pentru noul single VAMA, Sarkozy versus Gypsy
Agenţia de Vise şi Q2M au colaborat pentru lansarea noului single VAMA, Sarkozy versus Gypsy, înregistrând rezultate notabile în presa naţională şi un impact major în cele mai prestigioase publicaţii din Franţa şi întreaga Europă, intrând şi în atenţia agenţiilor Reuters, AFP şi a televiziunii Euronews.
Campania s-a bazat pe digital guerrilla în România, PR clasic şi activism online, în Franţa. La exact o lună de la lansarea din 3 noiembrie, iată care sunt rezultatele proiectului.
În ţara s-au conceput două prezenţe virale, prima fiind concentrată în jurul unui scandal închipuit între Cabral, din postura de blogger şi cea de om de televiziune, şi membri trupei VAMA.
Cea de-a doua a constat în parodierea celebrelelor stenograme care l-au avut erou pe Sorin Ovidiu Vântu, actori fiind Tudor Chirilă [în propriul rol] şi Dragoş Stanca, managing partner Q2M [în rolul micului corupt]. Impactul a fost considerabil, rezultând 10 articole de presă, în cele mai cunoscute publicaţii online şi tipărite, apariţii TV, la care s-au adăugat peste 25 de polemici şi controverse pe bloguri.
Pe plan extern, s-a acţionat atât prin canale clasice [abordări person-to-person], cât şi neconvenţional, prin mailuri trimise pe adresele unor cunoscuţi jurnalişti şi lideri de opinie.
Astfel, imediat după lansarea videoclipului, Agenţia France Presse a realizat un material despre cântecul adresat de formaţia VAMA rromilor şi presedintelui francez, Nicholas Sarkozy.
Informaţia a fost preluată de unele dintre cele mai importante publicaţii din Franţa şi nu numai: Le Figaro, Le Post, Le Monde, La Republica, Il Giornale etc.
De asemenea, cântecul a fost difuzat în emisiunile de televiziune Zapping şi Le Matinale de pe Canal +, dar şi pe posturile radio Fun Radio şi Radio Nova. La scurt timp de la lansare, Reuters şi Euronews au realizat câte un material despre VAMA şi cântecul Sarkozy versus Gypsy.
Pe Internet, videoclipul a circulat mai ales pe Twitter şi Facebook, dar şi pe blogurile şi site-urile importante din Franţa (lespolemique.fr, melty.fr, rmc.fr, actustar.com etc).
Le Nouvel Observateur a preluat videoclipul pe contul de DailyMotion.com, unde s-au realizat peste 20.000 de vizualizări în mai puţin de o săptămână, între timp clipul depăşind 40.000 de vizualizări şi 13.000 de trimiteri spre Facebook.
Piesa a fost preluată şi de presa din estul Europei, cu impact mai semnificativ în Serbia, Ungaria şi Bulgaria.
Agenţia de Vise este o agenţie independentă de comunicare înfiinţată în 2003. Agenţia de Vise concepe şi implementează strategii de promovare a produselor prin cultură şi entertainment, atât pe media clasice, cât şi prin campanii creative de Internet marketing. Cruciada Culturii, Premiile Ioan Chirilă, Sinaia Forever, Turneul de teatru Biloxi Blues şi activităţile de promovare ale formaţiei Vama Veche, respectiv Vama sunt doar câteva dintre proiectele desfăşurate cu succes de Agenţia de Vise.
Q2M este un one-stop-shop de comunicare digitală 360° care oferă servicii complete de strategie şi management al campaniilor new media, vânzări [brokeraj] de spaţii publicitare şi soluţii tehnice de maximizare a veniturilor din online. Q2M este o companie independentă, formată prin achiziţia de către Global Digital Invest şi management buy-out a F5 X-Media, structura de vânzări şi proiecte cross-media a F5 Webcorp [o companie din Realitatea-Caţavencu].