AdVenture a realizat campania de promovare Femina, un proiect dezvoltat de S.C. Blockbuster Media S.R.L., în parteneriat cu Asociaţia pentru Promovarea Femeii din România (APFR) si Institutul National pentru Studii de Opinie şi Marketing (INSOMAR).
Proiectul FEMINA – Formare pentru jurnalisti, Emisiuni TV, Monitorizare, Informare Natională si Advocacy pentru afirmarea egalitătii de sanse si de gen are ca ca obiectiv principal consolidarea principiului egalităţii de şanse şi de gen la nivelul societăţii civile pentru o mai bună promovare a femeilor pe piaţa muncii, conştientizarea drepturilor egale, depăşirea stereotipurilor culturale şi prezentarea unei imagini corecte şi nediscriminatorii a femeii în societate.
Obiectivul AdVenture a fost gasirea unui concept suficient de puternic pentru a atrage atentia, dar totodata potrivit pentru acest tip de produs. Campania s-a materializat in doua spoturi TV, doua spoturi radio si doua machete de presa.
Conceptul aduce in prim-plan problema discriminarii femeilor la locul de munca, in special atunci cand isi doresc un copil.
Despre mesajul campaniei, Daniela Habara – Copywriter – AdVenture a declarat:
“Discriminarea femeilor la locul de munca este o problema reala in Romania, chiar daca nu multi recunosc asta. Dupa ore bune de documentare, am ramas uimiti sa aflam cat de mare este numarul de femei bine pregatite care sunt mai prost platite decat colegii lor barbati. Sau numarul femeilor care nu fac un copil de frica sa nu-si piarda locul de munca. Conceptul campaniei – alegerea intre un loc de munca si un copil – nu este deci o dramatizare a realitatii. Exact asta se intampla.”
Spoturile TV prezinta cele doua situatii: varianta in care femeia decide sa faca un copil, dar isi pierde locul de munca si varianta in care e nevoita sa renunte la copil pentru pastrarea locului de munca.
Spoturile radio sunt dezvoltatea pe aceeasi directie – alegerea – dar evidentiaza alegerile simple pe care le au de facut barbatii (intre o masina sport sau una compacta, intre un bilet la peluza sau unul la tribuna) in comparatie cu cea pe care trebuie sa o faca uneori femeile: alegerea intre un loc de munca si un copil.
“Conceptul este unul dramatic, pentru ca produsul pe care il aveam de promovat avea nevoie de un astfel de concept. Era singura sansa sa fie auzit si sa obtinem reactia dorita de la public”, a afirmat Alex Zamfir- General Manager.
La randul sau, Roxana Gramada, Director proiect Femina a adaugat:
“Spoturile realizate în parteneriat cu AdVenture reprezintă doar o parte din ampla campanie de comunicare pe care o construim în cadrul proiectului. Este însă, cu siguranță, zona cu cel mai mare impact emotional. Este felul în care întelegem să atragem atenția asupra unor realități pe care de prea multe ori femeile aleg sau sunt fortate să le ignore.”
Campania este activa pe canalele media locale si nationale. Comunicarea integrata a debutat cu difuzari simultane ale celor doua spoturi tv de 30 secunde pe TVR1, TVR2, TVR Iasi, completate de spoturile radio ce ruleaza pe Radio Imapact –Iasi. Pe toata durata campaniei vor exista bannere pe site-ul tvr.ro. Incepand cu luna septembrie a debutat si campania de print – machete alb negru si color- in principalele cotidiene locale.
Echipa AdVenture care a lucrat la aceasta campanie este formata din: Daniel Toma –Creative Director, Daniela Habara – Copywriter, Ioana Tene – Account executive, Alex Zamfir – General Manager.
Productia spotului a fost realizata cu ajutorul casei de productie Black Moon.
AdVenture este o agentie de publicitate full service, 100% independenta, infiintata in anul 2002. Printre clientii sai actuali se numara Motorola Romania, BIC Romania, EIT Forum Auto (unic importantor Volvo in Romania), Cez Romania, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, Asociatia Portico, ARCON, Green City Construct (Green City Residence), Impact Developer & Contractor (Greenfield Residence, Roua Residence, Boreal Residence), Clermont Hotel****, Phoenix Media, Tork, Prime Com, Nestle Purina Pet Care – Dog Chow.
Proiectul “FEMINA – Formare pentru jurnaliști, Emisiuni TV, Monitorizare, Informare Națională și Advocacy pentru afirmarea egalității de șanse și de gen” are ca obiectiv dezvoltarea şi promovarea principiului egalităţii de şanse şi de gen la nivelul societăţii civile pentru o mai bună promovare a femeilor pe piaţa muncii, conştientizarea drepturilor egale, depăşirea stereotipurilor culturale şi prezentarea unei imagini corecte şi nediscriminatorii a femeii în societate. Proiectul urmăreşte provocarea unei schimbări la nivelul societăţii prin modificarea de ton şi conţinut a mass-media, îmbunătăţirea legislativă şi a metodologiilor de aplicare. www.feminaromania.ro.