Subiecte dezbătute în cadrul Professional Corner
Joi, 25 octombrie 2012, a avut loc cea de-a doua întâlnire Professional Corner având ca teme supuse dezbaterii audienţei Achiziţiile Publice în România şi Fee-urile în Consultanţă.
Invitaţii speciali ai acestei întâlnirii au fost dl. Cătălin Hristea ( Director General PM Solutions), dna. Cristina Macarie (Senior Consultant AAM Information Management Consulting), dl. Mihail Tcaciuc (ofiţer de informare al Centrului de Informare pentru instrumente structurale), dl. Mircea Fechet (Vicepreşedinte ANRMAP), dna. Aurelia Mogosiu (Şef serviciu ANRMAP) şi Simona Turcu (consultant senior BDO Business Advisory). Moderator: dl. Sorin Caian, preşedinte AMCOR.
Professional Corner reprezintă o platformă de comunicare între practicienii din domeniul consultanţei în management, oferindu-le acestora posibilitatea de a intra în contact, de a face schimb de experienţă şi de ce nu, de a dezbate problematici stringente din acest sector de activitate, totul cu scopul de a găsi soluţii optime in vederea profesionalizării şi promovării unui climat etic. Coordonator: dna. Georgeta Dendrino (managing Director Interact).
Întâlnirea a fost una de tip informal, în cadrul căreia participanţii (reprezentanţi ai firmelor membre AMCOR, reprezentanţi ai presei de profil, dar şi reprezentanţi ai autorităţilor publice direct implicate în reglementarea acestui domeniu) au putut dezbate teme precum conflictul de interese din domeniul achiziţiilor publice, preţul cel mai scăzut (dumping) practicat ca şi criteriu de evaluare a consultanţilor, dar şi despre necesitatea realizării unui ghid de evaluare în domeniul consultanţei.
Participanţii la Professional Corner au putut să-şi împărtăşească experienţele profesionale şi să găsească răspunsuri la întrebările lor cu ajutorul reprezentanţilor ANRMAP, dar şi cu cel al colegilor, care au trecut în activitatea lor prin situații similare.
De asemenea, în cadrul evenimentului a fost lansat şi studiul AMCOR „Nivelul de renumerare a unor activităţi specifice FSE – Sondaj AMCOR 2012”, materialul fiind realizat în baza Protocolului de colaborare dintre AMCOR şi AM POS DRU.
Dl. Mihai Tcaciuc, ofițer de informare al Centrului de Informare pentru instrumente structurale, le-a prezentat participanţilor activităţile pe care acest centru le desfăşoară şi cum vine în ajutorul cetăţenilor, companiilor şi instituţiilor publice în demersul lor de a folosi instrumente structurale.
La finalul întâlnirii, s-a discutat şi despre rolul pe care AMCOR trebuie să îl deţină în reglementarea domeniului Achiziţiilor Publice din România.
Professional Corner a fost creat pentru a încuraja consultanţii să facă schimb de idei, să împărtăşească experienţe, să îşi transmită know-how-ul dobândit de-a lungul anilor, prin crearea unei voci comune a profesiei.
Scopul acestei întâlniri şi a celor viitoare este acela de a crea o atmosferă profesională precum şi un nivel ridicat al calităţii în practicarea profesiei de consultant în management din România.