Agenția de Cooperare și Coordonare Turcă (TIKA) a contribuit la înființarea Laboratorului de Neuromarketing din cadrul Laboratorului de Cercetare de Marketing, al Academiei de Studii Economice (ASE) din București, prin dotarea acestuia cu un echipament de urmărire a retinei – Eye Tracking – în valoare de 50.000 de euro.
Studenții Facultății de Marketing vor putea astfel desfășura studii și analiza comportamentele consumatorilor la diferite elemente specifice industriei publicității.
“Ne dorim dezvoltarea și consolidarea relațiilor de susținere dintre România și Turcia, iar educația este una dintre prioritățile Agenției de Cooperare și Coordonare Turcă. Considerăm necesară crearea și menținerea unui climat de dezvoltare multilaterală și, de aceea, dorim să ne implicăm în continuare în demararea de proiecte în domenii precum sănătatea, educația, cultura, sportul și cercetarea. Proiectul desfășurat în colaborare cu Academia de Studii Economice va oferi celor câteva sute de studenți ai Facultății de Marketing posibilitatea de a realiza studii în domeniu, folosind aparatură modernă prin care vor putea pune în practică informațiile primite la cursuri”, a declarat Hacı Ahmet Daștan, Coodonator al Oficiului Coordonare Proiecte – TİKA București.
Echipamentul de urmărire a retinei – Eye Tracking – are rolul de a analiza informația captată și de a o transforma în date concrete prin intermediul unui software modern, utilizat în cercetare de către companii internaționale, pentru obținerea de date relevante pentru industria publicității. Spre exemplu, cu ajutorul ochelarilor oferiți subiecților, studenții vor putea investiga cum funcționează mintea unui posibil cumpărător, observând cu precizie la ce se uită aceștia și ce anume îi interesează din ceea ce văd.
Astfel, va putea fi definit comportamentul cumpărătorului în momentul în care acesta intră în contact cu elementele testate, precum materiale publicitare, produse sau rafturi din magazine. Vor putea fi cercetați stimulii la care reacționează privitorul, câtă atenţie este acordată mărcii, prețului, ambalajului, mesajului promoțional sau altor elemente dintr-o imagine, sau ce anume derutează şi produce confuzie în timpul scanării vizuale.
Despre TIKA
Agenția de Cooperare și Coordonare Turcă (TİKA) a fost înființată în anul 1992, cu scopul de a furniza suport tehnic în vederea dezvoltării de proiecte în diverse domenii. Agenția își desfășoară activitatea în aproximativ 200 de țări, prin intermediul a peste 50 de oficii de coordonare programe și proiecte.
Oficiul de Coordonare Programe din cadrul TİKA Bucureşti, înființat în anul 2015, a realizat, în cooperare cu instituțiile publice, diverse proiecte în domenii precum educația, sănătatea, cultura sau sportul. În primul an de la înființare, TIKA a contribuit la creșterea calității educației prin proiectele care au avut drept obiectiv îmbunătățirea infrastructurii și dotarea unităților de învățământ preșcolar, gimnazial și superior.