la Ploiesti
La doar două săptămâni după ce a ocupat primele patru locuri în cursa de la Spielberg (Austria), echipele BMW din DTM vor concura în cea de-a şaptea etapă a sezonului, pe Nürburgring (Germania). Pentru BMW Motorsport, week-endul de cursă va fi umbrit de decesul lui Dieter Lamm. Timp de mai multe decenii, fratele geamăn al directorului de echipă Charly Lamm a sărbătorit nenumărate succese cu BMW Team Schnitzer. Cele opt BMW M4 DTM vor evolua pe circuitul din Masivul Eifel cu panglici negre în semn de omagiu.
BMW Safety Car pe Nürburgring şi la Ploieşti
BMW M4 Coupé DTM Safety Car este pregătit pentru debutul în DTM. Încă din iarna anului 2013, o echipă de angajaţi BMW M a început munca de transformare a modelului coupé, care deja era impresionant, într-un safety car capabil să preia rolul de lider în DTM. Versiunea de bază a fost asamblată la uzina BMW din München. De acolo, BMW M4 Coupé a fost trimis la uzina BMW M din Garching, unde asamblarea şi modificările au fost continuate manual. Acestea au inclus îndepărtarea de către tehnicieni a scaunelor din spate şi instalarea celulei de siguranţă şi a scaunelor sport Recaro cu centuri de siguranţă Schroth necesare unui safety car. În plus, automobilul a fost echipat cu proiectoare LED în bara faţă, sistem de comunicare radio, lumini LED pe acoperiş şi un design special.
Peste toate acestea a fost utilizarea vastă a componentelor BMW M Performance – de la sistemul de amortizare a evacuării, spliterul faţă, grila radiatorului de culoare neagră, capacele oglinzilor retrovizoare, panoul cu comutatoare şi spoilerul spate până la difuzorul spate, tehnicienii au pregătit BMW M4 Coupé pentru apariţiile sale pe circuit. Pentru realizarea tuturor modificărilor au fost necesare aproximativ două luni. Componentele BMW M Performance montate au dovedit cât de atractive sunt aceste componente, care sunt disponibile pentru toţi clienţii BMW.
În România pasionaţii DTM au pregătită o surpriză specială. Dealerul BMW Proleasing Ploieşti va organiza o vizionare cursei DTM în Ploieşti Mall Shoping City şi va marca debutul modelului BMW DTM Safety Car prin prezentarea unui model BMW 435i Safety Car pregăti cu echipamente BMW M Perfomance extinse. Cursa va putea fi vizionată începând cu ora 16:00, în preluare după DigiSport 1.
Cursa DTM din 17 august pe Nürburgring
BMW şi legendarul circuit din regiunea germană Eifel au avut dintotdeauna o relaţie foarte apropiată: constructorul din Bavaria nu numai că a reuşit numeroase victorii aici, dar şi-a şi testat automobilele de serie în centrul de teste din Nürburgring.
În DTM, BMW a reuşit nouă victorii pe Nürburgring, cea mai recentă fiind când BMW M GmbH a sărbătorit a 40-a aniversare, chiar în 2012, sezonul de revenire în campionat. Atunci, cel aflat în spatele volanului maşinii care a trecut prima linia de sosire a fost Bruno Spengler (Canada), care acum va concura în cel de-al 100-lea week-end al său în DTM. Anul trecut, două modele BMW au luat startul de pe prima linia a grilei, cu Augusto Farfus (Brazilia) şi Marco Wittmann (Germania) în cockpit. În cele din urmă, Farfus a încheiat pe locul al doilea, obţinând un meritat loc pe podium.
Anul acesta, piloţii BMW sosesc la Nürburgring în mare formă, după ce au câştigat patru din primele şase etape ale sezonului. Şi totuşi, acest succes înseamnă că, la cea de-a şaptea etapă, ei vor avea de trecut peste balastul suplimentar datorat performanţelor. Un maximum de 10 kilograme va fi prezent pe modelele BMW M4 DTM pilotate de Wittmann, Farfus şi Spengler. Şi celelalte modele BMW vor fi mai grele decât maşinile concurenţei.
Până acum, BMW a avut parte de un succes excelent şi, în consecinţă, este lider în toate clasamentele din DTM. Wittmann ocupă prima poziţie, cu 95 de puncte, în clasamentul piloţilor. Pilotul BMW Team RMG are un avantaj de 39 de puncte faţă de al doilea clasat, Mattias Ekström (Suedia, Audi). În prezent, Spengler ocupă locul al treilea, cu 42 de puncte în cont. BMW Team RMG conduce ierarhia echipelor, cu 128 de puncte. În competiţia constructorilor, BMW este momentan pe primul loc, cu 267 de puncte, urmat de Audi (251p). Calificările vor avea loc sâmbătă, pe varianta de 3,629 kilometri a circuitului Nürburgring, şi vor începe la ora 14.45 (ora României). Cursa, care va avea o lungime de 49 de tururi, începe duminică, la ora 14.30 (ora României).
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "Pentru noi, cursa de la Nürburgring va fi marcată de decesul lui Dieter Lamm, care a fost un membru de bază al familiei BMW Motorsport. Va fi extrem de dificil pentru noi să ne concentrăm exclusiv pe latura sportivă a lucrurilor. Aş vrea să transmit că acest lucru este valabil pentru toţi cei implicaţi.
