La finalul SuperBlog 2023, concurenți, sponsori și parteneri, membri mai noi și mai vechi ai comunității, s-au conectat online sâmbătă, 16 decembrie a.c., pentru a se cunoaște și în afara competiției, iar adrenalina termenelor-limită și a notelor a fost înlocuită de emoțiile (re)vederii. SuperBlog rămâne, încă din 2008, comunitatea în care bloggerii și brandurile se susțin prin content marketing.
La 15 ani de la lansarea SuperBlog, a 27-a ediție a competiției i-a invitat pe bloggerii concurenți să se “îmbarce” într-o expediție de storytelling care le testează deopotrivă creativitatea și disciplina, îi scoate din zona de confort și îi obișnuiește cu rigorile scrisului după brief, cu cerințe exacte și termene fixe. Astfel, între 1 octombrie și 1 decembrie 2023, superbloggerii au scris, sub busola creativității, propriul “jurnal de blog explorator”, testându-și și depășindu-și limitele indiferent că participau pentru prima dată sau aveau deja ani de experiență în SuperBlog.
Competiția – recunoscută drept un “maraton” dificil de blogging, cu minimum două probe pe săptămână – îi “antrenează” pe concurenți pentru viitoare parteneriate cu branduri dornice să se promoveze în blogosferă, susținându-i să-și dezvolte și monetizeze abilitățile de comunicatori online, iar marketerilor le oferă cadrul propice pentru a derula campanii eficiente de content marketing și oportunitatea de a identifica noi talente și potențiali colaboratori.
În cele 27 de ediţii SuperBlog, desfășurate anual între anii 2008-2012 și bianual începând din 2013, cu o ediție primăvara și una toamna, s-au înregistrat în total circa 3300 de participanți și peste 42.000 de articole scrise la peste 500 de probe, susținute de peste 150 de sponsori, și s-au acordat mii de premii în bani, produse și servicii.
SuperBlog 2023 a atras la start 51 de bloggeri din toată țara, dintre care 40 au participat la cel puțin o probă, iar 15 au finalizat toate cele 16 provocări, realizând în total 339 articole, pe temele propuse de sponsori, despre îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii, cosmetice, pietre semiprețioase, materiale de construcții, mobilier și decorațiuni pentru casă, electrocasnice, produse pentru siguranța copiilor, alimente, translatoare electronice, filme, servicii veterinare.
După expirarea termenului-limită, juriul probei respective evaluează articolele pentru a stabili câștigătorii premiilor alocate. În plus, concurenții care aleg să participe la toate probele obțin titlul de “finalist SuperBlog”, iar cei care au cel mai ridicat punctaj în clasamentul general al competiției, clasându-se pe podium, primesc premii suplimentare, cash. Cele 57 de premii oferite în ediția aceasta, constând în bani, produse sau vouchere, însumează peste 28.000 de lei.
Pe podiumul SuperBlog 2023 se clasează superbloggerițe cu mai multe participări și clasări pe podium, semn că a fost o concurență acerbă: Lăcrămioara Neamțu pe locul al treilea cu blogul bookmymind.com, Mirela Crețan – pe locul secund cu blogul galagieincap.com, iar trofeul SuperBlog 2023 și premiul cash de 3000 lei ajung la Mariana Evelina Petrică, autoarea blogului carrusel.ro. Clasamentul final al competiției și alte informații sunt disponibile pe www.super-blog.eu. Următoarea ediție SuperBlog va începe la 1 martie 2024.
“Am fost de patru ori finalistă SuperBlog și de fiecare dată am învățat cel puțin o lecție importantă. În 2019, la prima participare, am învățat despre cât de mult contează perseverența și determinarea, dar și despre cum, într-o astfel de competiție, nu e suficient să scrii frumos, ci e foarte important să respecți tema și cerințele tehnice. În toamna lui 2022, când m-am clasat pe locul 3, a fost pentru mine cea mai frumoasă ediție SuperBlog, când am descoperit că pot și eu și când am învățat cum să am mai multă încredere în mine. A urmat ediția din primăvară, când nu mă simțeam pregătită pentru trofeu, ci eram dornică să aflu cum să scriu și mai bine. Mi-am dorit locul 2, am fost foarte bucuroasă atunci când l-am obținut și m-am bucurat și pentru că am reușit să mă descopăr mai bine pe acest plan, să văd care-mi sunt punctele tari și punctele mai slabe și astfel să pot scrie articole și mai bune.
Acum, în 2023, când am obținut locul 1, a fost pentru mine cea mai provocatoare ediție. Mi-am dorit trofeul, dar nu mi-am propus să-l câștig, ba chiar, din cauza unor factori obiectivi, am vrut să mă opresc la un moment dat. Am continuat atunci când am realizat că aceasta e o oportunitate pentru a învăța să scriu și în condiții mai ”vitrege”, când cuvintele nu curg natural în mintea mea. Am reușit și sunt mândră de mine și recunoscătoare tuturor celor care fac posibil acest concurs, deși, probabil, ”concurs” e un termen prea impersonal pentru a descrie ce se întâmplă aici. Eu aș spune că SuperBlog e ca o mare familie în care sunt primiți, cu brațele deschise, toți cei care își doresc să crească frumos, fie ei concurenți sau sponsori”, a declarat câștigătoarea Mariana Petrică.
Au susținut competiția SuperBlog 2023, în calitate de sponsori, AENO, Answear.ro, Daisy Vet, Delaco, Empria, FAVI, InterComFilm Distribution, MyCosmetics.ro, PRM, StoneMania Bijou, Vasco Electronics și Vindem-Ieftin.ro.
“Fiind prima dată când participăm ca sponsor la competiția de blogging creativ SuperBlog, am fost plăcut surprinși să descoperim multe articole documentate, creative si pline de inspirație din partea participanților la proba AENO. Ne-a plăcut să vă descoperim poveștile despre modalitățile în care produsele AENO v-ar putea face viața mai ușoară. Mulțumim tuturor concurenților care au dedicat timp și energie probei noastre și ne-au surprins cu materiale interesante și atractive vizual. Mult succes în continuare!” – Mihaela Bulaga, Brand Manager AENO
“Participarea la SuperBlog a fost o provocare. Nu mai participasem la o competiție de acest tip și nu știam la ce să ne așteptăm. Dar, cum tocmai trecusem printr-un rebranding, devenind Empria.ro, prima ediție din 2023 ne-a picat ca o mănușă. Momentele jurizării articolelor, atât în primăvară, cât și în toamnă, ne-au ridicat probleme reale. Am citit o mulțime de articole de calitate și ne-a fost foarte greu să alegem câștigătorii. Le mulțumim tuturor pentru efort și creativitate!” – Tudor Ciumara, Managing Partner Empria
Parteneri media: Artvisiona, Catchy, Chic-Elite, Cinemap, Connect, Fashion8, IXPR, MTH Digital, PRwave, Red Marketing, TVR2, Voiqu.com, Zile și Nopți
Bloguri partenere: academianonfiction.ro, almonacalatoreste.ro, arenait.ro, blogdezambit.wordpress.com, blogulcumancare.ro, calatoriaperfecta.ro, casuta-anastasiilor.com, catalinapopa.com, cristinalincu.ro, danielbotea.ro, manuelcheta.com, monasimon.ro, oanalambrache.ro, opisicaneagra.ro, storyspelling.ro, tssecrets.com Organizator: SwissPlan.biz