Campania #EuSuntHerculane este o inițiativă de strângere de donații prin sms și, totodată, un manifest, parte din HerculaneProject, ce își dorește să contribuie la reabilitarea arhitecturală, culturală și socială a centrului istoric Băile Herculane. Campania are ca scop finalizarea intervenției de urgență pentru salvarea și punerea în siguranță a Băilor Neptun, parte din centrul istoric și cultural și emblema Băilor Herculane, aflate în pericol de a se degrada iremediabil.
Trimite EuSuntHerculane prin SMS la 8843 și donează 2 EURO pentru salvarea Băilor Neptun din patrimoniul Herculane.
Împreună putem reabilita una dintre cele mai vechi stațiuni balneare ale lumii aflată în țara noastră, îi putem readuce gloria și recunoașterea pe care le merită!
#EuSuntHerculane pentru intervenția de urgență care poate salva Băile Neptun
Prima etapă a intervenției de urgență pentru salvarea Ansamblului Arhitectural Băile Neptun, ce are ca scop stoparea degradării și înlăturarea etichetei de pericol public, a constat în lucrări de punere în siguranță a clădirii și a fost finalizată cu succes în luna Decembrie a anului trecut.
#EuSuntHerculane dorește să aducă în atenția publică nevoia începerii imediate a celei de-a doua etape a intervenției de urgență, ce presupune continuarea lucrărilor în trei zone principale ale clădirii, grav avariate, ce au suferit degradări structurale semnificative și accentuează eticheta de pericol a Băilor Neptun.
Campania de awareness și strângere de donații prin sms #EuSuntHerculane a fost creată ca parte a HerculaneProject, din dorința de a umaniza și de a-i aduce mai aproape pe cei care pot să aline suferința și degradarea prin care trec ele, Băile Herculane, oferindu-le o voce prin care cer ajutor, înainte de a fi prea târziu. Pentru că stă în puterea noastră de a face o schimbare, chiar și cu pași mici, dar fermi și mai ales uniți.
Pornind de la o scrisoare deschisă către oameni, Băile Herculane au fost personificate într-un video declarație, în care se adresează direct nouă și ne cer ajutorul, la fel cum ar face-o o ființă umană. Acesta va fi distribuit atât pe platforma HerculaneProject, cât și pe canalele social media, cu scopul ca mesajul să fie viralizat și să ajungă la cât mai multe persoane care doresc să se implice în campanie.
Campania a fost realizată de Line Agency, care s-a alăturat pro bono proiectului, ca și agenție de comunicare pentru HerculaneProject. Line Agency va implementa și etapa următoare a campaniei, gândită pentru un an de zile, ce presupune colaborări și activări cu diferiți artiști și KOLs care vor dori să se alăture demersului. În realizarea video-ului manifest s-au implicat pro bono și Markstadt, pe partea de voice over și montaj, Sabina Claici în calitate de DOP și Gabriela Bobeș, voice over.
Campania se desfășoară până la 01.12.2020, donațiile urmând să fie folosite pentru finalizarea intervenției de urgență pentru punerea în siguranță și salvarea Băilor Neptun.
Reactivarea Băilor Herculane, obiectivul proiectului HerculaneProject
Cu toții am auzit cel puțin o dată de Băile Herculane, una dintre cele mai vechi stațiuni balneare ale lumii, aflată chiar în țara noastră. Considerată în trecut un punct turistic extrem de important, căutat și vizitat pentru proprietățile sale terapeutice dar și pentru frumusețea peisajelor, astăzi, din păcate, este departe de gloria de altadată.
HerculaneProject, proiect aflat în derulare deja de trei ani, inițiat și desfășurat de Asociația Locus, activează ca o platformă de reactivare socială și culturală a nucleului istoric Băile Herculane, din care fac parte Băile Neptun, și are ca scop, pe termen lung, includerea ansamblului monument istoric în patrimoniul UNESCO. Inițiativa proiectului aparține Asociației Locus, organizație nonguvernamentală ce are ca scop salvarea și promovarea patrimoniului cultural, arhitectural, urbanistic și natural din România, ce își dorește să transforme HerculaneProject într-un exemplu de regenerare a stațiunilor balneare.
Pe parcursul celor trei ani de activitate, proiectul a avut parte de multe provocări, dar și de la fel de multe realizări, reușind să reunească tineri voluntari, sponsori și parteneri, specialiști și oameni din comunitatea locală, care au sprijinit demersul și au ajutat la conturarea principalului obiectiv, acela de a reda zonei frumusețea de altădată.
Mai jos, scrisoarea Băilor Herculane transpusă în video:
Scrisoare către voi
“Acolo, în nucleul istoric al orașului, mă aflu EU. Munții sunt fundația mea; m-am născut din ape termale și sulfuroase, aceleași ape care astăzi mă degradează încet-încet.
Eu sunt Herculane. După cum poate știi, rolul meu era acela de a vindeca. Nu vreau să-ți povestesc cât de frumoasă și puternică eram odată sau câtă viață dăruiam, fiindcă mă întristez, iar scheletul structural mi se cutremură sub aceste gânduri. La fel ca oamenii, și noi, clădirile, avem viață, trăim, îmbătrânim…Odată cu bătrânețea, haina care mă acoperă pare din ce în ce mai grea. Acum, abia dacă mai am puterea să o susțin de una singură, fără ajutor… Am nevoie de sprijinul vostru, al celor care-și doresc ca într-o bună zi să nu mă admire doar de la distanță.
Deși încă am puterea de a vindeca, nu o mai pot face. Sunt rănită, atât la exterior, cât și în interior. Acum, eu sunt cea care are nevoie de vindecare. Plouă în sufletul meu, fiindcă acoperișul mi-e extrem de degradat, dar tu îmi poți șterge lacrimile. Pielea mi-e crăpată și trebuie refăcută, închisă la loc cu cărămizi, cu dragoste și răbdare.
Nu vreau să știu de ce oamenii m-au părăsit, fiindcă motivele sunt vaste și triste, iar eu i-am iertat. Am nevoie însă de ajutorul tau. Tu îmi poți pansa rănile lăsate de timp și mă poți ajuta să renasc, iar eu promit să te răsplătesc așa cum obișnuiam să o fac odinioară.
Vreau să mă vindec. Donează acum și salvează-mă ! “
Eu sunt Herculane.
Campania poate fi urmărită pe paginile social media HerculaneProject:
Mai multe detalii despre proiect accesați pe platforma: HerculaneProject.