul de dificultate de a ajunge în topul rezultatelor Google (cât efort trebuie să investeşti pentru a-ţi depăşi concurenţii). Dacă un cuvânt cheie reprezintă o oportunitate pentru afacerea ta (este nevoie de puţin efort pentru a ajunge în topul rezultatelor Google pentru acel cuvânt sau expresie), aplicaţia arată automat acest lucru printr-un indicator dedicat.
· Mai mult, aplicaţia calculează o previziune de vânzări pe fiecare cuvânt cheie. Introducând acest cuvânt în aplicaţie, se pot primi automat estimările necesare: gradul de dificultate, previziuni de vânzări, oportunitate.
Aceştia sunt cei 3 indicatori care vor schimba radical modul în care se construiesc strategiile SEO: dificultate, previziuni de vânzări şi oportunitate. Acum eforturile SEO se vor concentra doar pe cuvintele care au o oportunitate mare de a genera vânzări.
Aplicaţia ne va oferi şi un set de sugestii de cuvinte cheie oportune pentru SEO, pornind de la datele extrase din Google Analytics.
3. Când construim o strategie de marketing online, plecăm de la produsele pe care vrem să le promovăm, ţinem cont de caracteristicile lor şi de avantajele competitive. Direcţia se aplică apoi pe toate canalele de promovare: newslettere, Google Adwords etc. În SEO, această aliniere nu se făcea pentru că până acum nu exista un instrument care să faciliteze gestionarea activităţii în funcţie de strategia de marketing.
Introducem un nou concept care va revoluţiona modul în care gestionăm şi urmărim campaniile SEO: urmărirea şi gestionarea campaniilor de SEO pe grupuri de cuvinte cheie în funcţie de produsele pe care le vizează, caracteristicile lor şi avantajele lor competitive.
SEO monitor App introduce un al treilea element şi mai revoluţionar
Experienţa acumulată ne-a mai învăţat că, în momentul în care un cuvânt cheie ajunge în top, el va atrage după el alte cuvinte din acelaşi grup semantic şi acum introducem încă un concept nou: broad keywords şi broad traffic. Aceşti indicatori la nivelul unui grup se traduc astfel: evoluţia cuvintelor din acest grup a mai influenţat x cuvinte cheie care au ajuns în top şi care au generat y vizite. Acest efect secundar a fost ignorat până acum. Dar este mult mai important decât efectul principal, acela adus de cuvintele cheie selectate.
SEO monitor App afişează atât rezultatele pe care cuvintele din campanie le-au generat, cât şi rezultatele atrase / influenţate de acestea.