Marţi, 15 aprilie 2008, reprezentanţii mediului de afaceri din judeţele Dolj şi Olt s-au reunit la Craiova, pentru a lua parte la cea de-a 28-a ediţie a conferinţelor SolePAD (Soluţii Eficiente Pentru Afaceri Durabile). Organizată de Agora Media, a doua ediţie SolePAD Craiova s-a desfăşurat în sala de conferinţe a Hotelului Plaza din localitate.
Prezent la eveniment, Gheorghe Nedelescu, Viceprimar al Municipiului Craiova, a apreciat organizarea unei noi ediţii SolePAD la Craiova, subliniind necesitatea implicării şi participării companiilor la activităţi ce promovează fondurile structurale şi soluţiile IT, în condiţiile în care la ora actuală nu există domeniu de activitate în care IT-ul să nu fie prezent.
Sesiunea dedicată soluţiilor IT&C a fost deschisă la Craiova de Florin Vişoiu, Product Manager în cadrul Euroweb, care a vorbit despre FiberCl@ss, pachetul de servicii de comunicaţii prin fibră optică, internet şi telefonie, conceput de Euroweb pentru companiile de dimensiuni mici şi mijlocii. Avantajele FiberCl@ss – un singur furnizor pentru două servicii, fără taxă de instalare, suport tehnic permanent şi acces Wi-Fi.
La nivelul Uniunii Europene, 99% din numărul total de companii sunt întreprinderi mici şi mijlocii. Potrivit IDC, sectorul IMM înseamnă şi 53% din piaţa totală din România. Mihai Guran, Country Manager Bulgaria & Romania, a prezentat la SolePAD linia de produse Vostro, creată specific de producătorul american pentru sectorul IMM. Vostro oferă o gamă de notebook-uri şi desktop-uri cu aspect profesional, caracterizate printr-un raport preţ-performanţă foarte bun.
În continuare, Radu Crahmaliuc, Country Manager, Brother Intl’ Romanian Representative Office, a vorbit despre soluţia de etichetare profesională P-Touch şi gama de produse Brother bazate pe tehnologie laser color, care acoperă toată plaja de dispozitive şi cerinţe ale utilizatorului. Toate aceste echipamente sunt gândite să răspundă unor necesităţi pe care le are orice companie – productivitate, conectivitate, securitate şi costuri.
Magda Neculae, Product Manager în cadrul CG&GC, a trecut în revistă soluţiile de imprimare oferite de CG&GC în colaborare cu HP România. Beneficiile pentru clienţi se regăsesc într-un portofoliu complet de echipamente HP, soluţii de imprimare şi personal specializat pe fiecare segment de produse. În plus, CG&GC realizează analize TCO (Total Cost of Ownership), ce vizează simplificarea şi optimizarea sistemului de imprimare al clientului şi permite crearea unei soluţii scalabile şi personalizate.
Cristian Roca, Director Vânzări al companiei Producton, a prezentat pe scurt liniile de activitate ale companiei, anunţând şi noul parteneriat încheiat de Producton cu compania Lenovo. Soluţiile oferite de Lenovo pe piaţa din România, concentrate în jurul tehnologiilor ThinkVantage, ThinkPad şi ThinkCentre, precum şi cele 10 funcţii Lenovo ce ajută la creşterea eficienţei în afaceri, au fost prezentate la SolePAD Craiova de Adriana Pricope, IBM&Lenovo Product Manager în cadrul Tornado.
Costin Bărcănescu, VP of Sales for Romania în cadrul Azure Software, a adus în discuţie o modalitate mai inedită de comunicare în afaceri, prin intermediul SMS-urilor. Disponibilă în trei variante – Standard, Profesional şi Enterprise, soluţia Siox Business Suite oferă mesaje SMS personalizate, utilizare imediată şi acoperire globală, este disponibilă online, nu necesită infrastructură suplimentară, iar feedback-ul este actualizat la fiecare minut.
În a doua parte a evenimentului, dedicată informaţiilor financiare şi finanţărilor, Alexandru Barcan, Director Adjunct Activitatea de Inspecţie Fiscală, Direcţia Generală Finanţe Publice Dolj, a amintit principalele modificări introduse în Codul Fiscal după integrarea României în Uniunea Europeană, punând accent pe sistemul comun de aplicare a TVA în ţările UE. Ca noutate de ultimă oră, de la 1 mai 2008, administrarea accizelor va fi realizată în exclusivitate de organismele vamale.
Cristian Dan Pîrvu, Şef Serviciu Analiză în cadrul Fondului Local de Garantare Craiova – filiala FNGCIMM IFN SA, a subliniat obiectele de activitate ale Fondului, cele mai importante direcţii de lucru fiind garantarea creditelor în cadrul programelor cu finanţare din fonduri europene, finanţări directe, confinanţări în colaborare cu LibraBank, CEC şi Romanian International Bank şi finanţări speciale – Ecoambient, Export+, Orizont 2007 şi finanţări pentru societăţi de leasing.
Alina Slăvulete, Consilier Asistent în cadrul Organismului Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologia Informaţiei, a vorbit despre finanţări în domeniul IT&C şi în special despre Operaţiunea 1 din Domeniul Major de Intervenţie 3.3 – Dezvoltarea e-Economiei, pentru care MCTI intenţionează să lanseze următorul apel de proiecte. Operaţiunea vizează în principal implementarea sau extinderea sistemelor informatice ERP sau CRM, a sistemelor pentru design sau producţie, analiză economică şi suport decizional.
În finalul conferinţei, Claudiu Mirea, Consilier în cadrul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Craiova, a făcut un scurt rezumat al Programului Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice 2007-2013, Axa Prioritară 1 – Un sistem Inovativ şi Eco-Eficient de Producţie, precizând în ce constă sprijinul acordat solicitanţilor pentru consolidarea şi modernizarea sistemului productiv, care sunt condiţiile pe care trebuie să le respecte un proiect şi ce cheltuieli sunt eligibile.
SolePAD Craiova a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Gazeta de Sud, Radio Oltenia Craiova, acasa.ro, 24 FUN, BloomBiz, finantare.ro, Casa şi Biroul, Kiss FM, PR Wave, PR Wave Directory, respectiv publicaţiile Agora Media: eWEEK, Channel Partner, PC Magazine şi Agora News.
Următoarea conferinţă SolePAD va avea loc pe 12 iunie la Timişoara, locaţia şi programul evenimentului urmând a fi disponibile pe www.solepad.ro.
{mosloadposition user10}