Din punct de vedere sportiv: împărtăşim o istorie comună cu Nürburgring care se întinde pe mai multe decenii. 19 victorii în cursa de 24 de ore, BMW Ring-Taxi şi BMW M Test Center la baza Nürburg: BMW şi Ring se potrivesc perfect. Chiar dacă Nürburgring este la peste 500 de kilometri de München, asocierea strânsă cu circuitul înseamnă că acest week-end va fi ca o cursă de casă pentru noi – şi datorită faptului că BMW Team RMG are sediul la mică distanţă de circuit. Cvadruplul succes istoric de la Spielberg este deja istorie. Fără îndoială, ne dorim ca la etapa din Masivul Eifel să ne apărăm poziţiile de lider, dar balastul de performanţă pe care maşinile noastre îl vor avea la bord va juca un rol important şi categoric ne va face viaţa mai dificilă. În ciuda acestui fapt, designul Nürburgringului ar trebuie să se potrivească perfect cu BMW M4 DTM. Privim cu încredere spre acest week-end şi sper că, în ciuda tuturor circumstanţelor, Bruno Spengler va putea savura succes la ceea ce reprezintă cel de-al 100-lea week-end în DTM pentru el."
Marco Wittmann (#23, BMW Team RMG): "Cu toţii suntem foarte entuziasmaţi atunci când vorbim de Nürburgring. Este cursa de casă pentru BMW Team RMG – şi, până acum, sezonul a decurs foarte bine pentru echipă, pentru mine şi pentru Maxime Martin. Din acest motiv, sperăm să-i oferim lui Stefan Reinhold şi întregului echipaj un cadou frumos la Nürburgring. Am amintiri frumoase de anul trecut, când m-am aflat alături de Augusto Farfus pe prima linie a grilei."
Clasamente înaintea etapei 7/10.
Clasamentul piloţilor
1. Marco Wittmann 95p; 2. Mattias Ekström 56p; 3. Bruno Spengler 42p; 4. Edoardo Mortara 41p; 5. Adrien Tambay 36p; 6. Mike Rockenfeller 35p; 7. Maxime Martin 33p; 8. Christian Vietoris 33p; 9. Augusto Farfus 33p; 10. Timo Glock 33p; 11. Jamie Green 28p; 12. Miguel Molina 26p; 13. Robert Wickens 25p; 14. Martin Tomczyk 20p; 15. Timo Scheider 19p; 16. Pascal Wehrlein 14p; 17. Paul di Resta 12p; 18. Nico Müller 10p; 19. Joey Hand 7p; 20. António Félix da Costa 4p; 21. Gary Paffett 4p.
Clasamentul echipelor
1. BMW Team RMG 128p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 82p; 3. Audi Sport Team Abt 77p; 4. BMW Team Schnitzer 62p; 5. Audi Sport Team Phoenix 54p; 6. Original-Teile Mercedes AMG 45p; 7. BMW Team RBM 40p; 8. Audi Sport Team Rosberg 38p; 9. BMW Team MTEK 37p; 10. EURONICS / FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG 29p; 11. gooix Mercedes AMG 14p.
Clasamentul constructorilor.
1. BMW 267p; 2. Audi 251p; 3. Mercedes-Benz 88p.
2014 calendar
4 mai – Hockenheim (Germania); 18 mai – Oschersleben (Germania); 1 iunie – Budapesta (Ungaria); 29 iunie – Norisring (Germania); 13 iulie – Moscova (Rusia); 3 august – Spielberg (Austria); 17 august – Nürburgring (Germania); 14 septembrie – Lausitzring (Germania); 28 septembrie – Zandvoort (Olanda); 19 octombrie – Hockenheim (Germania).
Despre DTM
Deutsche Tourenwagen Masters – pe scurt DTM – este cel mai popular campionat de turisme din lume. Sezonul trecut, peste 700.000 de spectatori au asistat la cele zece curse, desfăşurate pe circuite renumite din Germania şi din Europa. Campionatul reuneşte trei constructori premium de automobile – BMW, Audi şi Mercedes-Benz – în cea mai disputată competiţie sportivă. Prima echipă oficială BMW a participat la întrecere în perioada 1984-1992, interval în care a obţinut 49 de victorii şi a câştigat titlul piloţilor în trei ocazii (1984, 1987 şi 1989). În 2012, constructorul a revenit în DTM cu BMW M3 DTM, trei echipe şi şase piloţi. Imediat, BMW a câştigat cinci curse şi, la finalul sezonului, a încheiat pe primul loc în clasamentul piloţilor, al echipelor, respectiv al constructorilor. În 2013, BMW Motorsport a reuşit să-şi apere trofeul constructorilor, graţie celor patru echipe şi celor opt piloţi. Calendarul DTM 2014 este compus din nou din zece etape. Programul include patru vizite în afara Germaniei, la Budapesta (Ungaria), Spielberg (Austria), Moscova (Rusia) şi Guangzhou (China). Conform tradiţiei, sezonul se încheie la Hockenheim (Germania), pe 19 octombrie. Postul de televiziune ARD transmite în direct fiecare sesiune de calificări şi fiecare cursă. Bilete pentru toate etapele DTM sunt disponibile aici: //www.bmw-motorsport.com/en/fan-area/dtm-tickets.html.