De ce este planificarea una dintre cele mai importante etape a unei campanii de marketing direct?
John Griffiths – un profesionist si speaker important in domeniul marketingului direct – considera ca modalitatea in care respectiva campania este realizata poate face diferenta intre reusita sau esecul acesteia. El considera ca planificarea si gandirea strategica au devenit o parte importanta in cadrul agentiilor de marketing direct, dar ca se afla inca intr-un stadiu incipient. Nu se pune un accent suficient de puternic pe aceasta etapa a unei campanii de marketing direct. O agentie poate angaja un planner, dar nu ajunge sa beneficieze la maxim de potentialul sau pentru ca nu intelege exact pentru ce a fost acesta educat/pregatit. Exista in egala masura situatii in care un planner sa lucreze intr-o agentie de specialitate, dar sa nu inteleaga ce inseamna marketing direct si cum poate sa-l aplice intr-un mod eficient pentru client.
Marketingul direct este creat pentru a genera curiozitatea publicului tinta, persuadandu-l astfel sa solicite mai multe informatii, sa ofere in mod voluntar date personale sau chiar sa cumpere. Prin urmare bugetul si complexitatea acordate acestui demers/proces de marketing sunt conditionate de o targetare precisa si corecta si mai presus de toate de abilitatea de a oferi un raspuns. De aceea costul presupus de marketingul direct este uneori mai mare decat cel al publicitatii conventionale. In schimb, rezultatul acestei cheltuieli/investitii aditionale ofera de fapt posibilitatea conturarii, personalizarii si masurarii efectului asupra perceptiei brandului, rezultat ce poate fi mult mai mare decat cel produs de advertisingul traditional.
Mai multe detalii despre cum se poate adauga valoare unei campanii de marketing direct puteti afla chiar de la John Griffiths care va fi prezent la cea de-a 4-a Editie a Conferintei Internationale de Marketing Direct ”RoDirect”, organizate de ARMAD pe data de 9.09.2009.
Prin prezentarile inedite si workshop-urile sustinute de specialisti recunoscuti in domeniul marketing direct la nivel national si international, RoDirect 2009 propune o abordare „Back to basics”. Incursiunea in timp la momentul aparitiei termenului de Marketing Direct ofera o lectie despre bazele acestui domeniu si despre simplitate in business.
{mosloadposition user10}