Competiția pentru studenți lansată de GWPR și FJSC s-a extins: 5 țări, 2 continente.
PR Arena, competiția de brief-uri pentru studenții la comunicare, lansată de către asociația profesională Global Women in PR România (GWPR) în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) din cadrul Universității din București, a ajuns la a V-a ediție.
În acest an s-au înscris peste 130 de studenți, iar 10 echipe finaliste din 5 țări (România, Grecia, Italia, Letonia, Mexic) au fost selectate să intre în „arenă”. Acestea vor fi sprijinite în competiție de mentori din România, Italia și Mexic și vor fi evaluate de un juriu internațional.
Echipe de studenți de la Universitatea din București, Universitatea Transilvania (Brașov), Universitatea Alexandru Ioan Cuza (Iași), National and Kapodistrian University of Athens (Grecia), Sapienza Università Di Roma (Italia), University of Latvia (Letonia) și Universitatea La Salle Mexico (Mexic) au ocazia să lucreze alături de mentori experimentați din domeniu în cadrul proiectului PR Arena.
A V-a ediție PR Arena se desfășoară pe parcursul a patru zile, în perioada 15-18 martie. Prima zi a competiției este dedicată unui Masterclass adresat tuturor studenților înscriși. Scopul acestuia este de a oferi informații esențiale care să ajute la rezolvarea unui brief de PR într-o manieră profesionistă. Cei 30 de studenți selectați pentru etapa finală vor lucra în echipe de câte 3, alături de un mentor, pentru a găsi cele mai creative și eficiente soluții la problemele dintr-un brief bazat pe o temă reală.
Data de 30 iulie marchează ziua internațională împotriva traficului de persoane, iar brieful din acest an va pune victimele traficului uman în prim-plan, punând în evidență cât este de important să ascultăm, să înțelegem și să învățăm de la supraviețuitorii traficului uman de persoane.
Mentorii acestei ediții PR Arena reprezintă companii și agenții din România, Italia și Mexic: Elena APOSTOL (External Communication Director, Groupe Renault Romania & Cluster SEE), Lorena CARREÑO (CEO Marketing Q Strategies & Communications, Mexic), Tulia CASVEAN (Strategic Marketing & Communication Consultant), Verónica CRUZ DE LA GARZA (Communication Consultant, Mexic), Alina DAMASCHIN (Creative Leader and Managing Partner, Rogalski Damaschin), Ana DOAGĂ (PR Consultant, Pastel Agency), Adina IONESCU (Senior Category Marketing Manager, Caroli Foods), Alina MINU ( Marketing and Communication Coordonator, Sameday), Mădălina PANGRATE (Industry Manager, Google România), Carola SALVATO (CEO of Havas Life Italia).
„Am plecat de la dorința comunității de PR din România de a investi în dezvoltarea profesională a generației următoare de profesioniști în comunicare. Astfel, GWPR a început un parteneriat cu Universitatea din București și așa s-a născut PR Arena în 2019. Acum, uitându-mă la cum a crescut proiectul, se dovedește încă o dată că această comunitate este una puternică și determinată. În această ediție ne-am adresat mai multor universități de pe tot globul și peste 130 de studenți din 5 țări s-au înscris pentru a participa la PR Arena. Sperăm că această săptămână petrecută alături de mentori și lucrul pe baza unui brief să fie piatra de temelie pentru cariera acestor tineri.” a menționat Ana Maria DICEANU, președinte și co-fondator GWPR România.
„Ediția din acest an ne demonstrează că inițiativa noastră a avut ecou și peste hotare. S-au înscris în prima etapă 45 de echipe din diferite centre universitare internaționale din Grecia, Italia, Letonia și Mexic și din centre universitare naționale din București, Cluj, Brașov, Bacău, Iași și Timișoara. Este important să construim rețele de interacțiune între industrie și universități, între studenți din diferite orașe ale lumii, între profesioniști și noi, profesorii. Iar PR Arena creează de cinci ani o astfel de oportunitate de colaborare dintre mediul academic și industrie.” a declarat prof. univ. dr. Camelia CMECIU, FJSC.
Ediția a V-a PR Arena este susținută de Lidl, BCR, Orange, Bonnie&Clyde. Anul acesta premiile pentru echipele de pe podium sunt în valoare totală de 2.000 de euro