adidas câștigă lupta în comunicarea în timp real cu campania ‘all in or nothing’
Brand-ul german adidas și-a asigurat victoria în cadrul Cupei Mondiale FIFA 2014 din Brazilia, prin intermediul campaniei de real-time marketing ‘all in or nothing’.
Principalele aspecte ale campaniei adidas all in or nothing au fost:
· 1.59M1 de conversații – adidas a fost cel mai popular brand în cadrul Cupei Mondiale FIFA 2014 din Brazilia
· 5.8M2 – O creștere a fanilor pe toate platformele sociale
· 14.5%2 – Cea mai mare creștere a unei comunități de fotbal în social media
· +38M3 – Cel mai vizionat brand de sport pe YouTube; vizualizările au fost înregistrate pentru postările din perioada turneului
· 2.98M (603%)4 – Creștere pe @brazuca Twitter în perioada turneului
· 917K5 – Cel mai folosit hashtag al unui brand pe Twitter (#allin).
Pe durata Cupei Mondiale FIFA din Brazilia, adidas, brand-ul numărul unu în materie de fotbal, a fost cel mai viral brand1, cu o creștere de 5.8M2 a fanilor pe toate platformele de social media. Această creștere a depășit-o pe cea a competitorilor.
CEO-ul grupului adidas, Herbert Hainer a declarat: “Această Cupă Mondială a fost un succes extraordinar pentru adidas și subliniază poziția noastră de lider în fotbal. De la faptul că echipele finaliste sunt adidas, până la faptul că toți câștigătorii celor trei poziții din cadrul competiției pentru Balonul de Aur sunt atleți adidas și încheind cu faptul că adidas a fost cel mai viral brand în social media, adidas a dominat turneul, atât pe teren, cât și în afara lui.”
adidas Global Brand Marketing Director Football, Tom Ramsden a declarat: “Comunicarea în timp real a fost strategia perfectă pentru adidas pentru a câștiga acest turneu al Cupei Mondiale. Suntem atât de conectați la tot ceea ce înseamnă fenomen sportiv prin intermediul produselor noastre, jucătorilor și federațiilor adidas, încât nu există niciun moment în care să fim absenți când vine vorba de fotbal și credem că expertiza noastră și înțelegerea tuturor aspectelor legate de joc se reflectă în faptul că am fost cel mai viral brand în înteracțiunea cu fanii noștri.”
De la centru de presă din Rio, “Posto adidas” (Posto este numele dat reperelor de-a lungul coastei din Rio de Janeiro), echipa de marketing adidas a postat o combinație de conținut planificat, anticipat și reactiv pentru a crea conversație online cu fanii fotbalului. Concentrând campania pe viralizare și pe reacții rapide, adidas a obținut 917K5 de mențiuni cu #allin pe Twitter – de trei ori mai multe decât orice alt brand pe durata turneului.
adidas Football a avut cea mai mare creștere a comunității sale pe durata Cupei Mondiale (dintre brand-urile pe zona de sport), cu 14.5%2. Procentul de viralizare pe toate canalele de social media a fost cu 22%6 mai mare decât al oricărui brand competitior.
Brazuca, mingea oficială a Cupei Mondiale FIFA din Brazilia a fost un alt succes al turneului. Contul de Twitter @brazuca a fost contul cu cea mai mare creștere pe acest canal pe durata turneului, totalizând 2.98M (603%)4 de fani. @brazuca a fost canalul de Twitter cu creșterea cea mai mare în comparație cu alte brand-uri cu peste 530K7 de interacțiuni cu fanii.
Colecția de ghete adidas Battle Pack dezvoltată special pentru Cupa Mondială a înregistrat o performanță remarcabilă, atât pe teren, cât și în afara lui. Gheata adidas adizero f50 a fost un real succes în cadrul competiției, cu 46 e goluri, încluzând loviturile celor mai importanți marcatori din cardul competiției (Rodriguez cu 6 goluri, Müller cu 5 lovituri decisive și Messi cu 4). La acest campionat, jucătorii care au purtat ghete adidas au avut o rată de lovituri decisive cu 30% mai mare în comparație cu cea a jucătorilor care au purtat alte echipamente sportive8. Online, #f50 a fost cel mai utilizat hashtag pentru echipamente sportive dedicate fotbalului pe Twitter, pe durata Cupei Mondiale FIFA 2014 din Brazilia cu 257K9 de mențiuni.
Markus Baumann, Senior Vice President, adidas Football a declarat: “Cupa Mondială a fost un succes deplin pentru adidas football. Astfel, ne vom atinge și de această data obiectivele globale de vânzări de peste 2 miliarde de euro în 2014 și vom sublinia supremația pe teren.”
Pe lângă rezultatele remarcabile în social media, adidas și-a întrecut toți competitorii pe teren:
– 2 echipe adidas finaliste, incluzând câștigătoarea – Germania
– Balonul de aur adidas– Leo Messi
– Gheata de aur adidas– James Rodriguez
– Mănușa de aur adidas– Manuel Neuer
– Cele mai multe pase decisive – Juan Cuadrado
– Premiul FIFA pentru Fair Play– Colombia
– Echipa Turneului FIFA– 8 jucători adidas din 11
Claus-Peter Mayer, VP Global Sports Marketing, adidas Football a afirmat: “Suntem încântați de performanța jucătorilor și federațiilor noastre din cadrul turneului. Atât echipa câștigătoare, cât și cel mai bun jucător, cel mai bun marcator și cel mai bun portar au contribuit la poziția de lider a companiei adidas, atât pe teren, cât și în afara lui.”
1 menționări de brand în combinație cu fraze specifice Cupei Mondiale, hashtag-uri de legătură Twitter, site-uri de ştiri, bloguri, forumuri, posturi de Tumblr şi statusuri de Facebook – sursă: Sysomos
2 Numărul total de followeri noi, adăugaţi pe durata Cupei Mondiale pe Twitter, Instagram, Tumblr, Google+, Facebook şi YouTube, luând în considerare conturile de brand-uri globale şi de brand-uri relevante pentru Cupa Mondială, precum Team Messi, @adidasfootball, @brazuca şi @adidassoccer – sursă: Simply Measured
3 Numărul total de vizualizări pentru conținutul relevant referitor la Cupa Mondială care a fost actualizat pe durata turneului pe canalul de YouTube adidas football – sursă: YouTube Analytics/ Simply Measured
4 Luând în considerare creșterea @brazuca pe durata Cupei Mondiale – sursă: Simply Measured
5 Luând în considerare toate mențiunile de brand cu hashtag-ul #allin pe durata Cupei Mondiale – sursă: Sysomos
6 Luând în considerare toate conversațiile de brand pe despre fotbal pe Twitter, Instagram (fotografii postate), Facebook (actualizări de status), bloguri, forumuri, site-uri de știri și YouTube (clipuri video) comparate cu cele ale competitorilor direcți – sursă: Sysomos
7 Înteracțiunile cu utilizatorii sunt definite sub forma unei formule combinate de retweets, răspunsuri, adăugări la favorite și mențiuni de brand pe marginea @brazuca – sursă: Simply Measured
8 Probabilitatea are la bază proporția dintre numărul de goluri înregistrate împartițe la numărul de atleți sponsorizați, iar rezultatul este exprimat sub formă de procent
9 Luând în considerare toate mențiunile #f50 pe Twitter pe durata Cupei Mondiale – sursă: Sysomos
Alăturați-vă conversațiilor despre fotbal pe Facebook www.facebook.com/adidasfootball sau Twitter @adidasfootball.
Mai multe informații sunt disponibile pe //news.adidas.com/RO.