- La sfârșitul toamnei anului 1947 – Olympia este primul automobil produs în serie care iese de pe linia de asamblare după ce uzina este reconstruită.
- Baza pentru succes: Opel Olympia, Rekord, cât și alte modele, deschid calea pentru următorii ani ai „miracolului economic” german
- Actualul bestseller al clasei compacte: noul Opel Astra este, de asemenea, “made in Rüsselsheim”
160 de ani de Opel înseamnă 160 de ani de inovații pentru milioane de oameni. De-a lungul istoriei sale îndelungate, producătorul cu tradiție din Rüsselsheim a făcut întotdeauna față provocărilor cu idei și produse noi care au pus bazele succesului său continuu. La fel ca și acum 75 de ani: la finalul toamnei anului 1947, Opel Olympia a ieșit de pe linia de asamblare fiind primul autoturism produs în serie după reconstrucția uzinei din Rüsselsheim. Era un model care făcuse deja istorie și care acum urma să reprezinte impulsul repornirii producției de automobile. Și cu succes: până în prezent, nenumărate modele și legende ale automobilului au ieșit din halele fabricii de la sediul Opel – la fel ca și cel mai recent bestseller cu “Blitz”. Tot aici se produce și noua generație a modelului Opel Astra. La fel ca și Olympia de acum 75 de ani, Astra “made in Rüsselsheim” va face istorie. Anul viitor, sportiva Astra GSe și Astra Electric cu acumulator electric vor ieși de pe linia de producție de aici, alături de cunoscuta versiune plug-in hybrid. Astfel, Astra va deveni primul model Opel disponibil în toate variantele de propulsie – de la motoare cu combustie foarte eficiente până la propulsie electrică.
Opel Olympia 1947: Debutul unei noi ere în producție de automobile de la Rüsselsheim
Compania Opel a mai fost nevoită să o ia odată de la zero – după marea catastrofă din 1911, când un incendiu a mistuit o mare parte a uzinei din Rüsselsheim. Din acel moment, familia Opel și angajații mărcii au dat dovadă de curaj pentru a încerca ceva nou și, după ce au fabricat anterior mașini de cusut, și-au îndreptat complet atenția către producția de biciclete și automobile. Situația este similară și după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial. În 1945, aproape că nu mai există nicio cărămidă în picioare în incinta companiei de lângă râul Main. Cu toate acestea, reconstrucția este accelerată, astfel încât producția de piese poate fi reluată în condițiile existente. Încă din vara anului 1946, primul camion Blitz de 1½ tone părăsește uzina, aflată atunci încă în construcție. Producția de vehicule prinde viteză la finalul anului 1947. Cu Opel Olympia, producția de serie a autoturismelor reîncepe în sfârșit. Compania din Rüsselsheim alege astfel un model care făcuse deja istorie la premiera sa cu doisprezece ani mai devreme: în 1935, Olympia a fost primul autoturism german produs în serie care a avut o caroserie autoportantă din oțel și, datorită greutății sale reduse, performanțe de conducere îmbunătățite și un consum redus de combustibil. În același timp, designul caroseriei moderne de siguranță a deschis calea pentru producția pe scară largă. Acestea au fost cele mai bune premise pentru o revenire cu succes la producția de autoturisme în 1947.
Olympia din 1947 se deosebește de predecesorul său în special printr-o punte față îmbunătățită cu brațe duble și un ampatament ceva mai redus. Puntea și sistemul de direcție al automobilului cu două portiere provin acum de la Opel Kapitän, un concept care accelerează producția de autoturisme la Rüsselsheim. În mai puțin de un an modelul mai mare, Opel Kapitän cu patru portiere, intră în producția de serie. Și încă din 8 iunie 1949, oficialii Opel anunță finalizarea celui de-al 100.000-lea Olympia de 1,5 litri. În același timp, uzina principală din Rüsselsheim continuă producția unui produs “cool” pe care doar câteva persoane îl asociază astăzi cu marca: frigiderul “Frigidaire”, care era la mare căutare la acea vreme și devine un bestseller în anii 1950.
Dar piatra de temelie pentru producția înfloritoare din Rüsselsheim – și pentru mobilitatea a milioane de oameni în următorii “Wirtschaftswunderjahre” (“ani ai miracolului economic”) germani – este pusă încă de la sfârșitul anilor 1940, cu modele precum Olympia, Kapitän și următoarele. Modele care fac ca o mare parte a populației să fie din nou mobilă și inovațiile să fie accesibile. Opel și-a menținut acest credo de-a lungul deceniilor și continuă să inspire oamenii cu modele pe cât de practice, pe atât de emoționale și, în același timp, accesibile. Așadar, nu este de mirare că cea mai recentă generație a bestsellerului clasei compacte Opel Astra este, de asemenea, fabricată la sediul central al companiei.
Noul Opel Astra: Următorul bestseller “made in Rüsselsheim”
Opel se îndreaptă spre viitor cu noua Astra: Proaspăt încoronat câștigător al premiului “Golden Steering Wheel 2022”1, este mai dinamică decât oricând – cu un design pur și îndrăzneț, inclusiv cu partea frontală specifică, numită Opel Vizor – rămânând în același timp un adevărat erou al vieții de zi cu zi, atât în versiunea cu cinci portiere, cât și în versiunea Astra Sports Tourer. Tehnologiile de ultimă generație, cum ar fi cockpit-ul intuitiv și complet digital Pure Panel sau iluminarea adaptivă cu sistem antiorbire Intelli-Lux LED® Pixel Light, fac condusul mai plăcut și mai sigur – la fel ca și scaunele ergonomice active certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) pentru șofer și pasager. Nu în ultimul rând, clienții Astra au la dispoziție o gamă largă de variante de motorizări: Astra cu cinci portiere și Sports Tourer nu sunt disponibile doar cu motoare cu ardere internă foarte eficiente, ci și, pentru prima dată, ca hibride plug-in electrificate și, prin urmare, fără emisii urbane. Iar Astra Electric va urma anul viitor. Un adevărat model de succes – conceput, proiectat și fabricat în Rüsselsheim.