Porniţi din pole position, Dirk Müller (Germania) şi John Edwards (SUA), piloţii # 56 BMW Z4 GTE, au obţinut victoria la categoria GT în cea de-a patra etapă a sezonului 2013 din American Le Mans Series (ALMS), desfăşurată la Lime Rock Park (SUA). Succesul măreşte avantajul pe care Müller îl deţine în clasamentul piloţilor de la categoria GT. Bill Auberlen (SUA) şi Maxime Martin (Belgia), aflaţi în maşina #55, au încheiat pe locul al patrulea. Ca urmare a acestei reuşite, modelul #56 a primit şi trofeul Michelin Green X Challenge, ceea ce, la finalul zilei, a încununat o poveste de succes.
Pe hârtie, cea de-a doua victoria în sezonul de debut pentru BMW Z4 GTE ar putea părea una simplă, întrucât maşina #56 a fost mai mereu în fruntea plutonului GT, dar cursa de două ore şi 45 de minute de la Lime Rock Park nu a fost decisă decât la trecerea liniei de sosire. Desfăşurată în partea a doua a după-amiezei, cursa s-a derulat în condiţii de temperaturi ridicate, cu impact atât asupra piloţilor, cât şi a echipelor. În mare formă de-a lungul întregului week-end de cursă, Edwards a fost primul pe grilă, la prima performanţă de acest gen în ALMS, şi a avut un prim tronson fără probleme, predându-i ştafeta lui Müller în turul 76. De-a lungul celor 105 minute cât a fost în cockpit, liderul campionatului la categoria GT nu a avut o cursă uşoară din cauza numeroaselor neutralizări care i-au anulat orice avans pe care şi-l crea. Cu numai 14 minute înainte de încheierea cursei, o ultimă neutralizare a compactat plutonul, dar steagul verde fluturat cu patru minute înainte de final a făcut ca Müller să pornească o ultimă ofensivă şi să se impună cu un avans de numai 0,905 secunde.
Aflat la volanul #55 BMW Z4 GTE, Martin a luat startul de pe locul al doilea al grilei. Chiar la început el a fost lovit de un adversar, dar a putut să se menţină pe locul al zecelea, în acelaşi tur cu liderul. Belgianul a avut un prim tronson foarte bun, la capătul căruia urcase până pe locul al cincilea, apoi a predat volanul lui Auberlen în turul 77, în regim de cursă. O schimbare a strategiei a fost făcută la prima neutralizare, iar Auberlen a intrat din nou la standuri după numai câteva tururi – pentru realimentare şi schimbarea pneurilor Michelin de pe partea stângă – cu obiectivul de a nu mai efectua un alt pit stop până la final. Cum ceilalţi au trecut pe la boxe, Auberlen a urcat în clasament şi şi-a mărit avansul la aproape un tur. Din nefericire, planul nu a funcţionat atunci când Auberlen a fost chemat la standuri pentru un contact cu un alt automobil. Bill a retrogradat pe locul al nouălea, dar în final a revenit pe poziţia a patra – a doua clasare în Top 5 în acest sezon.
Bobby Rahal (Team Principal BMW Team RLL):
"A fost o cursă dificilă, dar una frumoasă. Băieţii de la Corvette nu ne-au slăbit niciun moment, dar am reuşit să ne menţinem în frunte datorită modului în care ne-am descurcat în trafic. Am avut un pit stop neplanificat, dar nu am fost penalizaţi pentru că aveam un tur avans faţă de mulţi adversari. Sunt fericit pentru BMW, pentru echipă, foarte fericit pentru John şi Dirk… în special pentru Dirk care şi-a extins avansul în clasamentul campionatului. Aveam nevoie de o victorie aici, pentru că următoarele circuite nu sunt cele mai potrivite pentru maşina noastră."
Dirk Müller (#56 BMW Z4 GTE):
"Este una dintre acele zile! Incredibil. John a avut un prim tronson fenomenal prin care a pus presiune pe mine pentru a obţine victoria. Trebuie să mulţumesc tuturor băieţilor de la BMW Team RLL. Am îmbunătăţit maşina de la o sesiune la alta, iar la cursă a fost perfectă. Michelin ne-a oferit pneuri excelente, BMW ne-a oferit o maşină foarte bună şi totul a fost de partea noastră."
John Edwards (#56 BMW Z4 GTE):
"Am fost primii în fiecare sesiune cu excepţia celei de warm-up. Prima mea victorie în ALMS şi primul meu pole position în ALMS. Cu toate acestea a fost o cursă dificilă. Acest circuit nu te lasă să te relaxezi. Chiar mă resimţeam după primul tronson. Într-o zi toridă ca aceasta, victoria este şi mai dulce. Un imens «mulţumesc» echipei pentru acest weekend."
Clasamentul piloţilor, categoria GT
1. Dirk Müller 62p; 2. Jonathan Edwards 46p; 3. Oliver Gavin, Tommy Milner 45p; 4. Antonio Garcia, Jan Magnussen 46p; 5. Bill Auberlen, Maxime Martin 44p.
Clasamentul constructorilor, categoria GT
1. Corvette 75p; 2. BMW 72p; 3. Ferrari 51p; 4. Porsche 50p; 5. SRT 50p.
Clasamentul echipelor, categoria GT
1. BMW Team RLL 72p; 2. Corvette Racing 72p; 2. 3. SRT Motorsports 47p; 4. 5. Paul Miller Racing 34; 5. Risi Competizione 31.
Calendarul ALMS 2013
16 martie – Mobil 1 12 Hours of Sebring (12h); 20 aprilie – American Le Mans Series at Long Beach (2h); 11 mai – American Le Mans Monterey (4h); 6 iulie – American Le Mans Northeast Grand Prix (2h45′); 21 iulie – Grand Prix of Mosport (2h45′); 11 august – Road Race Showcase (2h45′); 31 august – Grand Prix of Baltimore (2h); 21 septembrie – Circuit of the Americas (2h45′); 5 octombrie – ALMS at VIR (2h45′); 19 octombrie – Petit Le Mans (1.000 mile sau 10h).