A doua jumătate a Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP 2012 debutează astăzi în Piaţa Mică din Sibiu, cu a cincea etapă din calendarul competiţional FRAS. Programat în perioada 20-21 iulie, Raliul Sibiului va alinia la start 40 de echipaje din campionatul intern de profil şi 17 echipaje străine, din IRC, numărul total de echipaje înscrise fiind 57.
Evenimentul numărul 1 al actualului sezon CNR Dunlop 2012 este de departe Raliul Sibiului, care va alinia la start în acest sfârşit de săptămână, piloţi atât din campionatul intern de raliuri, cât şi din IRC, şi va avea cele mai multe probe speciale, cu peste 200 de kilometri de concurs, dintr-o competiţie de acest gen din România.
Contând ca etapa a V-a a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2012, Raliul Sibiului punctează anul acesta şi în IRC, oferind oportunitatea piloţilor români de a-şi măsura forţele cu câțiva dintre cei mai buni piloţi IRC ai momentului pe teren propriu. Cu toate acestea doar 14 echipaje din CNR Dunlop 2012 nu vor rata şansa de a se vedea înscrise şi în clasamentul general al competiţiei internaţionale.
La jumătatea sezonului, C. Spitzmüller conduce în clasamentul general al CNR Dunlop 2012 cu 1 punct în faţa favoritului la titlu, piteşteanul V. Porcişteanu. Dar absenţa sa de pe grila de start a Raliului Sibiului va lăsa drum liber urmăritorilor săi către vârful clasamentului la zi. În spatele maghiarului cu ştate vechi în motorsport, Porcişteanu vine la Raliul Sibiului cu ambiţii duble, încercând să înscrie atât în CNR Dunlop 2012 cât şi în IRC.
Un loc fragil în top 3-ul clasamentului CNRD după 4 etape îl ocupă D. Gârtofan cu 51 de puncte cumulate în trei etape fără podium şi un loc trei la Timişoara. La Sibiu, pilotul braşovean va puncta în ambele competiţii fiind însă în clasamentul CNRD sub presiunea forţei franceze, F. Delecour, care vine la Sibiu cu dorinţa unei noi victorii.
Piloţii care sunt înscrişi în lupta pentru titlu în CNR Dunlop 2012 şi care vor lua startul la Sibiu vor alerga 205,8 kilometri şi vor cumula, în funcţie de ordinea de sosire, puncte o dată şi jumătate faţă de o etapă clasică din CNRD.
Raliul Sibiului numără două superspeciale, ambele cu desfăşurarea în groapa de la pompieri, şi 10 probe speciale desfăşurate după cum urmează: vineri Dobârca şi Crinţi cu câte două treceri fiecare şi două probe de noapte, Păltiniş şi Şanta, iar sâmbătă Gâtul Berbecului şi Şanta, pe zi, cu câte două treceri fiecare.
Configuraţia probelor speciale conferă ca suprafaţă de concurs preponderent macadamul, dar rezervă şi o probă de asfalt ca şi în anii precedenţi.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi pagina de Facebook Dunlop Racing Info România sau pagina de web a FRAS, www.fras.ro.