O subsidiară a Abris CEE Mid-Market III LP fund, administrată de Abris Capital Partners („Abris”), investitorul de private equity de top din Europa Centrală, a semnat un acord pentru a achiziționa o participație majoritară în Orbitvu Sp. z o.o. – lider mondial în soluții automatizate pentru fotografia de produs.
Fondată în Polonia în 2010, Orbitvu s-a dezvoltat și a devenit principalul jucător pe piața mondială a soluțiilor automatizate de fotografie. Compania oferă o soluție de tip one-stop-shop pentru crearea și gestionarea conținutului vizual, prin intermediul studiourilor foto compacte și al software-ului. Printre beneficiile clienților se numără economisirea timpului și a costurilor, atât pentru producția de conținut, cât și pentru post-procesare.
Soluțiile Orbitvu sunt folosite pentru a captura imagini statice și la 360° ale produselor, precum și pentru videoclipuri live cu modele, destinate unor sectoare diverse precum industria de îmbrăcăminte, de bunuri de larg consum, de lux, pentru casă și grădină și producție B2B. Compania are numeroși clienți recunoscuți internațional, inclusiv companii mari din domeniul comerțului electronic, retaileri și branduri precum Avon, Festool, Hermes, New Balance, Rossmann, Oriflame, Bershka, Mitsubishi Electric, Lidl și MediaMarkt.
Adrian Stănculescu, Head of Abris Romania și Partener, a comentat:
„Această tranzacție este un exemplu clar al afinității Abris pentru tehnologie și inovație. Combinarea expertizei noastre în sectoarele B2B și e-commerce va contribui la accelerarea creșterii Orbitvu, companie deja dovedită ca lider de piață. Așteptăm cu nerăbdare această călătorie împreună, pentru a dezvolta noi experiențe pentru clienți și pentru a le permite clienților noștri din domeniul comerțului electronic să aibă mai mult succes, pe măsură ce sectorul online devine foarte competitiv, atât în regiune, cât și la nivel global.”
De la lansarea sa, Orbitvu a crescut și a devenit liderul mondial în automatizarea fotografiei, având clienți în peste 50 de țări de pe șase continente. Soluțiile sale sunt susținute de tehnologia IP brevetată, dezvoltată în cadrul companiei, ceea ce îi conferă un avantaj competitiv semnificativ. Piața de fotografie automatizată de produs este impulsionată de forțe puternice, cu o creștere a sectorului de comerț electronic de peste 10% pe an și o importanță sporită a calității conținutului vizual, ceea ce se traduce într-un număr tot mai mare de fotografii și o tendință către automatizare.
Abris va susține creșterea companiei prin extinderea în continuare a operațiunilor de vânzări și marketing, precum și prin lărgirea ofertei sale de produse. În plus, ar putea exista un potențial pentru oportunități de fuziuni și achiziții, pentru a consolida și mai mult poziția competitivă a companiei.
Pawel Gierynski, Managing Partner, Abris Capital Partners, a comentat:
„La Abris, ne păstrăm angajamentul de a investi în companii de tehnologie care operează pe piețe globale, specializate. Această achiziție face parte din viziunea noastră de a construi un portofoliu de companii-lider în sectorul aflat în creștere rapidă al comerțului electronic, atât în Europa Centrală, cât și la nivel internațional. Atuurile cheie ale companiei sunt tehnologia sa testată, proprietatea sa intelectuală și echipa specializată de experți. Ele constituie un avantaj competitiv imens și conferă bariere înalte la intrarea pe piață. Scopul nostru este de a sprijini în continuare creșterea Orbitvu și de a ajuta compania să se extindă pe noi piețe internaționale, valorificând istoricul nostru de succes în sectorul comerțului electronic.”
Aceasta este cea de-a treia tranzacție Abris de la începutul anului 2022, după achiziția distribuitorului românesc de produse stomatologice Dentstore și exitul din Patent Co, un furnizor global de soluții de nutriție animală cu sediul în Serbia.