MEC prezinta rezultatele studiului regional MEC Multiscreen Study
România înregistrează cele mai mari procente în rândul țărilor din regiune în ceea ce privește procentul de multiscreening.
Persoanele care nu accesează internetul în timp ce privesc la televizor sunt deja o minoritate, după cum dezvăluie Multiscreen Study, un studiu de cercetare regional dezvoltat de agenția MEC. Studiul s-a desfășurat pe un eșantion de 5000 de persoane din 5 țări: Polonia, Cehia, Ungaria, România și Rusia.
Studiul dezvăluie că, la nivel regional, majoritatea respondenților folosesc televizorul și accesează internetul în acelaș timp, iar aproximativ jumătate dintre ei folosesc smartphone-urile sau tabletele în acest sens.
La nivel local, România înregistrează un set de cifre remarcabile: puțin peste 90% dintre români declară că intră pe internet în timp ce privesc la TV. Ecranele secundare, respectiv mobilul și tableta reprezintă principalele surse de acces.
ACCESEAZĂ INTERNETUL ȘI FOLOSESC SMARTPHONE-UL ÎN TIMP CE PRIVESC LA TELEVIZOR
Advertiserii nu reușesc să speculeze la maximum potențialul de multiscreening: doar 30% din reclamele TV din România încurajează telespectatorii să le viziteze website-urile. Însă numai 60% dintre aceastea au site-ul optimizat pentru mobil.
În ciuda incidenței covârșitoare a fenomenului de multiscreening, puțini dintre clienții de comunicare TV se îngrijesc de a genera interacțiune în online: doar 30% din reclamele din România trimit către un site, ceea ce ne clasează în coada clasamentului la acest capitol.
Mai mult decât atât, telespectatorii care decid să acceseze site-ul de pe smartphone ca urmare a comunicării TV pot să aibă o surpriză neplăcută: doar 60% din site-urile comunicate în reclame TV sunt optimizate pentru mobil.
“Întrebarea firească în acest context este dacă există un impact asupra comunicării. Putem măsura efectul comunicării TV+online? Răspunsul este da, și mai mult de atât, îl relaționăm direct cu performanțele de business printr-o metodologie proprietară MEC: AdQuantum. Astfel am observat că există o sinergie puternică între comunicarea TV și online: folosirea amândurora corelat aduce beneficii adiționale pe indicatori de business precum notorietate, dar și intenție de cumpărare, iar MEC o poate măsura și crește gradul de eficiență” ne spune Victor Rotariu, Head of Analytics and Insights, MEC Romania.
“Ne încurajăm toți clienții să profite de sinergia TV și online. Primul pas este trimiterea către un site online optimizat pentru mobil. Aceasta nu este suficient însă. Oferim din ce în ce mai mult produse de comunicare complexe care să maximize efectul investiției TV-Online. De exemplu, putem să ‘ascultăm’ comunicarea TV și să livrăm comunicare corelată în timpul aceleiași pauze publicitare pe smartphone sau tabletă” ne dezvăluie Dana Seserman, Head of Digital, MEC Romania.
Metodologia studiului: CAWI în perioada Septembrie-Octombrie 2015, eșantion: 5000 de utilizatori de internet 15 ani+ din România, Cehia, Ungaria, Polonia și Rusia (în Rusia doar orașe > 100k locuitori), MEC Analytics & Insight.