Accesa, una dintre cele mai importante companii de tehnologie din Europa, aniversează 18 ani în industria serviciilor IT și o echipă de 1000 de oameni care activează în cadrul birourilor sale din România și Europa. Compania a înregistrat o creștere de 17,5% a veniturilor în 2021, datorită noilor parteneriate de business, a extinderii la nivel național, investițiilor masive în programe de învățare și a unui pachet cuprinzător de beneficii, care au diferențiat compania pe piață.
În cei 18 ani de activitate, Accesa s-a remarcat ca un partener de încredere pentru companii, atât din industrii reglementate, cât și din cele nereglementate, oferind o experiență end-to-end și livrând proiecte de succes pentru peste 65 de organizații din toată Europa, de la cele cu acoperire globală, până la startup-uri medii și disruptive.
Accesa a înregistrat o evoluție constantă a businessului, respectiv o creștere de 17,5% a veniturilor anul trecut, iar în prezent sărbătorește atingerea unei cifre de 1000 de oameni în echipă, atât în roluri tehnice, cât și non-tehnice.
„Credem că la baza progresului nostru stă capacitatea de a construi echipe tehnologice puternice, o abordare personalizată a businessului și culturii organizaționale, precum și focusul pe o colaborare reală și autentică. Ne-am construit o reputație de a livra peste 90% dintre proiecte la termen și în bugetul stabilit, iar evaluările noastre interne arată că 90% dintre clienții noștri spun că prin colaborarea cu noi își pot îndeplini obiectivele de afaceri.
Ca reacție la dinamica rapidă a industriei de servicii IT în care operăm și a nevoilor în schimbare ale partenerilor noștri, ne diversificăm în mod constant portofoliul. Asta înseamnă că oferim profesioniștilor IT o gamă mai largă de oportunități, ca parte a proiectelor ce variază în dimensiune și complexitate, și ne asigurăm că dezvoltăm și livrăm soluții care ajută businessul clienților să evolueze”, spune Andrea Marlière, CEO, Accesa.
Compania oferă un spectru larg de servicii IT personalizate, iar prin valorificarea tehnologiilor mainstream, de nișă sau tradiționale s-a remarcat pe piață ca un partener de încredere pentru organizații, atât din industrii reglementate, cât și nereglementate, oferind experiențe end-to-end și servicii care acoperă evaluarea inițială a nevoilor de business, exerciții tehnice detaliate de arhitectură și design, implementare software sau servicii, precum și asistență post go-live și suport.
Creată pentru a susține atât cerințele actuale ale pieței, cât și pentru a ajuta companiile să devină pregătite pentru viitor din perspectiva digitalizării, compania are o capacitate dovedită de integrare rapidă și de accelerare a tuturor serviciilor sale.
Pe lângă continuarea expansiunii sale la nivel național, Accesa dezvoltă parteneriate de business pe noi piețe, diversificându-și constant portofoliul de servicii pe piețele DACH, Benelux și Marea Britanie, susținându-le în parcursul lor digital.
Devenind parte din Grupul Ratiodata în 2020, Accesa și compania soră RaRo fac parte și din Grupul Atruvia, cu venituri de 1,34 miliarde euro înregistrate în anul financiar 2020. Grupul sprijină 1081 bănci, inclusiv cele aproximativ 820 de Volksbanks și Raiffeisenbanks din Germania. Completând istoricul de succes al grupului în ceea ce privește soluțiile personalizate pentru industriile înalt reglementate, cu cei 18 ani de experiență ai Accesa în furnizarea de servicii digitale, compania contribuie la modul în care industria bancară este remodelată în FinTech, în regiunea DACH.
Compania numără în prezent peste 1000 de oameni, acoperind atât un nivel tehnic (dezvoltare software, asigurare a calității, design UX/UI), cât și competențe de coordonare (management de produs/proiect, coaching agile, analiză de business). În ultimii 5 ani, compania și-a dublat numărul de angajați, menținând o creștere medie anuală netă a efectivului de 17% și intenționează să continue recrutarea la nivel național pentru o varietate de roluri atât tehnice, cât și non-tehnice.
