Obiectiv: Schimbarea în bine a comunității de profil
- Parteneriat bazat pe valori comune; apelând la sport pentru a îmbunătăți viața tinerilor din întreaga lume
- În următorii trei ani, această colaborare își propune să aibă un impact pozitiv asupra a 90.000 de vieți și transforme jocul într-unul mai accesibil pentru toți
- Anunțul este cel mai recent capitol al campaniei UEFA EURO 2020 al adidas, inspirând astfel publicul să vadă posibilitățile oferite de sport
adidas anunță parteneriatul pe termen lung cu Common Goal pentru a contribui la stimularea schimbărilor sociale de durată pentru comunitățile defavorizate, creând un viitor mai bun prin fotbal.
Bazat pe o ambiție comună de a maximiza contribuția fotbalului la o lume mai bună, adidas redirecționează 1% din vânzările sale nete globale de mingi de fotbal către Common Goal până în 2023.
Common Goal a fost lansat în 2017 când un singur jucător, Juan Mata de la Manchester United și Spania, s-a angajat să ofere 1% din salariu într-un fond colectiv care investește în organizații comunitare cu impact ridicat care folosesc fotbalul pentru a facilita dezvoltarea și a elimina constrângerile sociale ale tinerilor. Colectivul a crescut la aproape 200 de jucători și manageri, inclusiv Serge Gnabry, Pernille Harder, Paulo Dybala, Timo Werner, Casey Stoney MBE și Jurgen Klopp. Până în prezent, peste 3 milioane de euro au fost generate de mișcare și au fost investite în organizații de caritate care au la bază fotbalul, susținând obiectivele globale ale Națiunilor Unite.
Organizația va colabora cu adidas Football Collective, platforma adidas dedicată susținerii fotbalului. Împreună vor folosi jocul pentru a sprijini și a dezvolta comunitățile de fotbal din întreaga lume, vor combate rasismul și discriminarea, stimula egalitatea de gen, promova bunăstarea mentală și incluziunea LGBTQ +.
Jürgen Griesbeck, CEO și cofondator Common Goal a declarat: „Acest parteneriat cu adidas reprezintă o schimbare în industria fotbalului. Impactul social a trecut la urmatorul nivel pentru părțile implicate în lumea fotbalului. adidas și-a arătat poziția de lider prin investițiile și colaboraea cu Common Goal și împreună putem da amploare și accelera contribuția fotbalului la obiectivele globale ale Națiunilor Unite. Credem că orice este posibil dacă lucrăm împreună ca o singură echipă.”
În primii trei ani ai parteneriatului, adidas și Common Goal vor sprijini organizațiile comunitare locale din întreaga lume printr-o rețea de 140 de ONG-uri de fotbal cu impact ridicat din 90 de țări. Scopul este de a avea un impact direct asupra a 90.000 de vieți printr-o serie de proiecte și concentrări strategice axate înspre eliminarea inegalităților, facilitarea accesului și încurajarea parității de gen.
Aceste proiecte includ:
- Global Goal 5 Accelerator – crearea unei lumi în care fiecare fată să aibă posibilitatea de a-și dezvolta întregul potențial
- Anti-Racist Project – încheierea rasismului în fotbal: pe teren, pe margine, în birou și în comunitățile noastre
- Play Proud – includerea membrilor LGBTQ + în organizații, programe și comunități de fotbal din întreaga lume
- Global Goal 16 Impact – motivarea tinerilor în a-și modela comunitățile și implicarea în crearea unei societăți pașnice și incluzive.
Gonzalo Calvo, Director for Communities and Culture, adidas, a declarat: „La adidas ne-am angajat să creăm schimbări prin fotbal. Cu toate acestea, nu putem face acest lucru singuri și, prin urmare, ne uităm la oameni și organizații cu un angajament comun, cum ar fi Common Goal. Acesta este un efort de echipă și a fost important să anunțăm acest parteneriat și ambițiile noastre în timpul celui mai colaborativ și inclusiv turneu de fotbal din istoria europeană. Acesta este doar începutul.”
Jucătorul Manchester United și sportiv din familia adidas, Juan Mata, a fost co-fondator Common Goal în 2017, ajutând astfel la mobilizarea unei mișcări care a crescut până acum cu peste 200 de membri și colegi profesioniști. El a spus despre anunțul de astăzi:
„Fac parte din familia adidas de mulți ani și din Common Goal de la bun început, așa că această colaborare este specială pentru mine. Acest parteneriat ne va ajuta să folosim fotbalul ca forță definitivă și să ne reunim pentru a încerca să abordăm problemele sociale împreună. Acesta este doar începutul. Pentru mine, munca în echipă este cel mai important lucru și, prin solidaritate, empatie și efort, cred că oricine își poate atinge obiectivele. Ambiția noastră este să facem din Common Goal cel mai mare club de fotbal din lume, unde toată lumea este binevenită.”
Totdodată, adidas s-a angajat să folosească resurse semnificative pentru crearea unui conținut care va aduce la viață impactul social al parteneriatului, alături de o investiție strategică care va permite adidas să susțină ambiția mai mare a Common Goal de a schimba 100 de milioane de vieți tinere până în 2030, amplificându-și activitatea prin amprenta globală a mărcii.
Acest anunț de parteneriat este ultimul capitol al campaniei adidas UEFA EURO 2020TM și angajamentul pe termen lung de a inspira o mișcare a oamenilor pentru a vedea și a crea împreună o lume mai bună și mai incluzivă prin sport.
Pentru a se alătura adidas și Common Goal la linia de start, fanii fotbalului pot achiziționa o mingea de fotbal adidas pentru ca 1% să fie redirecționat către cauzele schimbărilor sociale.
Pentru mai multe informații despre Common Goal vizitați: www.common-goal.org și urmăriți @commongoalorg pe Instagram și Twitter.
Pentru informații suplimentare urmăți @adidasfootball pe Instagram sau Twitter.