Cine sunt ei, ce cumpara si cum sunt atinsi de mesajele publicitarilor
Daca cel mai adesea auzim cu totii celebra intrebare “Ce-si doresc femeile?”, iata ca pe marketeri si advertiseri ii intereseaza in egala masura si “Ce-si doresc barbatii?”, sau mai bine zis “Care sint secretele lui si ce anume ii atrage atentia si ii face placere?”. Nu este o intrebare de lifestyle, nici un trend lansat de cele mai mari titluri de reviste de moda sau publicatii masculine, ci este o analiza cat se poate de serioasa, asupra comportamentului consumatorului masculin.
Studii de marketing au aratat ca femeile adopta mai usor produse si modele de consum masculine, in timp ce barbatii sunt mai reticenti si chiar suspiciosi in a-si asuma caracteristici general recunoscute ca fiind feminine. Cu toate acestea, reclamele adresate publicului romanesc incep sa includa si mesaje care mizeaza pe latura sensibila a barbatilor.
Campaniile de comunicare adresate publicului masculin s-au adaptat segmentelor de cumparatori nou cristalizate, cu stiluri de viata si preocupari diferite, care au impus nevoia unor mesaje personalizate, pentru fiecare tip in parte. Care sunt aceste stereotipuri, sau principalele tipologii vizate de marketeri si advertiseri, puteti afla din cover story-ul saptaminii: «Secretele barbatului… la cumparaturi».
Portretul robot al consumatorului masculin roman, preferintele lui si obiceiurile sale de cumparare, la indemana dumneavoastra in cel mai recent numar al revistei BusinessWeek Romania; exemple si comentarii ale unor reprezentanti ai companiilor care vizeaza –daca nu exclusiv, macar in mare parte- publicul masculin, precum si a agentiilor de publicitate care li se adreseaza.
In acelasi numar puteti afla cit de profitabile s-au dovedit a fi la Bursa actiunile “mici”, mai putin lichide. Cititi, de asemenea, despre cercetarea romaneasca pe bani straini – specialistii romani sunt vanati de companiile straine care isi deschid aici propriile centre de cercetare.
Bucuresti, 3.10.2006
{mosloadposition user10}