60 de activari neconventionale de la 31 de branduri culturale si comerciale, in 7 zile
Cea de-a șaptea și cea mai plină ediție ADfel de până acum, evenimentul de branded entertainment organizat anual de IQads, a demonstrat încă o dată că brandurile pot comunica într-o maniera inedită și relaxată cu publicul. De la competițiile online și offline de improvizații și de interpretat filme în 60 de secunde până la jocul multiplayer combinat cu videomapping interactiv pe fațada Fabrica sau sesiunile de creare de cocktail-uri, filme epice și de compunere muzică, terasa Fabrica, locul de desfășurare a evenimentului, a adunat un public extrem de numeros pe parcursul săptămânii ADfel.
Orange a creat pe toată durata evenimentului un spațiu de relaxare pe acoperișul Fabrica, în cel mai înalt punct al neconvenționalului. Stând în hamace supraetajate, în pufuri, pe mini-șezlonguri sau pe băncuțe, participanții la ADfel s-au relaxat departe de forfota din terasă, fiind totodată conectați la eveniment, în Orange Wi-Fi Zone. Joi a urmat un moment în care toată lumea din terasa a format o mare echipă pentru a cobori baloanele mari și portocalii și a câștiga astfel goodies. Pe măsură ce participanții scriau pe contul de Facebook al IQads nume de obiecte care încep cu litera "i" și încap într-o nacelă, baloanele cu premii se apropiau tot mai mult de ei. Vineri și sâmbătă, doritorii din terasa au aflat dintr-un test amuzant ce personalitate au și au fost apoi invitați, în funcție de asta, în una din cele cinci zone din Social Spot, locul unde s-au jucat alături de cei asemenea lor. Sâmbătă, cu ajutorul trupei Improvisneyland, Orange a demonstrat cum comunicarea poate fi jucăușă și surprinzătoare. Dupa ce și-au antrenat spontaneitatea alături de membrii trupei, participanții la eveniment au arătat că pot face improvizații haioase, iar cei mai curajoși dintre ei au fost premiați de Orange. Și, pentru că oriunde ai net, ai inspirație, în ultima seară de ADfel Orange a organizat concursul care a testat creativitatea participanților, cu teme care au combinat indicii de pe internet cu descrierea unor situații din terasa.
ABSOLUT VODKA a demonstrat la ADfel că poate accelera creativitatea oriunde, chiar și în domeniul muzical, transformând instantaneu pe oricine într-un ABSOLUT COMPOSER. Îmbrăcați în alb, cei 12 instrumentiști din ABSOLUT ORCHESTRA așteptau în întuneric ca cei care veneau la pupitrul din fața scenei să le dea semnalul când să înceapă să cante și când să se oprească, folosind orga de lumini care controla reflectorul de deasupra fiecăruia dintre ei. Timp de aproape doua ore, cocktail-uri excepționale de sunete de vioară, violă, violoncel, trompetă și flaut au inundat terasa Fabrica. În total, au fost audiate 20 de compoziții geniale, create chiar de participanți în direct. ABSOLUT PEOPLE MIXER, a doua activare neconvențională a brandului, a ajutat participanții să cunoască oameni noi într-un mod simplu și plăcut, fără a cauta toată seara replica sau contextul potrivit. Primii 100 de oameni care au dat check-in la ABSOLUT ADfel, locul creat special pentru eveniment, au primit câte un tricou ABSOLUT MIX în culoarea lor preferată. Combinandu-se câte 3, au mers la barul special amenajat și au primit câte un cocktail care conținea culorile în care erau îmbrăcați. Apoi și-au făcut fotografii în conturul ABSOLUT, pentru a avea o amintire a cocktail-ului mixat împreuna la ADfel.
La ADfel s-a putut putea vedea în premieră pentru România cum arată noul Samsung Galaxy Beam, smartphone-ul cu proiector ultraslim încorporat, cu ajutorul căruia orice proiectezi devine epic. Pentru a experimenta sentimentul folosirii lui, cei aflați la terasă au trimis fotografiile preferate din telefoanele lor pentru ca acestea să fie transformate în cadrul Epic Poster Generator în postere demne de afișat la cinematograf. Sâmbătă a fost realizată proiecția filmelor finaliste din competiția online Epic Film Fest – după ce publicul a înscris în prealabil pe The Creator filmele realizate cu propriul telefon, echipa IQads a transformat finalistele alese de juriul profesionist și de publicul larg în trailere epice. Animalele de companie preferate și prietenii filmați în ipostaze amuzante au primit un scenariu, un soundtrack și un voice-over pentru a deveni epice. La sfârșitul proiecției a fost desemnat și căștigătorul – Andrei-Christian Bart a venit cu toata echipa de prieteni care l-a ajutat la filmare să își ridice premiul.
