- 1 din 4 fete din întreaga lume renunță la sport în adolescență, unul dintre motivele esențiale menționate fiind frica de scurgeri în timpul menstruației
- Noii colanți TechFit Period Proof folosesc tehnologia adidas Flow Shield pentru a proteja împotriva scurgerilor, oferind sportivelor încrederea de a rămâne în joc pe tot parcursul ciclului lor
- În parteneriat cu Dr. Georgie Bruinvels de la Orreco, adidas pune la dispoziție un plan de educație și resurse gratuite pentru eliminarea stereotipurilor
Astăzi, adidas dezvăluie cea mai recentă inovație de produs concepută pentru a menține mai multe persone în sport în perioada ciclului menstrual: noii colanți TechFit Period Proof, cu un strat absorbant pentru a ajuta la protejarea împotriva scurgerilor atunci când sunt purtați cu un tampon sau un absorbant. În plus, cum din ce în ce mai mulți profesori, cât și sportivi solicită informații despre subiectul menstruației, adidas a colaborat cu dr. Georgie Bruinvels și Orreco pentru a crea resurse gratuite și planuri de lecții pentru școlile din întreaga lume.
Lansarea face parte din planul de inovații adidas din acest an pentru a deservi mai bine toate femeile din sport în cadrul campaniei pe termen lung Watch Us Move; un angajament pentru revoluționarea ofertei de produse și a serviciilor pentru a sprijini mai bine nevoile diverse ale comunității sale feminine. Primul pas în acest sens a fost înțelegerea barierelor fizice, emoționale și sociale care stau în calea participării la activăți sportive.
adidas a descoperit că adolescentele renunță la sport într-un ritm alarmant, unul dintre motivele cheie fiind teama de scurgeri din timpul menstruației. Folosind aceste informații, brand-ul și-a propus să creeze un produs care să ajute sportivele să își continue activitatea pe tot parcursul ciclului, oferindu-le un strat suplimentar de protecție. După peste doi ani de dezvoltare și teste riguroase efectuate în fiecare etapă a creației, detaliile cheie ale colanților sunt după cum urmează:
- COLANȚI TECHFIT PERIOD PROOF: Folosind noua tehnologie adidas Flow Shield, colanții au un set de straturi absorbante și o membrană care ajută la protejarea împotriva scurgerilor, oferind sportivelor un plus de încredere în timp ce se antrenează în timpul menstruației. Un strat împotriva umezelii, un strat absorbant și un strat rezistent la scurgeri funcționează împreună pentru a oferi protecție, în timp ce un cadru de legătură ține fiecare strat împreună și menține colanții la locul lor
Vorbind despre colecție, Kim Buerger, Senior Product Manager – Women’s Apparel la adidas, a spus: „Am început să proiectăm această colecție din interior, spre exterior. Știam că trebuie să fie confortabili și să respire, dar cel mai important, trebuie să-și îndeplinească scopul de a ajuta la protejarea împotriva scurgerilor. Cea mai mare provocare cu care ne-am confruntat în aducerea pe piață a colanților TechFit Period Proof a fost testarea. A fost incredibil de riguroasă și a trecut prin mai multe runde, pentru că trebuia să fim siguri că produsul nostru poate livra. Ambiția noastră cu acest produs este să încurajăm mai mulți oameni să contiunue să facă sport, oferindu-le încrederea de a se antrena în perioada menstruației. Suntem atât de mândri de ceea ce am reușit să realizăm și așteptăm cu nerăbdare să introducem mai multe inovații de produse în această zonă.”
O rată a abandonului de 1 din 4 nu numai că subliniază necesitatea de a purta un echipament care să satisfacă mai bine nevoile celor care au ciclu menstrual, dar scoate în evidență și lipsa de educație și de înțelegere a acestor perioade atât la adolescenți, cât și la adulți.
Analizând datele de la peste 14.000 de sportive, s-a constatat că nici cele care sunt la un nivel înalt de performanță nu au fost informate – sau nu au vorbit – despre ciclul menstrual în contextual sportului, la școală sau cu antrenorii lor. În Marea Britanie, 82,3% dintre participante au declarat că nu au primit niciodată educație cu privire la ciclul menstrual în legătură cu sportul sau exercițiile fizice, iar dintre cele care au antrenor, 81,5% nu au vorbit niciodată cu antrenorul despre ciclul lor menstrual. În SUA, 65,3% nu au primit educație pe această temă, iar 75,8% nu au discutat despre ciclul menstrual cu antrenorul lor.
Pentru a elimina acest tabu și a normaliza subiectul ciclului menstrual, adidas a colaborat cu cercetătoarea în domeniul sportului, dr. Georgie Bruinvels, și cu profesori de educație fizică din prima linie, pentru a crea materiale educaționale și planuri de lecții practice. Scopul nostru este ca acestea să fie folosite în școlile din întreaga lume, ajutând profesorii, părinții și adolescentele să înțeleagă mai bine cum să navigheze perioada menstruală. Adoptând o abordare open-source, adidas va continua să colaboreze cu profesorii pentru a colecta feedback și pentru a înțelege modul în care materialele pot fi dezvoltate și adaptate pentru a ajuta la crearea unei schimbări reale.
Dr. Georgie Bruinvels, Director, Științe Sportive și Female Athlete Lead la Orreco, a adăugat: „Este minunat să vedem cum contextul pentru fete și femei în sport progresează; totuși este evident că, în ciuda acestui fapt, ciclul menstrual este în continuare o zonă sensibilă, încărcată de sentimente precum jena și, ca rezultat, este de obicei neglijată și ignorată. Având în vedere impactul pe care ciclul menstrual îl poate avea asupra participării și calității generale a vieții, acest lucru trebuie să se schimbe. Educația este punctul de plecare esențial prin care fetele și femeile pot fi sprijinite printr-o înțelegere sporită a unui proces fiziologic esențial. Educația va permite o discuție progresivă, ajutând la doborârea barierelor asociate cu activitatea fizică și ciclul menstrual.
Cunoaștem, mai mult ca oricând, importanța exercițiului fizic atât pentru bunăstarea mentală, cât și pentru cea fizică și sunt încântată să văd impactul pozitiv pe care îl va avea această campanie. ”
Pentru a susține dialogul și a aduce subiectul menstruației pe scena sportivă globală, adidas va preda legătura rețelei sale de sportive pentru a-și împărtăși propriile experiențe de antrenament și competiție din timpul perioadelor menstruale, inclusiv atletei din echipa olimpică a Marii Britanii și medaliatei olimpice, Jazmin Sawyers, și jucătoarei WNBA, Layshia Clarendon, care este în prezent apărător Minnesota Lynx.
Colecția TechFit Period Proof este primul pas făcut de adidas, din mulți alții care urmează, în crearea de îmbrăcăminte de performanță care să sprijine persoanele care au menstruație. Colecția este disponibilă în întreaga lume începând din iunie. .