„Agentia ideala de PR ar trebui sa ofere un mix specializat de servicii cu nivel ridicat de expertiza pe fiecare divizie in parte si sa se relaxeze cand vine vorba de mediul digital sau evenimente.” Au declarat clientii agentiilor de PR in cadrul studiului „PR Report” realizat de Unlock Market Reserch, in colaborare cu Evensys.
Studiul calitativ realizat cu ajutorul a 12 companii de top si 5 agentii de PR locale, a surprins diferentele de perceptii pe care le au acestea fata de statusul actual al pietei de PR, asteptarile, perspectivele agentiilor si a clientilor.
“Clientii din anul 2013 au incredere in agentiile de PR, par a fi pe maini sigure. Ei isi doresc ca aceste maini sigure sa se relaxeze cand este vorba de campanii creative, proiecte din mediul digital sau evenimente, astfel incat ei sa nu mai fie nevoiti sa directioneze proiectele de PR catre agentii non-PR ” a declarat Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Agentiile de PR se afla intr-o pozitie de aparare a industriei si a valorilor ei, acestia pun accent pe continutul relevant si strategiile pe temen mediu si lung. In opinia agentiilor, PR-ul are nevoie de PR, trebuie sa-si consolideze pozitia de strateg in comunicare, de manager de continut de brand, de master al cuvintelor unui brand.
Un alt aspect puternic accentuat de agentii este acela al apararii industriei de excesul de forma fara continut si de actiuni superficiale. Acestea pot avea impact pe moment, dar pot dauna mult brandului pe termen mediu si lung, au sustinut reprezentantii agentiilor.
In ceea ce priveste tendintele din PR in anul 2013, s-a observat o crestere a accentului pe comunicarea de continut si mai putin pe forma. De asemenea, creativitatea si curajul sunt foarte des abordate anul acesta in campaniile de PR.
„Totusi, excesul de creativitate poate face rau brand-ului pe termen lung, existand riscul de mutare a focusului pe forma in detrimentul continutului de brand” sustine Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Rezultatele studiul „PR Report” a fost prezentat in exclusivitate in cadrul celei de VII a editie a evenimentului PR Forum, realizat de Evensys.
Studiul este disponibil online la adresa:
//www.slideshare.net/evensys/unlock-pr-21994193#remove_transcript_cta