Adevărul gol-goluţ despre pirateria de software Autodesk
În septembrie 2006, Autodesk, cel mai mare producător mondial de software de proiectare pentru PC a demarat o campanie de comunicare împotriva pirateriei software Autodesk. Cum era de aşteptat, obiectivele campaniei sunt, pe de o parte, informarea managerilor de companii asupra implicaţiilor legale şi morale pe care le presupune utilizarea de software ilegal şi, pe de altă parte, oferirea de asistenţă strict confidenţială în vederea licenţierii. Campania este gestionată şi dezvoltată de distribuitorul român, A&C International.
“Există numeroase firme de succes în România ale căror sedii sunt împărţite în două: o sală de conferinţe la parter, dotată cu un computer pe care este instalat, legal, cea mai ieftina şi „minimală” versiune de AutoCAD – AutoCAD LT – şi un subsol cu numeroase staţii grafice rulând programe specializate Autodesk, full version. Fără licenţă, evident. Până de curând, orice control software „se oprea” în sala de conferinţe, însă de acum sperăm că cei în măsură vor coborî şi în subsolul afacerii”, povesteşte Cristian Dumitrescu, preşedintele A&C International.
Campania se înscrie în politica internaţională a companiei Autodesk de protejare a drepturilor intelectuale legate de produsele software, având girul lui Jean-Paul Seuren, License Compliance Manager – coordonatorul luptei împotriva pirateriei software Autodesk din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Campania de comunicare este însoţită de şi de o noutate în materie de facilităţi comerciale pe acest segment de piaţă: contractul de legalizare.
Mixul de marketing include o componentă de advertising cu 5 machete publicitare introduse în presa centrală şi de specialitate, indoor advertising, comunicare virală ce va fi distribuită din „inbox în inbox”, un program de media relations, un direct mail distribuit către mii de companii din România şi telemarketing. Echipa cu idei a fost compusă din Adi Lupu & Radu Constantinescu, de la shop-ul de creaţie Wave Design.
“În trecutul recent au mai existat campanii antipiraterie, însă am vrut ca această campanie să fie deosebită de tot ce s-a făcut până acum. Să fie îndrăzneaţă, inteligentă şi să nu treacă neobservată. Pentru asta, am petrecut o zi la închisoare… unde am făcut câteva fotografii pentru print-urile campaniei. Aici, printre deţinuţi de toate tipurile, am cunoscut un tânăr care fusese închis 6 luni pentru comercializarea a 10 (zece, atenţie!!) CD-uri piratate. Aviz amatorilor”, spune Mihaela Dumitraşcu Marketing Officer A&C International.
{mosloadposition user10}