Dintre cei 36% care tin post din cand in cand, 61% aleg si produse din carne vegetala
Pandemia C-19 a declansat numeroase schimbari, printre care si o migratie a obiceiurilor de consum catre ecosistemul casei. In vara anului trecut, 77% dintre romanii din mediul urban ne declarau intr-un alt studiu (Impactul Covid asupra consumatorilor romani) ca intentioneaza sa gateasca mai mult, ca forma de adaptare la situatia economica vulnerabilizata de pandemie. Tot atunci descopeream un apetit ridicat catre produse de origine romaneasca (79%), in special in categoria mancare.
Cum stau lucrurile acum in categoria carne proaspata si procesata, dupa acest an pandemic? Ce gandesc, ce consuma si cum cumpara romanii aceasta categorie? Cat de importanta este originea locala? Ce categorii sunt planificate si care sunt mai degraba supuse impulsului?
Pentru studiul NielsenIQ “Consumatorul roman de carne si mezeluri”, am stat de vorba cu 1000 de romani din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18-59 de ani, pentru a afla insight-uri proaspete si relevante local si a oferi o imagine la zi asupra acestei categorii.
Aproape toti romanii consuma carne, jumatate dintre ei chiar zilnic
Cifra este impresionanta. 92 % dintre consumatorii de carne consuma carne de doua ori pe saptamana, cel putin. Cu toate acestea, nu sunt putini nici cei care sustin ca au redus consumul de carne in ultimul an (39%).
“Daca ne uitam in meniul consumat in ultimele 4 saptamani, descoperim ca tinerii de pana in 24 de ani consuma in masura mai mare decat celealte categorii de varsta mezeluri vegetale sau inlocuitori de carne – si asta nu ca optiune pentru a posti. Este posibil ca acest lucru sa ne semnalizeze un trend pe care producatorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legatura, pe termen mediu si lung, cu acesti potentiali consumatori.” – declara Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ Romania
Si pentru ca se apropie Postul Pastelui, tot din acest studiu aflam ca 36% dintre respondenti sustin ca tin post din cand in cand, iar 61% dintre acestia au in vedere produse din carne vegetala pentru perioadele de post..
9 din 10 romani cumpara carne cel putin o data pe saptamana. Tinerii cumpara carne cu o frecventa mai mare comparativ cu cei mai in varsta. La cea mai recenta achizitie, 87 % dintre cumparatorii de carne declara ca au cumparat carne neprocesata in timp ce 36% au au optat pentru mezeluri.
Diferenta dintre cele doua categorii de carne este mai vizibila in randul celor mai in varsta (45-59 de ani). 91% dintre acestia au optat pentru carne neprocesata la ultima cumparatura, pe cand doar 33% pentru mezeluri.
Preferintele fata de tipul de carne variaza tot in functie de varsta. Exista o probabilitate mai mare ca cei tineri sa cumpere carne din pui (79% dintre cumparatorii de 18- 24 de ani) in timp ce categoria celor mai in varsta sa aleaga mai des carne de porc (72% dintre cumparatorii de 45-59 de ani).
In ceea ce priveste capacitatea de a influenta alegerea magazinului, carnea neprocesata este in top, 67% dintre cumparatori spunand ca acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde sa mearga la cumparaturi.
Carnea gatita in casa este consumata cel mai des (75%) si pare ca ocupa un loc central in meniul zilnic al romanilor. Iar daca este si made in Romania, cu atat mai bine. Originea locala inspira calitate ridicata in categoria “food”, in general, si in legatura cu carnea in special.
###
Despre Studiul NielsenIQ “Consumatorul roman de carne si mezeluri”
Studiul s-a desfasurat online, in perioada octombrie- noiembrie 2020. Esantionul cuprinde 1000 de respondenti, utilizatori de internet, din mediul urban.