- Veniturile companiei au crescut cu aproape 30% în primele 9 luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
- Profitul net a urcat cu peste 80% în aceeaşi perioadă, ajungând la 4,27 milioane de lei.
- Vânzările ABN Systems pe pieţele externe au crescut cu aproape 100% în cel de-al treilea trimestru din 2021, faţă de aceeaşi perioadă din 2020.
- Până la sfârşitul anului, compania pregăteşte împreună cu Tradeville (în calitate de consultant autorizat) o ofertă publică iniţială (IPO).
ABN Systems International, unul dintre liderii pieţei de accesorii telecom și produse Smart Home din România, care deţine brandul Tellur, a înregistrat venituri totale de 78,7 milioane de lei (15,9 milioane de euro), în trimestrul al treilea din 2021, în creştere cu aproape 30%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Principalul motor de creștere a fost reprezentat de vânzările produselor din gama proprie, Tellur, pe piețele externe.
Profitul net al ABN Systems s-a situat la 4,27 milioane de lei (850 de mii de euro), în trimestrul al treilea din 2021, în creştere cu peste 80% față de cel înregistrat în perioada similară a anului precedent. În același timp, marja EBITDA s-a mărit, de la 5,44% (T3 2020) la 7,38% (T3 2021), urmând tendinţa ascendentă a acestui indicator al eficienței operaţionale din ultimii ani.
ABN Systems a obţinut rezultate în creştere semnificativă faţă de anul trecut pentru toate cele patru direcţii principale de business: exporturi, cu o pondere de peste jumătate din cifra de afaceri; vânzări B2B; distribuție prin marile lanțuri de magazine și listarea de produse prin retaileri online specializați.
De exemplu, vânzările de produse Tellur Smart Home au avut creşteri foarte mari, atât în ţară, cât şi pe pieţele externe, cu 70%, în primele 9 luni din 2021, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Termostatul a fost unul dintre produsele „vedetă” ale anului 2021, cu o creştere de 200% în 2021 vs 2020. De asemenea, o ascensiune foarte bună au înregistrat-o căştile şi boxele cu bluetooth, care au înregistrat creşteri de 130%, respectiv 176%.
„Anul acesta am înregistrat evoluții favorabile ale business-ului care au depăşit ritmul nostru constant de creştere de la an la an, iar potenţialul de dezvoltare şi perspectivele sunt foarte bune. Avem în spate o experienţă bogată, un portofoliu diversificat de produse, pentru care există o foarte mare cerere, suntem prezenţi pe multiple pieţe la nivel mondial şi am început deja să aplicăm planul nostru de dezvoltare privind extinderea externă, intrând de anul acesta pe pieţele online din Polonia, Olanda, Suedia şi Statele Unite, unde rezultatele obţinute au depăşit aşteptările. De exemplu, pe fondul acestei pandemii şi a schimbării obiceiurilor de consum, mulţi dintre noi mutându-ne biroul acasă, produsele Tellur Smart Home s-au vândut foarte bine atât în ţară, cât şi pe pieţele externe, iar trendul acesta ascendent se va menţine şi în următorii ani,” a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
ABN Systems are în plan dezvoltarea accelerată pe pieţele externe şi consolidarea poziţiei pe piaţa autohtonă, prin accesarea unor noi nișe de business. Pentru atingerea acestui obiectiv, compania pregăteşte o ofertă publică iniţială (IPO), în vederea listării la Bursa de Valori București (BVB), până la sfârşitul acestui an. Demersurile pentru oferta premergătoare listării și pentru procesul de listare vor fi făcute împreună cu TradeVille.