Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

A VII-a editie a conferintei “Retail banking – inovatie si strategie”

succes cu repetiţie

În data de 2 octombrie a.c., sala Rondă a Hotelului Intercontinental, Bucureşti, a găzduit a VII-a ediţie a seriei de conferinţe „Retail banking-Inovaţie şi strategie în retail banking. Satisfacerea clientului şi diferenţierea pentru obţinerea unui avantaj competitiv“, eveniment ce s-a înscris şi de această dată în seria manifestărilor de elită în peisajul financiar-bancar românesc. Finmedia şi Institutul Bancar Român, organizatorii conferinţei, împreună cu partenerul oficial, Banca Comercială Română, au adus în atenţie subiecte de mare interes, pe fondul unei dinamici deosebite a sectorului de retail-banking din Europa Centrală şi de Est. S-au discutat tendinţele-cheie ale domeniului, modul de implementare al strategiilor inovatoare utilizate cu succes în această zonă, de mare interes fiind prezentarea modelului spaniol, susţinută de Codruţ Pascu – Managing Partner la Roland Berger Strategy Consultants. Cei 4 factori care au transformat băncile spaniole într-un etalon de competitivitate pentru segmentul de retail sunt: focus pe vânzări, segmentarea clientelei şi produse adaptate/inovatoare, eficientizarea distribuţiei şi gestiunea riguroasă a costurilor. Este interesant de urmărit în ce măsură băncile româneşti pot ajunge la performanţe similare.

Strategiile de atragere şi menţinere a clienţilor într-un mediu competiţional acerb au determinat băncile să găsească soluţii inovatoare şi pentru piaţa de retail banking din România. Sergiu Oprescu, preşedinte executiv al Alpha Bank România, a adus în atenţia participanţilor conceptul de in-store banking sau supermarket banking – Alpha Point, în cazul Alpha Bank – cunoscut şi introdus deja, de mai bine de 2 decenii, pe mai multe pieţe bancare (USA, UK etc.). Punctele forte ale acestui concept sunt: o investiţie minimă pentru implementare, costuri operaţionale reduse, profitabilitate, eficienţă în atragerea de noi clienţi. Reprezentantul BCR, Igor Zganjer, director executiv al Direcţiei Carduri, a subliniat prin prezentarea sa faptul că penetrarea cardurilor pe piaţa din România este considerabil mai scăzută comparabil cu celelalte ţări membre UE, fiind dominată de plăţile cash. Perspectivele de creştere a tranzacţiilor cu card sunt însă promiţătoare.

Printre invitaţi s-au numărat şi reprezentanţi ai unor prestigioase firme de IT, ce au contribuit la cunoaşterea soluţiilor informatice de ultimă oră din acest sector. Astfel, Giuseppe Soccodato, manager al Gruppo Net Spa, a adus în discuţie noua filozofie de gestiune a IMM-urilor, ca provocare şi oportunitate prin programul IMM Basel II, iar Benny Lanoizele, European Business Development Manager în cadrul Business Architects International, membră a SOPRA Group, a ridicat un semn de întrebare asupra strategiei de business a acestui sector pentru anii următori. Dragoş Cabat, preşedintele CFA România, a subliniat dilemele pieţei de retail banking autohtone: cota de piaţă (economies of scale), dezvoltarea forţei de vânzări (conceptul de salesman), centralizarea activităţilor-cheie (gestionarea riscului) şi prezenţa în teritoriu. Laurenţiu Mitrache, directorul general al Bank Leumi România a configurat viitorul în retail banking: „Vechiul model de a împrumuta, de a atrage fonduri ieftine şi de a le utiliza în activitatea tradiţională de creditare nu mai are viitor. Din perspectiva unor reglementări mai permisive, a apariţiei noilor competitori – cum ar fi băncile electronice, intermediarii online, companiile de asigurare şi instituţiile financiare nebancare –, a noilor tehnologii şi a nevoii de distribuţie pe mai multe canale, băncile trebuie să-şi redefinească strategiile şi să adopte o abordare focalizată“.

Din partea BNR s-au reunit la masa discuţiilor specialişti cu expertiză în domeniu: Florin Georgescu, prim-viceguvernator, şi Valentin Lazea, economist-şef, iar din partea IBR, Petru Rareş, preşedintele instituţiei. Valentin Lazea a moderat şi ultima secţiune a conferinţei – Cafeneaua de afaceri cu tema: „Lichiditatea globală şi impactul asupra finanţelor României“, prilej cu care s-au purtat discuţii informale în jurul temei propuse, şi a avut ca invitaţi, în afară de experţi cu funcţii de conducere în diverse instituţii financiar-bancare, şi analişti economici, jurnalişti specializaţi în domeniu, printre care Ilie Şerbănescu, Gabriela Ţinteanu din partea revistei Capital, Ovidiu Tempea din partea Mediafax, Ionuţ Bălan de la Săptămâna Financiară.

Bucuresti, 9.10.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.