AFI Cotroceni, lider pe piața locală a centrelor comerciale, anunță deschiderea unui nou magazin de către retailer-ul irlandez Primark.
Deschiderea magazinului Primark confirmă strategia centrului comercial de a-și diversifica mixul de chiriași. În plus, AFI Cotroceni va efectua noi amenajări și relocări pentru a se adapta cerințelor speciale ale Primark, respectiv spații mai mari și dotari adecvate.
„Cunoscând bine așteptările clienților și ale partenerilor noțtri, suntem pregătiți să oferim cea mai bună experiență de shopping și divertisment. Primark este o completare perfectă pentru mixul nostru de branduri renumite la nivel internațional. De asemenea, deschiderea Primark transmite un puternic semnal de încredere în potențialul pieței locale, dar și în AFI Cotroceni, care își menține poziția de lider”, a declarat Sorin Scîntei, Director General AFI Cotroceni.
AFI Cotroceni este primul centru comercial dezvoltat de AFI Europe în România, fiind inaugurat în 2009, lângă clădirile de birouri AFI Park 1-5. Cel mai mare shopping center din țară se întinde pe o suprafață de circa 90.000 de metri pătrați închiriabili și oferă 300 de spații dedicate pentru cumpărături și divertisment, precum cinema, patinoar indoor și restaurante, toate combinate într-un mix perfect.
Compania Primark a fost sprijinită în analiză și în procesul de decizie de către echipa de experți retail ai CBRE Romania.
„Suntem mândri de contribuția noastră la intrarea companiei Primark pe piața românească, un rezultat care este perceput ca un indicator de piață puternic și pozitiv de către retailerii internaționali. Colaborarea excelentă cu AFI Europe a fost esențială pentru plasarea acestui brand de renume mondial într-unul dintre cele mai bune centre comerciale din București”, a explicat Carmen Ravon, director al Retail Occupier CBRE pentru regiunea CEE.
România este una dintre cele mai atractive piețe din regiunea central și est europeană pentru retaileri, iar perspectivele pozitive în ceea ce privește consumul pe parcursul anilor 2021 și 2022 sunt încurajatoare.
Apetitul retailerilor pentru extindere este în creștere în întreaga regiune, în condițiile în care afluența în centrele comerciale își revine și crește constant. Aceasta este încă sub nivelul de dinaintea pandemiei, dar prezintă o rată de conversie mai mare decât în 2019, deoarece cumpărătorii sunt mai hotărâți și cheltuiesc bugete mai generoase decât înainte. Centrele comerciale și magazinele din zonele cu trafic crescut s-au bucurat de cea mai rapidă revenire.
Retailerii din întreaga regiune sunt interesați să își continue extinderea, atât în țările în care sunt deja prezenți, dar și pe piețele noi din zonă, cele mai active categorii fiind cele de fashion, retail specializat și F&B. Spre deosebire de anii precedenți, strategiile se bazează în principal pe un proces de analiză, iar majoritatea retailerilor folosesc software specializat în procesul de luare a deciziilor. Deși acest proces poate dura mai mult, deciziile sunt bine documentate și mai bine calculate, ceea ce implică un risc mai mic pentru retaileri.
Durata medie a contractului de închiriere se scurtează, iar comercianții vizează locații al căror istoric arată că sunt atractive pentru cumpărători. Numărul magazinelor de tip pop-up (magazine deschise temporar pentru a răspunde unei cereri de sezon) este în creștere, oferind retailerilor posibilitatea de a testa piața și, în același timp, de a oferi vizitatorilor o experiență mai plăcută.