Sub sloganul „Doar ideea contează”, Ciuc Premium a prezentat în seara de joi topul celor mai votate parodii de reclame de anul acesta în cadrul competiției Grand Spoof 2012, dar și o retrospectivă a celor mai reușite clipuri de la ultimele 5 ediții. Cătălin Bugean, autorul spoof-ului „Ceapa naturală de la țară”, câștigator atât în urma votului juriului profesionist, cât și al publicului, a venit împreună cu echipa alături de care a filmat și a prezentat detalii din culisele clipului care a generat peste 42.000 de like-uri și care le-a făcut celebre pe Babele Maci Betar. Pentru a intra însă în atmosfera spoof-urilor, Teo de la Club 99 a susținut înainte de premiere un moment de stand-up comedy în care a glumit pe tema brandurilor și a publicității.
Dupa ce AXE Excite a făcut și îngerii să cadă în ispită la ediția ADfel 2011, anul acesta a fost rândul celor din terasă să continue planul de cucerire cu ajutorul celor mai inspirate replici de șase cuvinte, arătate pe tricou. Cei mai inventivi participanți de la competiția Battle of the Six Words au fost premiați la ADfel 2012 și au putut să își vadă în premieră creațiile produse. A urmat apoi o proiecție de reclame ispititoare din lumea întreagă, cu jocuri de seducție, flirturi îndrăznețe, fantezii împlinite și tentații irezistibile.
Jameson a venit și el din nou în terasa Fabrica pentru a le arăta tuturor ce înseamnă spiritul autentic irlandez și pentru a-i provoca pe toți cei pasionați de filme. Cinefilii au răspuns prin SMS la intrebări blitz de cultură cinematografică și au participat la un concurs care le testa atât spiritul easygoing Irish, cât și cunoștințele în materie de film, trebuind să interpreteze pe scenă un film în 60 de secunde. Barmanii au pregatit Short Tails, cocktail-uri mixate în 60 de secunde, pe care publicul le-a putut câștiga povestind filmul preferat. Toate acestea au fost realizate pentru promovarea competiției de scurtmetraje Done in 60 Seconds, care reîncepe în toamna acestui an. Câștigătorii români ai competiției din 2012 au urcat și ei pe scena ADfel și au povestit despre cele mai palpitante și amuzante amintiri pe care și le-au facut la participarea în cadrul competiției internaționale organizate de Jameson.
Spiritul petrecerilor nebune, fără ore de încheiere, a fost reaprins de berea Desperados la ADfel 2012. După ce pe blogul IQads au fost strânse propuneri pentru cele mai creative reclame cu petreceri wild, vineri seara a venit momentul să fie rasplătită comunitatea pasionată de publicitate cu o proiecție a celui mai nebun tutorial de petrecere. Cei din terasa au fost apoi surprinși cu un Wild Portrait creat în secret, special pentru ei, de ilustratorul Octav Ungureanu (Smoking Cool Cat), cei desenați primind odată cu portretul și o pereche de cătușe Desperados. În weekend, Desperados a transformat fațada terasei Fabrica într-un playground interactiv – folosind sticla Desperados, controlată prin aplicația de smartphone Desperados Wild Paint Shooting, participanții au putut genera splash-uri de vopsea, cei mai pricepuți dintre țintași fiind răsplătiți cu premii nebune Desperados.
Pe parcursul întregii săptămâni, Intersport a oferit participanților la ADfel motive să fie sportivi oricând și oriunde. Demonstrând că e posibil să faci mișcare în timpul liber fără să te izolezi în sala de antrenamente, Intersport a înlocuit o masă obișnuită din terasa Fabrica cu una de ping-pong. Tot la ADfel, Intersport a dus butonul de Like din online în offline, invitând iubitorii de fotbal să-l apese direct cu balonul, de pe cover photo-ul de Facebook adus în terasă. Chiar și la toalete a fost testat spiritul sportiv al participanților, care au fost provocați să încalțe schiuri și să pozeze în "poziția schiorului".
Praktiker a demonstrat în mod neconvențional pe toată durata ADfel că, indiferent de venituri, toți cei care au idei frumoase pentru cămin și grădină și le pot pune în practică cu banii câștigați în câteva zile de lucru, aducând mici îmbunătățiri care le fac întoarcerea acasă și mai plăcută. Astfel, toate notele de plată de la terasă, indiferent de valoarea lor, au fost însoțite de o propunere de produse destinate amatorilor de Do It Yourself care pot fi cumpărate cu aceeași sumă, de la Praktiker.