Cultura companiei, unul dintre punctele forte în recrutare
Datorită structurii organizatorice sale mai plată decât cea a companiilor similare de această dimensiune, Accesa permite un grad ridicat de autonomie echipelor sale, o capacitate sporită de luare a deciziilor și soluții mai bune, mai adaptate pentru partenerii săi.
„Ne concentrăm pe construirea încrederii în toate colaborările noastre, cultivând o cultură care pune oamenii pe primul loc, asigurând successul colegilor noștri, evoluția afacerilor clienților și soluții eficiente pentru clientul final. Astfel, în activitatea dedicată clienților noștri utilizăm, mai degrabă, o abordare axată pe consultanță.
Acest lucru asigură un grad mai mare de satisfacție profesională pentru oamenii noștri, precum și rezultate mai bune pentru clienți. De la echipe de proiect autonome, dezvoltarea carierei și comunități tehnice, un mediu de lucru hibrid, până la programul de beneficii holistice, ne străduim să cultivăm un mediu în care oamenii să își pot personaliza călătoria profesională într-un mod care să le permită să se dezvolte și să aibă un impact real prin munca lor”, a declarat Cristina Puiu, Chief People Officer, Accesa.
Accesa a fost una dintre primele companii de pe piața clujeană care a implementat un mediu de lucru personalizat, adaptat mai bine nevoilor echipelor sale. Odată cu lansarea programului său de beneficii holistice, Equilibrium, ce integrează patru piloni esentiali, respectiv cel social, fizic, emoțional și fuziunea dintre viața profesională și viața profesională, compania a introdus mai multe zile de lucru de acasă pentru a permite o mai mare flexibilitate, încă de la începutul anului 2016.
În 2021 programul a fost revizuit, iar printre numeroasele actualizări se numără susținerea tot mai accentuată a autodezvoltării, care se traduce printr-o creștere de 260% a sesiunilor de coaching și terapie, modernizarea pachetului de asigurări de sănătate, creșterea numărului de oportunități destinate socializării la distanță, care a inclus și diverse sesiuni cu speakeri invitați și experți în domeniu, creșterea și diversificarea cursurilor zilnice de sport, facilitate de un trainer personal intern, precum și introducerea de consiliere nutrițională.
De asemenea, introducerea sistemului work-from-home nelimitat, în anul 2019, a reprezentat un atu pentru companie și în perioada de distanțare socială din 2020, întrucât echipa a reușit să se adapteze rapid și eficient. În 2021, Accesa a continuat să acorde prioritate siguranței și flexibilității, adoptând un model de lucru hibrid, în care oamenii puteau alege să lucreze de acasă, de la birou sau hibrid. În 2022, Accesa și RaRo au introdus și un program de lucru din străinătate.
Această abordare flexibilă și gama largă de oportunități a permis companiei să își mărească semnificativ amprenta națională, integrând colegi din București, Sibiu, Brașov, Timișoara, pe lângă cei din locațiile existente, Cluj-Napoca, Oradea și Munchen.
„Lucrăm cu diverse companii globale, din industrii precum Retail & Consumer Goods, Manufacturing, Financial Services and Automotive, utilizând cele mai noi tehnologii, precum și o combinație între cele tradiționale și mainstream.
Ne dezvoltăm constant competențele tehnice și cunoștințele din industrie, oferim consultanță, dezvoltăm soluții și oferim suport continuu, aspecte care au rolul de a accelera evoluția businessurilor clienților noștri. Cele 12 arii de competență tehnice (Competence Areas) au devenit anul trecut o parte strategică a structurii noastre organizaționale și continuă să ne consolideze comunitatea tehnică, stimulând totodată inovarea, învățarea continuă și optimizarea celor mai bune practici, care ne permit să oferim în mod constant valoare clienților și partenerilor noștri ” , a declarat Gabriel Sobolu, Chief Technology Officer, Accesa.
Atât Accesa, cât și compania soră RaRo, continuă să faca investitii semnificative în cursuri tehnice și non-tehnice. În 2021, compania a organizat peste 15.000 de ore în cursuri de formare, în 13 programe diferite, având si o creștere cu 140% a numărului de zile petrecute în Community Days.