Paul Grama, General Manager GRAMA ADVERTISING – PR
Întrebați orice comunicator care lucrează de ceva vreme în industria MarCom și vă va spune că, dincolo de stresul cauzat de deadline-uri strânse și concepte de campanii schimbate pe ultima sută de metri, de ”limitări creative” din diferite considerente, inclusiv de buget, sau de colaboratori care-ți dau de furcă, profesia de comunicator este una frumoasă. Prin natura meseriei, intri în contact cu mulți oameni, cunoști mai multe industrii și poți vedea de-a dreptul cum percepții sau comportamente se schimbă într-un anumit fel ca urmare a campaniilor în care ai fost implicat.
Comunicarea e o industrie a conexiunilor. În primul rând ești tu însuți conectat cu cei cu care lucrezi (și nu sunt puțini, credeți-mă) și totodată conectezi brandurile pe care le promovezi și consumatorii lor.
Însă, într-un domeniu în care există loc de interpretare, cum te poți asigura că faci cele mai bune conexiuni? Din experiență, pot spune că există trei trăsături principale ale unui bun comunicator, capabil să facă acest lucru:
- Este atent la nevoile celorlalți, fără a și le neglija pe ale sale
În relația brand – consumator, își cunoaște foarte bine atât marca pe care o promovează, cât și publicul căruia aceasta se adresează. Știe care sunt punctele forte ale brandurilor pentru care lucrează și cum să le scoată în evidență astfel încât să genereze reacțiile dorite în rândul grupurilor țintă. Pe de altă parte, le cunoaște foarte bine și pe acestea, știe ce canale urmăresc, cum e mai potrivit să li se comunice și e atent la influențele lor emoționale și sociale.
În ceea ce privește relația cu colaboratorii (colegi, furnizori etc.), e mereu dispus să dezvolte relații de calitate, benefice pentru toate părțile implicate.
- Este el însuși / ea însăși o persoană foarte conectată
Cunoaște multă lume și poate recomanda oricând specialistul cu care se poate lucra cel mai bine în situația dată. Dacă nu-l știe direct, are contacte care să-l ajute în acest sens. Începând cu firma de catering potrivită pentru un eveniment, un fotograf profesionist sau un stilist care să-i îmbrace pe actorii care urmează să filmeze un spot, până la expertul în fonduri europene cu care se poate colabora în cazul unei campanii de informare pe această temă.
La rândul său, numărul lui de telefon e în agenda multor persoane care știu că se pot baza pe el atunci când au nevoie de răspunsuri.
- Poate găsi rapid soluții
Sunt situații în care se cere viteză de reacție, iar realizarea conexiunilor potrivite e cu atât mai importantă în astfel de momente. În acest caz, experiențele anterioare în care se poate găsi un model ce poate fi replicat se dovedește a fi foarte util. În lipsa unei astfel de resurse, un bun comunicator își va scoate arsenalul din dotare (cunoștințe, contacte) și va avea grijă să livreze ceea ce trebuie, în funcție de noile date.
Sunt aptitudini care se dezvoltă în timp, dar, în momentul în care le deprinzi, ajungi să devii dependent de dinamismul acestei industrii. Oricine poate fi un bun comunicator atât timp cât își dorește acest lucru și depune efortul necesar pentru a ajunge în poziția respectivă. Succes!
Paul Grama este General Manager al agenției de advertising, PR și marketing strategic GRAMA ADVERTISING-PR, fiind implicat în acest moment în coordonarea unor campanii de comunicare pentru companii ce activează în industria imobiliară, financiar-bancară și FMCG. Anterior înființării agenției, el a fost implicat în promovarea unor importante proiecte imobiliare.
{mosloadposition user9}