Asocierea dintre Tomi X-tra iute și gustul de foc s-a produs la ADfel în cadrul unei activări neconventionale. Un jongleur cu foc a făcut o demonstrație și, rămânând la un moment dat fără flăcări, a găsit soluția salvatoare împrumutând un Tomi X-tra iute de pe o masă aflată lângă scenă. Abia după ce a gustat de câteva ori din ketchup-ul foarte picant, acesta a reușit să scoată flacări demne de un veritabil balaur. De asemenea, Tomi X-tra iute a arătat că este adevăratul firestarter dupa ce a umplut terasa cu un kit de aprins atmosfera și simțurile. Pe fiecare masă se găseau câte un felinar, un pachet de artificii și un Tomi X-tra iute pentru a încălzi și mai tare o pizza proaspăt scoasă din cuptor.
Havana Club a adus spiritul cubanez pe plaja de la ADfel, în seara de duminică. Participanții au putut lua parte la Havana Mojito Experience, în cadrul căreia ingredientele secrete ale spiritului cubanez au fost prezentate de către fetele care aminteau de atmosfera din Havana. La intrarea în terasa, participanții la ADfel erau invitați să recunoască 3 simboluri cubaneze dintr-o planșă cu mai multe fotografii. Cei care alegeau corect elementele autentice din Havana erau invitați în Piața Havana să își prepare singuri un cocktail Havana Mojito sub îndrumarea barmanilor. Acolo, ei au mixat menta proaspătă, lime, zahar și rom autentic cubanez pentru a crea o băutură care conține spiritul Havanei. Cei care amestecau ingredientele cu succes își primeau cocktailul preparat de ei drept cadou și o pălărie sau un evantai roșu pentru serile toride, iar cei care nu reușeau din prima primeau un ghiveci cu mentă proaspătă pentru a mai exersa prepararea cocktail-ului și acasă.
ADfel a inclus și Zilele Culturale, pentru prima data în număr de trei. Acestea au găzduit activități de promovare neconvențională derulate de organizații din zonele culturale, sociale, ecologice sau educaționale. Participanții la eveniment au fost întâmpinați de Atelierul de Panza, BeWhere, Biciclop, Bicicletele Pegas, Cărturești, Greenpeace, Incubator107, IQads Kadett, Mai Mult Verde, Dr.Like, Mixtopia, PRIME Romania, Revista de Povestiri, Școala ADC*RO, Scrie despre Tine și VIP Romania, alături de Agrafa, ARWorks și Zumzi. De asemenea, MVcom și Dr. Like au susținut un seminar despre butonul de Like și fascinația din jurul lui.
IQads a avut propria activare neconvenționala în cadrul ADfel. Pentru că e locul în care se discută toate reclamele, fie că sunt demente, proaste sau absolut geniale, IQads a atras atenția asupra publicității creative, despre care oamenii abia așteptă să le povestească prietenilor la bere, dar și asupra celei agasante, care îi poate scoate din sarite. Prezența IQads în terasă a putut fi observată lângă activările frumoase și neconvenționale pe care IQads a ținut să le marcheze, dar și în locuri în care publicitatea nu este dorită. Au fost exemplificate astfel de situații la baie, parodiind reclamele exagerate, pe cele cu limbaj pretios și pe cele care nu te lasa în pace. Au urmat apoi mai multe happening-uri în cadrul cărora un salesman încerca să vândă un produs agasând oamenii de la mese, de la bar și chiar de la baie. A întrerupt proiecțiile și și-a transmis mesajul publicitar chiar și când lumea se distra la Grand Spoof. Înainte să fie prins și agresat de oameni, salesman-ul se salva cu un revealing: "Reclamele alea care apar pe nepusă masa, fix când ți-e lumea mai dragă. Hai să discutăm pe IQads".
Creația și implementarea ideilor a fost asigurată de Blue Idea Concept cu sprijinul Frontline Marketing, G2 Romania, GAV și Leo Burnett.
ADfel 2012 este susținut de Realitatea TV, Animal Planet, Discovery Channel, TLC, Mixtopia, Decât o Revistă, MVcom, Agrafa, Cocor Media Channel, Metropotam, realitatea.net, money.ro, BestJobs, Betacons | Euromedia, Bursa de Reclame, Feeder, 220.ro, Q2M si Funky Donkey. Evenimentul este realizat cu sprijinul 24FUN și Radio Guerrilla.