Studenţii din asociatia PRIME România anunţă cea de-a şaptea ediţie a Congresului Naţional al Studenţilor la Comunicare, eveniment organizat cu sprijinul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi al Muzeului Naţional Cotroceni
Filiala din România a asociaţiei europene a studenţilor la Relaţii Publice şi Comunicare pregăteşte o nouă ediţie a unui eveniment naţional ce-i reuneşte pe tinerii din toată ţara, interesaţi de domeniul comunicării: CNSC 2010 deschide paginile PR-ului cultural, într-o ediţie revizuită şi comentată
Asociaţia de studenţi la relaţii publice şi comunicare PRIME România organizează, în perioada 22-24 aprilie, ediţia a şaptea a Congresului Naţional al Studenţilor la Comunicare, ce va avea ca titlu „PR cultural: ediţie revizuită şi comentată”. Structura evenimentului cuprinde două etape: cea dintâi este alcătuită din două zile de conferinţe şi studii de caz, desfăşurate la Muzeul Naţional Cotroceni. Evenimentul se încheie cu o zi dedicată workshop-urilor, ce vor fi susţinute la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr din Bucureşti.
Fiecare conferinţă tratează câte un aspect individual, de actualitate, al PR-ului cultural, urmărind atât clarificarea unei serii de noţiuni teoretice, cât şi analizarea implicaţiilor practice ale acestora. Studiile de caz vor permite studenţilor prezenţi aprofundarea cunoştinţelor acumulate, prin intermediul unor exemple concrete de practică profesională. Au fost alese în acest scop două campanii de comunicare duse pentru promovarea unor produse culturale. Astfel, acţiunea iniţiată şi condusă de Muzeul Naţional Cotroceni pentru pictorul Cătălin Ionuţ Florea va alcătui studiul de caz din data de 22 aprilie. Cea de-a doua zi a congresului va fi încheiată de organizatorii festivalului de la Gărâna, ce vor vorbi, în cadrul celui de-al doilea studiu de caz al evenimentului, despre ce înseamnă organizarea unuia dintre cele mai de succes festivaluri din ţară. Nu în ultimul rând, workshop-urile, organizate de 7 agenţii, printre care Griffon & Swans, Rusu + Borţun Brand Growers sau Cameleon PR & Events, vor viza punerea în aplicare a cunoştinţelor dobândite în cadrul dezbaterilor.
“CNSC a fost dintotdeauna un eveniment important pentru studenţii din întreaga ţară. Supunând mereu atenţiei teme actuale, congresul aduce laolaltă specialişti ai domeniului comunicării, iar provocările lansate de studenţi nasc întotdeauna dezbateri interesante. Mai mult, ziua finală, destinată workshop-urilor, dă tuturor participanţilor ocazia de a interacţiona cu profesionişti şi de a demonstra abilităţi practice de comunicare’’, declară organizatorii acestei ediţii.
Prima zi a congresului se deschide cu o conferinţă introductivă: „PR-ul cultural: Prefaţă”. Invitaţi precum Andrei Găitanaru de la Ministerul Culturii, Dumitru Borţun, membru fondator ARRP (Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice) etc, alături de moderatorul Răduţ Bîlbîe, profesor la Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, vor evidenţia caracteristicile acestei ramuri a relaţiilor publice, plasând un accent deosebit asupra modului în care ea este practicată în ţara noastră; nu în ultimul rând, ei vor aduce în discuţie rolul evenimentelor culturale (festivaluri, expoziţii) în afirmarea identităţii naţionale.
Cea de-a doua conferinţă, „Ambasadori culturali dincolo de graniţe”, deplasează centrul de interes al dezbaterilor către aria comunicării internaţionale. Participanţii la congres vor afla mai multe despre modul în care cultura, purtător al tradiţiilor şi al viziunii despre lume, poate acţiona ca liant între naţiuni şi poate ajuta la înţelegerea mai bună a Celuilalt.
Prima conferinţă din cea de-a doua zi a congresului îi va provoca pe studenţi să arunce „O privire critică asupra mecenatului corporatist”. În spatele titlului ce face referire la o practică născută în Antichitate stă o tendinţă extrem de actuală, constând în frecvenţa tot mai mare a parteneriatelor dintre corporaţii şi instituţii culturale. În cadrul conferinţei, invitaţii vor încerca să descopere premisele şi condiţiile de funcţionare ale acestor asocieri, luând în calcul, totodată, problemele de ordin etic care pot însoţi alăturarea dintre cultură şi mediul de afaceri.
Ultima conferinţă a evenimentului aduce în prim-plan o întrebare care, în diverse formulări, este adresată tot mai frecvent: „Serviţi cultura? Un meniu scris de PR şi marketing”. Care este relaţia dintre termenii binomului PR-marketing? Până în ce punct se întrepătrund cele două domenii? Asistăm, în prezent, la un proces de comercializare a culturii? Acestea sunt doar câteva dintre aspectele pe care invitaţii doresc să le abordeze în această a patra conferinţă din cadrul CNSC 2010.
„Conceptul congresului din acest an a pornit de la constatarea faptului că, într-o eră a vitezei, peisajul cultural se află şi el în continuă schimbare; în acest proces, PR-ul a devenit unul dintre actorii principali. Este important să înţelegem ce modificări de perspectivă derivă din această nouă situaţie, ce oportunităţi deschide ea şi ce dificultăţi pot apărea”, încheie organizatorii evenimentului.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}